AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Nå tenker jeg ikke noen man avskyr, akkurat, men en man egentlig ikke er så betatt av.. Kan man bli stormforelsket hvis man fks. tilbringer mye tid med denne personen? Kan man bli tiltrukket av en man i utgangspunktet ikke synes er så pen? Anonymous poster hash: bb7e5...d0b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Nå tenker jeg ikke noen man avskyr, akkurat, men en man egentlig ikke er så betatt av.. Kan man bli stormforelsket hvis man fks. tilbringer mye tid med denne personen? Kan man bli tiltrukket av en man i utgangspunktet ikke synes er så pen? Anonymous poster hash: bb7e5...d0b Man kan definitivt bli tiltrukket av en man ikke i utganspunktet ikke synes er så pen ved å gi denne personen mulighet til å vise andre sider av seg selv som gjør at man "faller". Anonymous poster hash: 694be...34b 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Man kan definitivt bli tiltrukket av en man ikke i utganspunktet ikke synes er så pen ved å gi denne personen mulighet til å vise andre sider av seg selv som gjør at man "faller". Anonymous poster hash: 694be...34b Tror du det er større sannsynlighet for at det skjer jo mer tid man tilbringer med personen? (med mindre man bare får negative inntrykk da) Anonymous poster hash: 22bda...eb9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Tror du det er større sannsynlighet for at det skjer jo mer tid man tilbringer med personen? (med mindre man bare får negative inntrykk da) Anonymous poster hash: 22bda...eb9 Ja Anonymous poster hash: 6291b...ae2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Tror du det er større sannsynlighet for at det skjer jo mer tid man tilbringer med personen? (med mindre man bare får negative inntrykk da) Anonymous poster hash: 22bda...eb9 Jeg tror man merker relativt fort om det er "noe" der. Så mer/mye tid tror jeg ikke er en avgjørende faktor. Anonymous poster hash: 694be...34b
Leini Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Forelskelse- tvilsomt. Men at man kan lære å elske noen etterhvert skjer jo stadig.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Forelskelse- tvilsomt. Men at man kan lære å elske noen etterhvert skjer jo stadig. Hvor viktig tror du forelskelse er for forholdet? Sånn på lang sikt Anonymous poster hash: 22bda...eb9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Post bilde av personen så kan vi bedømme om det er et utseende man kan lære seg å like. Anonymous poster hash: 66863...88b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #9 Skrevet 18. juni 2015 Post bilde av personen så kan vi bedømme om det er et utseende man kan lære seg å like. Anonymous poster hash: 66863...88b Spørsmålet er egentlig noe jeg har lurt på lenge.. men ja, er en gutt inne i bildet her, men tør dessverre ikke poste noe bilde av han Anonymous poster hash: 22bda...eb9
Leini Skrevet 18. juni 2015 #10 Skrevet 18. juni 2015 Hvor viktig tror du forelskelse er for forholdet? Sånn på lang sikt Anonymous poster hash: 22bda...eb9 Forelskelse er bare begynnelsen. Da du har hele englekoret i hælene og blomster lukter mer og fargene klarere etc. Men det er sjelden varig. Så på lang sikt har den egentlig ikke så stor betydning annet enn at man merker kjemien og vil være sammen.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #11 Skrevet 18. juni 2015 Forelskelse er bare begynnelsen. Da du har hele englekoret i hælene og blomster lukter mer og fargene klarere etc. Men det er sjelden varig. Så på lang sikt har den egentlig ikke så stor betydning annet enn at man merker kjemien og vil være sammen. ja, kjemi er viktig:) Man slipper i hvert fall den store skuffelsen når forelskelsen går over Anonymous poster hash: 22bda...eb9
Leini Skrevet 18. juni 2015 #12 Skrevet 18. juni 2015 Problemet er de som er avhengig av forelskelses rusen.. For hverdagen kommer og plutselig ser man alle uvaner.. 2
