Gå til innhold

Redusert inntekt på ufør.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har spart i et fond i en god stund i livet, men tok det ut nå for og sette det inn i et annet fond. Så kommer det et brev at jeg får redusert inntekt på 4.000kr før skatt pga dette. For jeg har ikke jobber noe fordi jeg er altfor syk. 

Er dette noe jeg kan gjøre med? 

Anonymous poster hash: 17328...e02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har spart i et fond i en god stund i livet, men tok det ut nå for og sette det inn i et annet fond. Så kommer det et brev at jeg får redusert inntekt på 4.000kr før skatt pga dette. For jeg har ikke jobber noe fordi jeg er altfor syk. 

Er dette noe jeg kan gjøre med? 

Fikk du et brev fra NAV? Altså et vedtak?

I såfall så skal det stå informasjon i vedtaket om hvilke ankemuligheter du har.

Anonymous poster hash: 899ce...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Fikk et vedtak om redusert lønn på rundt 4.000kr brutto fordi jeg har tatt ut penger fra fond som jeg har spart i endel år. Syns bare det høres veldig urimelig ut at jeg skal få 4.000kr mindre brutto i mnd fordi jeg har spart og fått en avkastning iløpet av endel år jeg har spart. 

Fikk klage skjema, men tenkte å høre her om noen hadde vært i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sosialstønad, da? Der vet jeg de kan sjekke sånt. Men på AAP og uføretrygd så skal man kunne ha en formue/sparepenger ved siden av.

Jeg hadde klaget, men først funnet frem til de lovparagrafene de begrunner vedtaket med. Sjekk så om det kan ha vært tolket feil eller om det er brukt feil paragrafer. Sjekk også om det kan være andre lovparagrafer som gjelder for deg. Beklager jeg ikke er mer konkret, men har ikke så god greie på akkurat hvilke lover og lovparagrafer som gjelder her.

Anonymous poster hash: e427b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spart i et fond i en god stund i livet, men tok det ut nå for og sette det inn i et annet fond. Så kommer det et brev at jeg får redusert inntekt på 4.000kr før skatt pga dette. For jeg har ikke jobber noe fordi jeg er altfor syk. Er dette noe jeg kan gjøre med?  Anonymous poster hash: 17328...e02

Kapitalinntekter skal ikke medføre redusert utbetaling av uføretrygd.

Har du meldt inntektene inn til nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Hvordan gikk det med denne saken? Jeg er nå i samme situasjon. 

Anonymkode: 948ea...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det med denne saken? Jeg er nå i samme situasjon. 

Hvilken stønad har du fra NAV?

Anonymkode: 7e817...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, June 17, 2015 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Ja. Fikk et vedtak om redusert lønn på rundt 4.000kr brutto fordi jeg har tatt ut penger fra fond som jeg har spart i endel år. Syns bare det høres veldig urimelig ut at jeg skal få 4.000kr mindre brutto i mnd fordi jeg har spart og fått en avkastning iløpet av endel år jeg har spart. 

Du får ikke lønn fra Nav. I tilfellet så får su trygd. Har du solgt for mer enn fribeløpet du kan ha ved siden av trygden, så får du for høy inntekt. Nav kan ikke se hva eller hvilken type inntekt du har, da må du fortelle dem dette.  

Du får sende en klage og legge ved opplysninger/dokumentasjon på hva du har solgt, og kjøpt. (Om klagen blir tatt til følge er en annen sak.)

Anonymkode: 5dab1...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, June 17, 2015 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Du får ikke lønn fra Nav. I tilfellet så får su trygd. Har du solgt for mer enn fribeløpet du kan ha ved siden av trygden, så får du for høy inntekt. Nav kan ikke se hva eller hvilken type inntekt du har, da må du fortelle dem dette.  

Du får sende en klage og legge ved opplysninger/dokumentasjon på hva du har solgt, og kjøpt. (Om klagen blir tatt til følge er en annen sak.) 

EN GMMEL TRÅD !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du svarer et 2 år gammelt innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det samme. Slapp helt av. Bare til og ta kontakt med dem over nette, eller per telefon. Si dette ikke er noe jobb inntekt. Be gjort akkurat det samme på meg. Var null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sparsom skrev:

Fikk det samme. Slapp helt av. Bare til og ta kontakt med dem over nette, eller per telefon. Si dette ikke er noe jobb inntekt. Be gjort akkurat det samme på meg. Var null problem.

Dette er en 2 år gammel tråd. TROR det har ordnet seg 

Anonymkode: 7eec3...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en 2 år gammel tråd. TROR det har ordnet seg 

Anonymkode: 7eec3...ef9

Kan være andre som har opplevd det samme som også lurer. Hvem bryr seg da om hvor gammel det opprinnelige innlegget er

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6/17/2015 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Lønn??? Hvordan ytelse mottar du egentlig? Det er det avgjørende her.

Anonymkode: bd17d...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken stønad har du fra NAV?

Jeg har AAP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...