Gå til innhold

Sendte brev med sporing - til postboks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle sende et brev til et firma. Innholdet var litt viktig, så jeg tenkte å være smart og sende det med sporing. Men det kan ha vært en tabbe, ettersom firmaets postadresse er en postboks - noe jeg tenkte over først etterpå. Når pakken spores innebærer vel det at den skal signeres for ved levering, men ved postboksen finner de jo ingen til å signere. Noen som vet hvordan dette da vil bli håndtert?

Anonymous poster hash: 30692...ae7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle sende et brev til et firma. Innholdet var litt viktig, så jeg tenkte å være smart og sende det med sporing. Men det kan ha vært en tabbe, ettersom firmaets postadresse er en postboks - noe jeg tenkte over først etterpå. Når pakken spores innebærer vel det at den skal signeres for ved levering, men ved postboksen finner de jo ingen til å signere. Noen som vet hvordan dette da vil bli håndtert?

Akkurat som i en vanlig postkasse får de en hentelapp, så de må gå på postkontoret å hente brevet og signere det ut. 

Sendte du rekommandert eller med sånn klistrelapp (smart post? tidligere norgespakke)

AnonymBruker
Skrevet

Sendte du rekommandert eller med sånn klistrelapp (smart post? tidligere norgespakke)

Norgespakke - hva ligger forskjellen i?

AnonymBruker
Skrevet

Postboks er akkurst det samme som en vanlg postkasse. Eneste forskjellen er at postbokser er samlet på ett sted utenfor der folk bor, som på post i butikk el.

Meldingslapp kommer i boksen og boksinnehaver må kvittere ut fra post i butikk el.

Anonymous poster hash: ff83c...329

Skrevet (endret)

Norgespakke - hva ligger forskjellen i?

Stort sett forsikringssummen mener jeg å huske fra den gang jeg jobbet i post i butikk for hundre år siden.  Men begge må hentes ut med signatur. Hentelapp i postkasse/postboks :)

Edit: Tror også at ved rekommandert må man ta kopi av legitimasjon osv.

Endret av Mynona

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...