Teethgrinding Skrevet 18. juni 2015 #13 Skrevet 18. juni 2015 Nå tenker jeg ikke noen man avskyr, akkurat, men en man egentlig ikke er så betatt av.. Kan man bli stormforelsket hvis man fks. tilbringer mye tid med denne personen? Kan man bli tiltrukket av en man i utgangspunktet ikke synes er så pen? Anonymous poster hash: bb7e5...d0b Jeg tror man kan kultivere en allerede eksisterende interesse. Bygge på følelsene og legge til mer og mer slik at det til slutt blir en greie. Jeg tror ikke det går an å knipse fingrene å tvinge seg selv til å få sus i magen over noen man ser på som en bror/søster/medpassasjer på toget. Det funker bare ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #14 Skrevet 18. juni 2015 Jeg tror man kan kultivere en allerede eksisterende interesse. Bygge på følelsene og legge til mer og mer slik at det til slutt blir en greie. Jeg tror ikke det går an å knipse fingrene å tvinge seg selv til å få sus i magen over noen man ser på som en bror/søster/medpassasjer på toget. Det funker bare ikke. Nei, det "biologiske" er vel vanskelig å gjøre noe med... Hvem man er tiltrukket av har man vel lite kontroll over Anonymous poster hash: 22bda...eb9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #15 Skrevet 18. juni 2015 Problemet er de som er avhengig av forelskelses rusen.. For hverdagen kommer og plutselig ser man alle uvaner.. mhm, forelskelse gjør en blind, som det heter Anonymous poster hash: 22bda...eb9
Betty Blue Skrevet 18. juni 2015 #16 Skrevet 18. juni 2015 Nå tenker jeg ikke noen man avskyr, akkurat, men en man egentlig ikke er så betatt av.. Kan man bli stormforelsket hvis man fks. tilbringer mye tid med denne personen? Kan man bli tiltrukket av en man i utgangspunktet ikke synes er så pen? Anonymous poster hash: bb7e5...d0b Forelskelse tviler jeg på at vil vokse frem, men varme følelser og en form for kjærlighet tror jeg kan. Dette ser man i en del tilfeller skje mellom ektefeller i land hvor ekteskap anses som noe praktisk og nyttig, fremfor et romantisk anliggende.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #17 Skrevet 18. juni 2015 Forelskelse tviler jeg på at vil vokse frem, men varme følelser og en form for kjærlighet tror jeg kan. Dette ser man i en del tilfeller skje mellom ektefeller i land hvor ekteskap anses som noe praktisk og nyttig, fremfor et romantisk anliggende. Godt poeng! Anonymous poster hash: 22bda...eb9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #18 Skrevet 18. juni 2015 Har opplevd å forelske meg i noen som jeg i utgangspunktet hadde et platonisk vennskap med over mange år. Og det skjedde først når vi begynte å tilbringe mye tid sammen og det utviklet seg sakte til å bli mer og mer intimt. Plutselig en dag merket jeg at jeg faktisk var interessert og det utviklet seg til å bli forelskelse. Men skal sies at jeg alltid har syntes hun har vært en pen dame, hadde hun spurt meg ut og forholdene lå til rette for det hadde jeg nok sagt ja. Men hadde aldri følt noe interesse for henne tidligere til tross for at vi var endel på tomannshånd osv. Hvis det er snakk om at man dater noen, men ikke føler at det er "noe" der så har ihvertfall jeg til gode og oppleve at det snur seg. Anonymous poster hash: 8972b...f77
Rosaprosa20 Skrevet 18. juni 2015 #19 Skrevet 18. juni 2015 Jeg kan "lure" hjernen til å bli forelsket i noen, og etter en stund kommer de ekte følelsene også. Sikkert ikke sånn for alle, men det er hvertfall mulig
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #20 Skrevet 18. juni 2015 Ja jeg har opplevd det flere ganger. Dvs har ikke blitt "stormforelsket" på den vanlige måten, men har syntes så godt om den personen at den har blitt mer og mer tiltrekkende over tid. Husker en eks av meg sa det når vi hadde kjent hverandre en liten stund. "Du blir penere og penere for hver gang jeg ser deg, må passe meg så jeg ikke blir forelsket her... ;)" Han ble forelsket Og bare så det er sagt, undersøkelser viser at arrangerte ekteskap er ca like lykkelige som resten. Det blir bare annerledes, man bygger opp kjærlighet over litt tid. I stedet for at høydepunktet er i begynnelsen så kommer det sakte en samhørighet og kjærlighet som jeg tror er dypere, fordi den ikke er bygget på forelskelsens forventninger, men på realistiske opplevelser av personen. Anonymous poster hash: 7b11b...8ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå