Mann 42 Skrevet 17. juni 2015 #1 Del Skrevet 17. juni 2015 Fallout 4 kommer 10. November i år. Det ser jammen ut til at jeg må kjøpe meg en ny boks, likevel. Mange nye artige ting man kan gjøre i spillet. Blant annet kan man bygge sin egen lille compund, et sted å bo. Man kan dyrke mat, man kan lage og installere diverse utstyr, som generatorer, møbler, forsvarsmoduler, etc. Stedet vil tiltrekke seg tradere og raidere. Og denne gangen foregår eventyret i det postapokalyptiske Boston. Man kan lage og modifisere våpen og utstyr i det uendelige, basert på deler som man resirkulerer. En ekstrem videreutvikling av systemet fra Fallout New Vegas, etter alt å dømme. Og man kan til og med modde power armor. Hvis man har en arm fra en T51B og et par bein fra en T60, og noe annet skrap, så kan man fortsatt få en fungerende power armor ut av det, med litt tålmodighet og plenty skillz. Og alt lar seg resirkulere. Jeg må innrømme at jeg er er litt opprømt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. juni 2015 #2 Del Skrevet 17. juni 2015 Gledermeggledermeggledermeggledermeg...!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 17. juni 2015 #3 Del Skrevet 17. juni 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 18. juni 2015 Utsiktene til å lage et digert neonskilt som sier "DIE, MOTHAFUCKAS!" og line opp en forsvarslinje som meier ned innkommende raidere med maskingevær, og steker de mest resistente levende når de kommer innenfor rekkevidde av flammekasterne, gjør meg rent yr! I mine fantasier ser jeg store muligheter for farming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 18. juni 2015 Åh, og du kan få kjøpt en ekte Pip-Boy! Collectors edition inkluderer en Pip-Boy som du kan ha på armen! Halleluja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 18. juni 2015 #6 Del Skrevet 18. juni 2015 Null sosialt liv fra november av, da. Greit å være forberedt Tipper jeg må krype til korset og bruke samboerens ps4. Tror neppe den stakkars pc'en min klarer dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 18. juni 2015 #7 Del Skrevet 18. juni 2015 Utsiktene til å lage et digert neonskilt som sier "DIE, MOTHAFUCKAS!" og line opp en forsvarslinje som meier ned innkommende raidere med maskingevær, og steker de mest resistente levende når de kommer innenfor rekkevidde av flammekasterne, gjør meg rent yr! I mine fantasier ser jeg store muligheter for farming. Mmm. Ja. Jeg liker hvordan du tenker. Jeg visualiserer en solid bunker langt nede i bakken som kan motstå en atombombe, et cozy oppholdsrom med masse bøker og filmer, et grønt rom som kan fore flere familier gjennom hele året. En generator som går og går og aldri kommer til døra og selfølgelig, et digert våpenlager. Miner, elektriske gjerder, piggtråd, tank traps, anti air systemer og en vertibird er også en selfølge. Jeg vil ha minst en 5 km sikker zone rundt bunkeren! Nåde den som ikke er enig med mitt moralske standpunkt i denne verdenen! Da skyter jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ok2k Skrevet 18. juni 2015 #8 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Jeg syntes Las Vegas var litt skuff jeg, men 2 og 3 var egentlig ganske ok. Så med dagens plattformer og muligheter må jo nesten neste utgave være en spennende opplevelse. I mellomtiden får vel gta og the elder scrolls duge. Endret 18. juni 2015 av Ok2k Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #9 Del Skrevet 18. juni 2015 Mmm. Ja. Jeg liker hvordan du tenker. Jeg visualiserer en solid bunker langt nede i bakken som kan motstå en atombombe, et cozy oppholdsrom med masse bøker og filmer, et grønt rom som kan fore flere familier gjennom hele året. En generator som går og går og aldri kommer til døra og selfølgelig, et digert våpenlager. Miner, elektriske gjerder, piggtråd, tank traps, anti air systemer og en vertibird er også en selfølge. Jeg vil ha minst en 5 km sikker zone rundt bunkeren! Nåde den som ikke er enig med mitt moralske standpunkt i denne verdenen! Da skyter jeg! Ambisiøst. Jeg håper det lar seg realisere for deg. Men jeg mistenker at Fallout-universets compound ligger på overflaten og er mer i shanty-town-stilen vi kjenner og elsker fra Megaton, stedet som blir ditt hjem i Fallout 3 hvis du velger å spille som good guy og desarmere bomben i stedet for å la deg korrumpere og sprenge den. Men hvem vet? Det får vi se i november. Jula kommer tidlig i år, ser det ut til..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #10 Del Skrevet 18. juni 2015 Null sosialt liv fra november av, da. Greit å være forberedt Tipper jeg må krype til korset og bruke samboerens ps4. Tror neppe den stakkars pc'en min klarer dette. Så, hva tror dere? Xbone eller PS4? Jeg har grådig lyst til å spille Tomb Raider, også, og den kommer visst bare til Xbone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #11 Del Skrevet 18. juni 2015 Jeg syntes Las Vegas var litt skuff jeg, men 2 og 3 var egentlig ganske ok. Så med dagens plattformer og muligheter må jo nesten neste utgave være en spennende opplevelse. I mellomtiden får vel gta og the elder scrolls duge. Ja, jeg syntes ikke Fallout New Vegas var like bra som Fallout 3. Fallout 3 har jeg spilt gjennom så mange ganger at jeg er lommekjent. Men disse verdenene er så komplekse at selv etter mange, lange og grundige gjennomspillinger kunne jeg fortsatt finne overraskelser. Dere husker den familien som etterlot seg lydbånd over hele DC med hver sin del av kombinasjonen som kunne få dem inn i et militært tilfluktsrom? Det var en sånn greie som gjorde at jeg bare måtte finne ut hva som skjedde med dem. Og Moonbeams pappa. Jeg håper virkelig at de har beholdt de greiene der. Eller rettere sagt, bragt dem tilbake, for jeg syntes ikke det var så mye av denslags i Fallout New Vegas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 19. juni 2015 #12 Del Skrevet 19. juni 2015 Ambisiøst. Jeg håper det lar seg realisere for deg. Men jeg mistenker at Fallout-universets compound ligger på overflaten og er mer i shanty-town-stilen vi kjenner og elsker fra Megaton, stedet som blir ditt hjem i Fallout 3 hvis du velger å spille som good guy og desarmere bomben i stedet for å la deg korrumpere og sprenge den. Men hvem vet? Det får vi se i november. Jula kommer tidlig i år, ser det ut til..... Finnes det ikke lager jeg det selv! :D Thank god for mod tools. Fysj megaton gjorde øynene mine slitne, jeg kunne ikke bo der. Moddet meg en bunker i fallout 3 og et penthouse i las vegas. Vil definitivt oppfordre alle som bare spiller på consoll til å prøve pc, mods er en fullstendig game changer i min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #13 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Finnes det ikke lager jeg det selv! :D Thank god for mod tools. Fysj megaton gjorde øynene mine slitne, jeg kunne ikke bo der. Moddet meg en bunker i fallout 3 og et penthouse i las vegas. Vil definitivt oppfordre alle som bare spiller på consoll til å prøve pc, mods er en fullstendig game changer i min mening. Men Megaton var veldig kult. Det beste med Megaton var at alle der elsker meg. Etter hvert, altså. Etter at du desarmerer bomben og gjør alle oppdragene for Moira Brown på Craterside Supply, og redder dagen for folk rundt omkring, så begynner lokalbefolkningen i Megaton å gi deg gaver hver gang du kommer til byen. Og robothovmesteren med alle de tørre vitsene. Det må man jo bare elske. One hydrogen atom to the other: "I've lost my electron!" "Are you sure?" "Yes, I'm positive!" Neutron comes into a bar. "How much for a drink?" "For you, sir, no charge!" Og det blir ikke så verst når man får dekorert med Shagpad-interiøret til Moira, n skikkelig jukbox, Nuca Cola-maskin og noen hagenisser. Når jeg finner en intakt hagenisse i Fallout, tar jeg den med hjem. Det blir seriøst mange av dem etter hvert. Endret 19. juni 2015 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #14 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) En annen sak er at jeg håper de har hengt med i våpenutviklingen. I Fallout 3 var det kraftigste enhånds prosjektilvåpenet du kunne finne, en magnum .44 med kikkertsikte. Og det var ganske bra. Men det er lenge siden det var verdens kraftigste håndvåpen. Smith & Wesson har f.eks en .500 magnum som ville fått Dirty Harry til å sikle eller blekne, litt avhengig av hvilken ende av våpenet han befant seg. Den som står foran "the business end", vil vel ha en tendens til å blekne. Og .45/70 jaktrevolveren fra Fallout New Vegas var rubbish. Elendig spillmekanikk. Det skal ikke være mulig å skyte et menneske i hockeyhjelm i ansiktet med noe sånt uten at knotten eksploderer. Hvis han ikke er "legionær", da. Endret 19. juni 2015 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 19. juni 2015 #15 Del Skrevet 19. juni 2015 Men Megaton var veldig kult. Det beste med Megaton var at alle der elsker meg. Etter hvert, altså. Etter at du desarmerer bomben og gjør alle oppdragene for Moira Brown på Craterside Supply, og redder dagen for folk rundt omkring, så begynner lokalbefolkningen i Megaton å gi deg gaver hver gang du kommer til byen. Og robothovmesteren med alle de tørre vitsene. Det må man jo bare elske. One hydrogen atom to the other: "I've lost my electron!" "Are you sure?" "Yes, I'm positive!" Neutron comes into a bar. "How much for a drink?" "For you, sir, no charge!" Og det blir ikke så verst når man får dekorert med Shagpad-interiøret til Moira, n skikkelig jukbox, Nuca Cola-maskin og noen hagenisser. Når jeg finner en intakt hagenisse i Fallout, tar jeg den med hjem. Det blir seriøst mange av dem etter hvert. Haha. Gode minner du brakte fram der. Joda megaton var kul den, men jeg fikk faktisk vondt i øynene av å se på det av ukjente årsaker. :D En gem av et spill. Bare synd power armor føltes som en skuddsikker vest og ikke the walking tank det er ment å skulle være. Det var alltid litt downside for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #16 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Haha. Gode minner du brakte fram der. Joda megaton var kul den, men jeg fikk faktisk vondt i øynene av å se på det av ukjente årsaker. :D En gem av et spill. Bare synd power armor føltes som en skuddsikker vest og ikke the walking tank det er ment å skulle være. Det var alltid litt downside for meg. Megaton VAR jo en skikkelig slumby. Ingen tvil om det. Fullt på høyde med de verste i den tredje verden i dag. Bygd rundt en blindgjenger av en atombombe fordi det også var et søkk i bakken og en naturlig dam med (radioaktivt) vann. Joda, jeg ser den. Enig i det om power armor. En zombie skulle ikke være i stand til å slå seg gjennom power armor. Glowing Ones og Reavers kunne saktens bestråle en person i power armor, men drepe vedkommende med bare nevene? Helt urealistisk. Der syntes jeg Fallout New Vegas hadde en bedre spillmekanikk, siden de introduserte de forskjellige ammotypene, som kunne byttes ut like kjapt som man ladet om. Standard, Hulspiss og Panserbrytende, og en indikasjon for om det man brukte for øyeblikket kunne trenge gjennom motpartens beskyttelse. Til gjengjeld savnet jeg sårt alle de improviserte våpnene fra Fallout 3. Særlig "The Rockit Launcher" som skjøt alskens garbage med dødelig effekt, og darts-pistolen som skjøt forgiftede piler. Jeg spilte lange segmenter med bare improviserte våpen. Hvis du har pilpistol, en rockit launcher, noen nuka grenades og kanskje et flammesverd laget av en plenklipper, en bensintank og et gasshåndtak, så er du klar for det meste. Ingenting kan sammenlignes med gleden ved å drepe en Deathclaw med teddybjørner skutt ut av en modda løvblåser etter å ha fucka beina hans med skorpiongift! Åh! Og "The Railroad Gun". Som skyter svillebolter. Halloooo! Tut-tut! Og mutantens hode nagles til veggen bak ham! Endret 19. juni 2015 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå