Gå til innhold

Dyre mishandling

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som leste eller hørte om den hilstorien om den vesle border collie valpen som fikk strupen kuttet over fordi eiern ikke ville ha den ? Hva er det som får folk til å gjøre noe så grusomt ? Er selv en ihugga hundevenn og dyrevenn ellers og dette gjør meg fly forbanna. :evil:

Hvorfor skaffer folk seg dyr som de ikke kan ta seg av ?

Jeg er som nevnt stor dyrevenn, men har valgt å ikke skaffe meg hund eller katt nettopp fordi jeg/vi ikke har tid til å ta oss av dem.

Så var det jo dette innslaget fra FIDO i Rogaland også med alle disse hundene som var blitt overlatt til seg selv i ferien.

Grrrr jeg blir så sinna - hvordan kan folk være slik ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :P

Jeg så også dette på tv`n i går og ble ganske så oppgitt og forbannet :cry:

Tenk å kunne gjøre noe slikt - de menneskene eier bare ikke følelser!

det burde vært en lov som gjorde at man måtte gjennom en test før man fikk lov til å ha dyr i det hele tatt! Var jo oppe i mediene dette med sertifikat for å få ha hund! En god ide synes jeg!!

Å ha dyr krever masse - det bør alle tenke på når de skaffer seg et!

Sommerklem fra dyreelsker Charmina

Skrevet
:( Det finnes desverre mange mennesker som ikke skulle ha hatt dyr. Det burde være strenge regler for å kjøpe dyr. Det burde også være fengselsstraff for dyredrap. :evil:
Skrevet

:evil: Jeg blir forbanna, sjokkert og trist av dyremishandlig!

JA til DYRESERTIFIKAT!

Klems

katteeieren 8) aQuarius :roll:

Gjest Kinga
Skrevet

Grusomt!

Jeg var på en fotoutstilling (pressefoto) for litt siden, og så bilder av et barn fra Algerie som hadde fått kuttet halsen over på samme måten. Barnet overlevde ikke...

:cry:

Hvorfor gjør mennesker slikt?

Vibeke :(

Skrevet

Hei!

Jeg må virkelig si jeg også at jeg ikee kan fordra folk som er onde mot dyr. Jeg kan ikke forstå den hjereråheten med å skade et dyr. Det har jo ikke gjort noe vondt i det hele tatt, om ikke eieren alllerede har gjort den vondt og trent den til å være "slem"(tenker da spes på hunder)

Det finnes så MYE slemme mennesker, og da Mener jeg slemme. Folk som får dyr når de er små kattuunger, kaninunger, valper osv, men som ikke vil ha de lenger når de ikke er SØTE nok. Noe annet som VIRKELIG har sjokkert meg, som ikke engang hadde falt meg inn å gjøre, var da en venninne fortalta meg om en klassekamerat som hadde KLIPPET av vingene på undulaten sin!! Jeg trodde jeg skulle sprenge av sinne, og jeg er ikke alltid den som skjeller ut folk. Jeg har selv en undulat, og han er ikke alltid så snill (biter litt og sånn noen ganer, bl.a i tærne. Går på komfyren med platene på når han vet at han ikke får lov til det osv..) , men det er i så fall fordi han er den mest menneskekjære, tamme undulaten i verden. Som er VELDIG, veldig bortskjemt. Jeg blir fysisk kvalm av dyrplageri og jeg støtter 100% at folk burde ha et sertefikat i dyrepass før noen som helst kunne ta hånd om dyr.

Det er faktisk ingen leke en har med å gjøre når man har et kjæledyr. Har sett på et program på TV om Papegøpyer som hadde nappet ut alle fjærene sine fordi eierne ikke lenger ville ha dem. Jeg for min del synes ikke det kulle vært lov i detr hele tatt å ha papegøyer!(de store), fordi de lever faktisk ofte lenger enn vi mennesker. De blir såå knyttet til eierne sine, vennene sine, og takler dårlig å bli sendt fra familie til familie.

Det er viktig å ikke bare skaffe seg et dyr fordi at det er søtt der og da. Et dyr skal ha omsorg hele livet sitt, og det vokser fra å være en søt liten blåøyt kattunge.

Den historien med den hunden var SÅ grusom at jeg nesten brakk meg.

Jeg bare kan ikke forst dette med dyreplageri.

(det gjelder også dette med vannskjødsel av kjæledyrene).

Hvordan KAN folk få glede/ ttilfredstillelse av å skade dyr?

Dette ble langt, kronglete, og rotete, men det kunne kommet masse masse mer. Tro Meg

Sandra

Gjest Linsi (ikke innlogget)
Skrevet

Jeg har noen eksempler jeg også på TANKELØSE mennesker :x

En gutt hadde fått seg en hamster. Like etterpå klipte han av alle beina (mens hamsteren var i live) og spylte den i do. Grusomt!

Jeg jobber i jo i dyrebutikk og ser daglig eksempler på folks tankeløshet. De kommer inn i butikken, og barna spør om å få en kanin. Det er jo ikke gjennomtenkt i det hele tatt. Vi har egentlig ikke lov til å se direkte nei, men i de fleste sånne tilfeller får jeg de til å tenke seg om litt, og får de til å vurdere de i noen dager.

Andre synes at disse store kanin og marsvinburene er så dyre. De vil heller kjøpe små hamsterbur til de. (sier også nei til dette)

En gang hadde jeg en kunde (voksen dame) som undret sånn hvorfor vi ikke hadde startet med utleie av dyr!! Og hun kunne jo ikke forstå argumentene mine i det hele tatt. Viser desverre så altfor godt hvordan folk tenker... voksne som barn.

Skrevet

:( Jeg synes at dere som jobber i dyrebutikk bør ta en større ansvar for de dyrene dere selger. Ideen om å selge dyr for å fremskaffe profitt er en ekkel tanke.

Jeg ser for meg at dere burde bevisstgjøre kjøperne litt. En ide ville være å spørre om motivene kjøperne har for å ha et dyr, undersøke litt om de forholdene hjemme og omgivelsene rundt.

Jeg hadde ikke klart å jobbe i en dyrebutikk og vite at dyrene jeg selger ikke kommer til å få det godt - da hadde mitt hjerte bristet :sur::sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...