AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Jeg skulle sende et brev til et firma. Innholdet var litt viktig, så jeg tenkte å være smart og sende det med sporing. Men det kan ha vært en tabbe, ettersom firmaets postadresse er en postboks - noe jeg tenkte over først etterpå. Når pakken spores innebærer vel det at den skal signeres for ved levering, men ved postboksen finner de jo ingen til å signere. Noen som vet hvordan dette da vil bli håndtert? Anonymous poster hash: 30692...ae7
Mynona Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Jeg skulle sende et brev til et firma. Innholdet var litt viktig, så jeg tenkte å være smart og sende det med sporing. Men det kan ha vært en tabbe, ettersom firmaets postadresse er en postboks - noe jeg tenkte over først etterpå. Når pakken spores innebærer vel det at den skal signeres for ved levering, men ved postboksen finner de jo ingen til å signere. Noen som vet hvordan dette da vil bli håndtert? Anonymous poster hash: 30692...ae7 Akkurat som i en vanlig postkasse får de en hentelapp, så de må gå på postkontoret å hente brevet og signere det ut. Sendte du rekommandert eller med sånn klistrelapp (smart post? tidligere norgespakke)
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Sendte du rekommandert eller med sånn klistrelapp (smart post? tidligere norgespakke) Norgespakke - hva ligger forskjellen i? Anonymous poster hash: 30692...ae7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Postboks er akkurst det samme som en vanlg postkasse. Eneste forskjellen er at postbokser er samlet på ett sted utenfor der folk bor, som på post i butikk el. Meldingslapp kommer i boksen og boksinnehaver må kvittere ut fra post i butikk el. Anonymous poster hash: ff83c...329
Mynona Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 (endret) Norgespakke - hva ligger forskjellen i? Anonymous poster hash: 30692...ae7 Stort sett forsikringssummen mener jeg å huske fra den gang jeg jobbet i post i butikk for hundre år siden. Men begge må hentes ut med signatur. Hentelapp i postkasse/postboks Edit: Tror også at ved rekommandert må man ta kopi av legitimasjon osv. Endret 17. juni 2015 av Mynona
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå