Gå til innhold

Koble seg på kommunalt avløpsnett. Ca pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som veit ca hva dette koster???! Utkobling av septiktank og tilknytning til kommunalt avløpsnett?
Oppgitt at det 15 meter til koblingspunkt i gata.

 

 



Anonymous poster hash: 0a384...a64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette varierer veldig fra kommune til kommune, så jeg anbefaler deg å spørre kommunen din i morgen.



Anonymous poster hash: 46d60...e90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jada! jeg har jo sendt kommunen mail da! For flere dager siden, men de har ikke svart. Og det står kun oppført mailadresse til VA, ikke tlf. Derfor jeg spør her om noen har peil på hva det CA koster, sikkert mange som har gjort det før...

 

MÅ vite det før jeg evt legger inn bud på et hus....



Anonymous poster hash: 0a384...a64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To har to elementer i dette: Det ene er prisen for legging av stikkledning fra huset og til påkoblingspunktet (det er det du angir som 15 meter antar jeg?), det andre er selve påkoblingsavgiften hos kommunen. 

 

15 meter stikkledning er dessverre umulig å svare på uten å vite noe om grunnforholdene i området - skal det graves? Må det sprenges? Har du fall nok fra utløp i huset til påkoblingspunktet eller må du inn med en pumpe? 

 

Påkoblingsavgiften står normalt på den enkelte kommunes hjemmesider - det varierer også mye fra kommune til kommune hva man tar for dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunn er asfalt/grus/gress.
Koster det 40.000 eller 400.000? Hva kan man forvente at detta  koster? Er det titals eller hundretalls  tusen?

Lurer så klart på for jobben OG tilkoblingen.



Anonymous poster hash: 0a384...a64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster 3-500 000 der jeg bor



Anonymous poster hash: dd7b7...5a0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Koster 3-500 000 der jeg bor

Anonymous poster hash: dd7b7...5a0

 

Takk

Anonymous poster hash: 0a384...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marikken har helt rett i det hun skriver. Sluttsummen blir todelt.

 

Der jeg bor er selve tilknytningsavgiften ca 50000 (ca 40000 + moms), men slike avgifter varierer helt ekstremt mye fra kommune til kommune, så du er nødt til å sjekke din egen kommunes gebyrregulativ. Som regel står det på kommunens nettsider. 

 

Usikkerheten ligger dermed i gravearbeidet, som du må snakke med en entreprenør om. Jeg ville gjettet på 50000 til. 



Anonymous poster hash: d5509...621
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble den totale summen på ca 300.000. 100.000 i tilkoblingsgebyr.

Anonymous poster hash: b74d6...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunn er asfalt/grus/gress.

Koster det 40.000 eller 400.000? Hva kan man forvente at detta koster? Er det titals eller hundretalls tusen?

Lurer så klart på for jobben OG tilkoblingen.

Anonymous poster hash: 0a384...a64

Har du gravd der før siden du vet at det ikke er berg der det skal graves? At det er asfalt/grus/gress på overflaten er fullstendig uinteressant, det er hvordan grunnen under overflaten er som avgjør hvor dyr gravingen blir.

Anonymous poster hash: 86f84...9d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jada, jada! jeg har jo sendt kommunen mail da! For flere dager siden, men de har ikke svart. Og det står kun oppført mailadresse til VA, ikke tlf. Derfor jeg spør her om noen har peil på hva det CA koster, sikkert mange som har gjort det før...

 

MÅ vite det før jeg evt legger inn bud på et hus....

Anonymous poster hash: 0a384...a64

 

Ring kommunen, be om å bli satt over til VA. Hokus, pokus, kjempevanskelig...

Anonymous poster hash: 41887...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...