AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 I fjor var vi en gjeng voksne som dro på tur. Bodde på hotell. Et av parene som var med hadde barnet sitt med seg (4 år gammel) på denne turen. Vi satt i restaurant (på hotellet) og på hotellrom til en av de som var med, og de som reiste med barnet sitt dro i fra det når barnet hadde sovnet på rommet på kvelden. Jeg fikk helt sjokk, men det var ingen som reagerte noe på dette. Ingen som sa noe eller rynket på nesen i det hele tatt. Er dette virkelig vanlig? Jeg fikk bare sagt at "det hadde jeg ALDRI gjort, men vi er jo forskjellige da.. " Ble så satt ut at jeg fikk ikke sagt noe mer fornuftig. Anonymous poster hash: 4f170...7c4
julie90 Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Jeg har ikke barn, men jeg vet at jeg hadde aldri gjort det. Tenker bare Madeleine Mccann. 19
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Høres ut som Madeleine saken med engang inni hodet mitt. så nei. jeg ville ikke latt barnet mitt være alene sånn. Anonymous poster hash: f2d36...d81 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Uhørt. Slikt gjør man ikke. Man husker da saken med de britiske foreldrene som gikk fra sovende datter på hotellrommet og datteren ble kidnappet og drept.Anonymous poster hash: 75566...217 2
Jobbermedbarn Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Jeg ble litt stum når jeg leste dette, totalt uansvarlig! Hvordan i all verden klarer man å kose seg når 4-åringen ligger alene på hotellrommet? Sjokkert rett og slett... 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #6 Skrevet 17. juni 2015 Det går da ikke an! Nå er ikke kidnapping det mest sannsynlige scenarioet, men alt kan jo skje. Hva om barnet våkner, så er ikke foreldrene der? Altså, så uansvarlig! Anonymous poster hash: 07fbc...db5 2
Gjest chiki Skrevet 17. juni 2015 #7 Skrevet 17. juni 2015 Det hadde jeg aldri aldri gjort! Tenk om barnet våkner helt alene, og blir redd eller går ut. Eller om noen kidnapper det.... Vi har leid leilighet på ferie i år, med 2 soverom. Så har vi voksne en plass å sitte mens barna sover, låser ytterdøren når vi legger oss så barna ikke kommer seg ut. I kveld var mannen ute å kikket rundt, og jeg oppdaget vi var tomme for dopapir. Men gikk uansett ikke bort på butikken på hjørnet:)
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #8 Skrevet 17. juni 2015 Husker jeg var alene på hotellrommet som ungen. Det var riktig nok på lyse dagen og jeg var våken, lå og leste noe. Plutselig kommer det noen inn på rommet, og jeg ble vettskremt. Ikke kunne jeg språket godt og skjønte lite. Men damen var hyggelig og ba meg bli med. Når vi kom ned i spisesalen der mine foreldre satt, skjønte jeg at de fikk en irettesettelse. Ikke la barna være igjen alene på rommet. Anonymous poster hash: f17ce...0b0 11
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Det ville jeg aldri gjort. Tenker umiddelbart på Madeleine McCannAnonymous poster hash: 3ec50...ce4 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 Det har jeg gjort, men bare for å spise middag, med yngre barn enn to år, og babycall som virket. Anonymous poster hash: 55773...c83 2
Gjest agnesb Skrevet 17. juni 2015 #11 Skrevet 17. juni 2015 jeg kunne gjort det. Der vi har feriert i 14 år. Taverna under/vedsiden av hotellrommet(fast rom vi alltid har) der man ser inngansdøren til rommet. Typisk liten kardemommeby i hellas. Med babycall og slik at jeg så det. Men nei ikke hvor som helst. Igjen tenker på madeleine....som alle andre her :S
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 17. juni 2015 #12 Skrevet 17. juni 2015 Stakkars dette barnet om det vakna og ikkje kjente seg att. Og at det var ingen i rommet
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #13 Skrevet 17. juni 2015 Kidnapping er skikkelig worst case scenario.. Men bare noe så enkelt som at barnet våkner og foreldrene ikke er der.. Er nok for meg.. Jeg ville ikke gjort det. Måtte i så fall vært på et sted som agnesb beskriver, med babycall (helst med skjerm) osv. Anonymous poster hash: c456f...f3d
Jade Skrevet 17. juni 2015 #14 Skrevet 17. juni 2015 Reiser vi med barn, så har vi leilighet så vi kan sitte i stuen mens barna sover. Restaurant går vi på sammen med barna før leggetid, og så lager vi oss kvelds i leiligheten. 3
Sunnfjording Skrevet 17. juni 2015 #15 Skrevet 17. juni 2015 Dette er ok under en del forutsetninger, men ikke hvis barnet er så lite at det våkner og ikke skjønner hva som skjer og hvordan det skal kunne gå an å få tak i foreldrene. Ikke alle hoteller og barn er like.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #16 Skrevet 17. juni 2015 I fjor var vi en gjeng voksne som dro på tur. Bodde på hotell. Et av parene som var med hadde barnet sitt med seg (4 år gammel) på denne turen. Vi satt i restaurant (på hotellet) og på hotellrom til en av de som var med, og de som reiste med barnet sitt dro i fra det når barnet hadde sovnet på rommet på kvelden. Jeg fikk helt sjokk, men det var ingen som reagerte noe på dette. Ingen som sa noe eller rynket på nesen i det hele tatt. Er dette virkelig vanlig? Jeg fikk bare sagt at "det hadde jeg ALDRI gjort, men vi er jo forskjellige da.. " Ble så satt ut at jeg fikk ikke sagt noe mer fornuftig. Anonymous poster hash: 4f170...7c4 Aldri. Tilbrakte 3 måneder på ulike hoteller i Thailand med datteren vår. Etter klokken 7 var det eneste vi gjorde å sitte på balkongen. Har du barn med på ferie må du feriere på de premissene. vi spiste "sen" middag klokken 18, gikk på rommet og tok leggerutinene. Deretter ble det noen timer med voksentid på balkongen. Kos det også. Reiste med venner og passet på å få rom ved siden av hverandre, så kunne vi sitte på hver vår balkong og snakke. Utrolig hyggelig. Anonymous poster hash: 5d1a8...8f6 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #18 Skrevet 17. juni 2015 Dette skjedde med meg som barn, flere ganger når vi var på ferie. Jeg våknet opp og foreldrene mine var borte. Jeg ble selvfølgelig livredd!! Aner ikke hvor gammel jeg var, men antar ca fra 4-års alder og utover. Jeg ante jo ikke hva jeg skulle gjøre, eller hvor de var. Husker jeg trodde de var døde eller hadde reist fra meg og glemt meg. Det resulterte i det skrekkelige at jeg faktisk gikk ut å lette etter dem, på ukjente steder. Dette er jo livsfarlig.Anonymous poster hash: ba2b0...e67 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #19 Skrevet 18. juni 2015 I fjor var vi en gjeng voksne som dro på tur. Bodde på hotell. Et av parene som var med hadde barnet sitt med seg (4 år gammel) på denne turen. Vi satt i restaurant (på hotellet) og på hotellrom til en av de som var med, og de som reiste med barnet sitt dro i fra det når barnet hadde sovnet på rommet på kvelden. Jeg fikk helt sjokk, men det var ingen som reagerte noe på dette. Ingen som sa noe eller rynket på nesen i det hele tatt. Er dette virkelig vanlig? Jeg fikk bare sagt at "det hadde jeg ALDRI gjort, men vi er jo forskjellige da.. " Ble så satt ut at jeg fikk ikke sagt noe mer fornuftig. Anonymous poster hash: 4f170...7c4 Aldri !! Sjokkerende at folk gjør det. Ikke bare at det kan skje noe men at barnet kan våkne og bli kjempe redd.. Så egoistisk. Anonymous poster hash: c2e45...172
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #20 Skrevet 18. juni 2015 Det var vel dette foreldrene til Madeleine gjorde. Så hvordan det gikk.Uansvarlig. Anonymous poster hash: dd3f3...ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå