Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt hormonspiral i 5 år, fikk den fjernet i desember. Prøvet å bli gravid siden da, men ingenting skjer. Noe tips å triks for at det skal klaffe? Best å ha sex den dagen jeg har el slim? Tar i mot alle råd . Takk på forhånd ☺️

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du regelmessige sykluser?

Det kan ta opptil 1 år etter hormonprevensjonslutt at kroppen har stabilisert seg. Og det er ikke uvanlig å bruke 1-1,5 år på aktiv prøving før man blir gravid. 

Men jeg forstår frustrasjonen.

Anonymous poster hash: 88b1c...fd4
Skrevet

Har du regelmessige sykluser?

Det kan ta opptil 1 år etter hormonprevensjonslutt at kroppen har stabilisert seg. Og det er ikke uvanlig å bruke 1-1,5 år på aktiv prøving før man blir gravid.

Men jeg forstår frustrasjonen.

Anonymous poster hash: 88b1c...fd4

Har de siste 2 månene fått el slim på dag 16 og mensen dag 32. De andre månene har vore litt forskjellig.

AnonymBruker
Skrevet

Har dere hatt sex annenhver dag i hele syklusen og ikke bare sa du tror du har el?

Anonymous poster hash: 01ddf...fbb

Skrevet

Har dere hatt sex annenhver dag i hele syklusen og ikke bare sa du tror du har el?

Har sex stort sett annen hver dag, men mannen jobber vekke 5 dager annen hver uke. Å de dagene blir det ingenting da han ikke er her :/

AnonymBruker
Skrevet

Alder kan ha noe å si.

Hvor gamle er dere?

Anonymous poster hash: d9793...97c
Skrevet

Alder kan ha noe å si.

Hvor gamle er dere?

Anonymous poster hash: d9793...97c

25 og 26 år.

Skrevet

Dra til legen og hør?

Skrevet

Kanskje du stresser for mye? 

AnonymBruker
Skrevet

TS: DEt er helt normalt at det tar litt tid å bli gravid. Å prøve 1 år er helt normalt selv om ingenting er galt. Tipper du er gravid om noen får måneder. Lykke til!

Anonymous poster hash: 42bf3...d81
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alderen og ikke stress. Folk i stressende hverdag blir gravide over hele verden så det er nok noe annet. Gå til legen og få hjelp. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alderen og ikke stress. Folk i stressende hverdag blir gravide over hele verden så det er nok noe annet. Gå til legen og få hjelp. Lykke til :)

Man får ikke utredning før man har vært prøver i 1 år. TS har ikke prøvd unormalt lenge i det hele tatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør legen din! Hvordan kan du tro at noen her inne kan gi deg et svar på det?

Anonymous poster hash: 0d551...017

Skrevet

Spør legen din! Hvordan kan du tro at noen her inne kan gi deg et svar på det?

Anonymous poster hash: 0d551...017

Synes det er unødvendig å svare TS på denne måten. Selvfølgelig kan man gi noen generelle råd.

Det jeg har sett som tips i tidligere tråder er:

1. Bringebærkapsler /bringebærte 

2. Don Quaid og Wild Yam 

3. Preseed glidemiddel

4. EL-tester for å sjekke at man har EL når man tror man har det

5. Sex hver dag rundt EL og annenhver ellers (noen skriver at de må ha sex hver dag/2 ganger dagen rundt EL for å kunne bli gravid)

Selv har jeg bare benyttet meg av EL-tester foreløpig. Starter nå opp prøveperiode 5. Lykke til TS :klem: Vet hvor utålmodig man blir av denne prøvingen! Og jeg er jo "bare" i PP5 :bond:

AnonymBruker
Skrevet

Man får ikke utredning før man har vært prøver i 1 år. TS har ikke prøvd unormalt lenge i det hele tatt.

Det kan man. Jeg gikk til legen etter ca. ett halvt år etter p-pilleslutt. Fikk henvisning til gynekolog. Fant ut at jeg hadde PCO. 

Vil råde deg til å tempe og ta eggløsningstester. Da er det lettere å se når du har EL. Ellers er det lurt å gjøre det annenhver dag som de andre sier. 

Jeg begynte å bli ganske frustrert selv når det tok over ett halvt år (tok 8mnd). Men det gikk likevel. Er gravid nå :)

Lykke til! 

Anonymous poster hash: e47ae...89d

AnonymBruker
Skrevet

Man får ikke utredning før man har vært prøver i 1 år. TS har ikke prøvd unormalt lenge i det hele tatt. Anonymous poster hash: 42bf3...d81

Trodde jeg leste at hun hadde prøvd i mer enn et år. Det er sant at generelt må man ha prøvd 1 år før man kommer i mølla.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Hvis mannen er ofte borte, pluss at mensen var mindre regelmessig de første 4 månedene, så har dere ikke hatt så mange prøveperioder i løpet av disse 6 mnd.

Jeg teller bare de pp hvor jeg vet jeg hadde el og vi traff godt før, etter og underveis. Så det er aaalt for tidlig for deg å bli bekymret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde jeg leste at hun hadde prøvd i mer enn et år. Det er sant at generelt må man ha prøvd 1 år før man kommer i mølla.

Kan man ikke bare si at en har forsøkt i ett år? Hvordan får de sjekket det egentlig?

Anonymous poster hash: 82e03...6d1

Skrevet

At det tar noen måneder er helt normalt. Men man høres som regel om de som blir gravide "bare de ser en mann", så fort gjort å stresse rundt det. Har du ikke blitt gravid innen desember kontakter du fastlegen din.

Skrevet

Kan du ikke bare bestille en time hos privat gynekolog? Så slipper du å bekymre deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...