AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Jeg er hjemme med minien på 9 mnd i sommer. Mannen min jobber et stykke unna Oslo og bruker endel tid på å reise til og fra, så det blir lange dager med bare meg og babyen. Jeg fikk aldri meldt meg på en barselgruppe (eller, helsestasjonen skulle fikse det - men det ble visst aldri noe av...). For noen uker siden oppdaget jeg åpen barnehage. Det har vært helt fantastisk - babyen får opplevd masse nytt, testet nye leker og får vent seg til (mye) mer støy og liv enn det er hjemme. Og jeg får snakket med andre voksne, og gjort noe annet enn å trille tur og underholde babyen på stuegulvet hjemme. Jeg merker at hun har veldig godt av dette, og hun er i veldig mye bedre humør de dagene vi har vært i barnehagen. ...men så er det selvfølgelig stengt i 1,5 mnd i sommer. Og jeg lurer litt på hva vi kan fylle tiden med som en erstatning. Vurderer babysang, og det er selvfølgelig mange steder man kan trille til og besøke - men det hadde vært fint med noe som også har den sosiale biten (for liten og stor). Har sett det finnes den der Child Planet-barnehagen på Majorstua, hvordan er den for så små (og når man kommer dit alene)? Går det an å melde seg inn i en barselgruppe så sent, og hvor finner man egentlig dem? Noen andre forslag? Anonymous poster hash: 7ed13...a96
Gjest agnesb Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Jeg er hjemme med minien på 9 mnd i sommer. Mannen min jobber et stykke unna Oslo og bruker endel tid på å reise til og fra, så det blir lange dager med bare meg og babyen. Jeg fikk aldri meldt meg på en barselgruppe (eller, helsestasjonen skulle fikse det - men det ble visst aldri noe av...). For noen uker siden oppdaget jeg åpen barnehage. Det har vært helt fantastisk - babyen får opplevd masse nytt, testet nye leker og får vent seg til (mye) mer støy og liv enn det er hjemme. Og jeg får snakket med andre voksne, og gjort noe annet enn å trille tur og underholde babyen på stuegulvet hjemme. Jeg merker at hun har veldig godt av dette, og hun er i veldig mye bedre humør de dagene vi har vært i barnehagen. ...men så er det selvfølgelig stengt i 1,5 mnd i sommer. Og jeg lurer litt på hva vi kan fylle tiden med som en erstatning. Vurderer babysang, og det er selvfølgelig mange steder man kan trille til og besøke - men det hadde vært fint med noe som også har den sosiale biten (for liten og stor). Har sett det finnes den der Child Planet-barnehagen på Majorstua, hvordan er den for så små (og når man kommer dit alene)? Går det an å melde seg inn i en barselgruppe så sent, og hvor finner man egentlig dem? Noen andre forslag? Anonymous poster hash: 7ed13...a96 http://www.oslomamma.net babysang(dette er sosialt for deg og), babysvømming, kafee, babykino:)
Gjest me2u Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 http://www.oslomamma.net babysang(dette er sosialt for deg og), babysvømming, kafee, babykino:) Ohhh....lagre
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 http://www.oslomamma.net babysang(dette er sosialt for deg og), babysvømming, kafee, babykino:) Takk! Har forsåvidt vært innom den der før, men glemte litt at den finnes. Babysvømming er jeg sterkt tvilende til, hun får panikk bare av synes av badebalja Og babykino er hun vel litt for stor for. Men fine tips, altså! Anonymous poster hash: 7ed13...a96
Gjest agnesb Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Takk! Har forsåvidt vært innom den der før, men glemte litt at den finnes. Babysvømming er jeg sterkt tvilende til, hun får panikk bare av synes av badebalja Og babykino er hun vel litt for stor for. Men fine tips, altså! Anonymous poster hash: 7ed13...a96 mhm ja midt i mellom nå. Begynner jo å bli stor når hun er 9mnd ja, så ikke alderen jeg
Dynamikk Skrevet 17. juni 2015 #7 Skrevet 17. juni 2015 Takk! Har forsåvidt vært innom den der før, men glemte litt at den finnes. Babysvømming er jeg sterkt tvilende til, hun får panikk bare av synes av badebalja Og babykino er hun vel litt for stor for. Men fine tips, altså! Anonymous poster hash: 7ed13...a96 Vår mislikte sterkt å bade i badebalje, men elsker babysvømming :-) Det er en veldig koselig aktivitet. Evt kan du gå innom en svømmehall og bade litt med henne for å se om hun liker det først.
Dynamikk Skrevet 17. juni 2015 #8 Skrevet 17. juni 2015 Ta kontakt med helsestasjonen, så finner de en barselgruppe til deg! Det er veldig koselig å være med i. De fleste gruppene har nok vært i gang en god stund, men de ønsker helt sikkert flere velkommen
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Vår mislikte sterkt å bade i badebalje, men elsker babysvømming :-) Det er en veldig koselig aktivitet. Evt kan du gå innom en svømmehall og bade litt med henne for å se om hun liker det først. Oi, kanskje det er verdt et forsøk da? Mener å ha lest noe om at man bør begynne innen en viss alder (som er yngre enn hun er nå), så er det kanskje ikke sååå farlig? Skader jo uansett ikke å prøve. Anonymous poster hash: 7ed13...a96
Glitnir Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 Ta kontakt med helsestasjonen, så finner de en barselgruppe til deg! Det er veldig koselig å være med i. De fleste gruppene har nok vært i gang en god stund, men de ønsker helt sikkert flere velkommen Tja, vår er drøyt 10 mnd, og barselgruppa er i praksis oppløst. De fleste har jo begynt i jobb igjen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå