AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Ja, hva spiser du på en dag? Hvor aktiv er du i tillegg? -Hilsen ei som sliter med tid til å forberede og å være kreativ i matveien under diett Anonymous poster hash: c704b...f6b
Nixnick Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Jeg spiser det jeg vil, men jeg tilpasser mengden slik at det ikke overskrider 1500 kalorier til sammen. I går spiste jeg f.eks. på McDonald´s, og da spiste jeg ikke så mye annet den dagen. Andre dager har jeg mat med lite kalorier, f.eks suppe, til middag, og da kan jeg selvsagt spise større mengder. Det å spise på McDonald´s er selvsagt ikke så lurt fordi det er relativt lite mat som gir veldig mye kalorier. Det beste er å spise mat som fyller godt opp i magen i volum, og som holder meg mett lenger. Jeg trener 3-5 ganger i uken, alt fra jogging og spinning til styrkeøvelser.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #3 Skrevet 18. juni 2015 Jeg spiser 1500-1600 og spiser meg mett ved alle måltider. Spiser variert, men en typisk dag er noe som: Frokost - Havregrøt med nøtter og bær, 400 kcal Lunsj - Stor salat med alt jeg ønsker av grønnsaker, laks eller kylling, egg, avocado, ost, 400 kcal Middag - Vanlig middag, alt mulig, laget fra bunnen av, ca 600 kcal Kvelds - Knekkebrød med smøreost og avocado, 100 - 200 kcal Jeg spiser nesten aldri mellom måltidene. Denne uvanen prøvde jeg aktiv å kvitte meg med da jeg startet å gå ned i vekt, og nå er den blitt integrert i dagene mine. Jeg holder meg mett med store måltider med sunt fett (proteiner og fett er viktig for metthetsfølelse og stabilt blodsukker) Begynte i april, og så langt har jeg gått ned 5 kg. Har 5 til før jeg har nådd målet. Trener 2-3 ganger i uken Anonymous poster hash: bb78b...3f1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Lunsj: en stor salat. Masse grønnsaker, cottage cheese, laks/tunfisk/torsk/kylling/skinke/egg, og bittelitt nøtter Middag: Alltid masse grønnsaker, minst 200 g fisk/kjøtt/bønner/linser, og evt fullkornris/pasta. Det er jo kjempelett å lage seg en wok, og variere den i det uendelige med krydderier og urter. Hive i lett kokosmelk og karri en dag, eller tilsette soyasaus en annen dag, eller bare ha grillkrydder en tredje dag. Kvelds: et par skiver med magert kjøttpålegg/ost, eller havregrøt, eller cottage cheese/kesam med frukt. Man kan få store mengder mat på 1500 kcal om man baserer seg på masse grønnsaker og magre proteinkilder. Anonymous poster hash: 0c59e...964
Gjest Godjente Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Rundt 1200kcal hver dag, noen ganger 1000 og noen dager 1500, men i snitt rundt 1200 tror jeg Spiser sunt men skeier ut av og til i helgene
Gjest Penelopee Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Spiser normalt rundt 1700 kcal. Koser meg litt ekstra på lørdager, og kommer da ofte opp i rundt 2500 kcal. Jeg har en aktiv jobb og holder vekten. Spiser sunn og næringsrik mat, og går aldri sulten. Jeg er 58-59 kg og 175 cm.
Gjest Penelopee Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 (endret) Og til spørsmålet, hva jeg spiser: Frokost: Havregrynsgrøt med nøtter og bær som topping, pannekaker, cottage cheese med granola og bær. Har jeg lyst på brødskiver tar jeg meg det også, men da bruker jeg mindre brød og mer pålegg. Lunsj: wraps med laks/kylling/egg, salater, cottage cheese med toppinger som bær, granola, nøtter, knekkebrød med makrell i tomat Middag: Sushi, speltlompepizza, laks med grønnsaker, kylling med ris og mye grønnsaker, enchiladas, tacosalat, fiskesuppe Til kvelds og mellommåltid går det i skyr, questbarer, bananer og jeg er også veldig glad i ovnsbakt eple med kanel, sukrin gold og mager vaniljekesam. Spiser også speltlomper med smør, sukrin og kanel og gele laget av fun light/zeroh. Endret 18. juni 2015 av Penelopee
Fleur Delacour Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Frokost: 1 knekkebrød m ost og paprika, 1 eple Lunsj; salat, evt 2 skiver veldig grovt brød med egg, makrell i tomat eller skinke. Tomat og agurk. Mellommåltid: frukt eller 1 knekkebrød Middag; Wok, fisk og grønnsaker eller fullkornpasta m karbonadedeig Kvelds: yoplait yoghurt med 40 gram vita hjertegod kornblanding og friske bær oppi. Velger bort blandingsprodukter/ ferdigmat/ lyst brød/ vanlig pasta / ris Masse grønnsaker, både rå og kokt Ligger på ca 1300 kalorier. Går ca 12000 skritt pr dag.
King in the North Skrevet 19. juni 2015 #9 Skrevet 19. juni 2015 (endret) Så mye jeg orker. Helst rundt 3000. Det eneste jeg spiser relativt fast er proteinshake og havregryn til frokost. Nå har jeg en pizza inovnen til lunsj Endret 19. juni 2015 av King of the North
JAnonymous Skrevet 29. juli 2015 #10 Skrevet 29. juli 2015 Spiser helst rundstykker med egg og bacon til frokost. Kyllingvinger/kjøtt/pasta/fisk til middag. Noe godt til kvelds. Kan være fruktbåter, popcorn, ispinne, mørk sjokolade. Spiser en god del frukt både før og etter trening også. Trener alt fra 6 - 13 økter i uken. 1
Nana Skrevet 30. juli 2015 #11 Skrevet 30. juli 2015 Jeg blir fort mett og fort sulten igjen så jeg spiser ofte. Er litt i overkant glad i melkeprodukter. Frokost: 3 knekkebrød med makrell i tomat (porsjonsbeger på 22 g)og mager skinkeost ELLER 1 yoplait dobbel 0 med müsli ELLER havregrøt. Spørs hvor god tid jeg har Lunsj: 3 knekkebrød (hvis jeg ikke har spist det til frokost) med makrell i tomat, 1 skyr ELLER salat med noe proteiner i, f.eks skinke ELLER ovnsbakt torsk med grønnsaker (i helgene) Middag: Fisk eller karbonadedeig med grønnsaker ELLER suppe med egg eller kjøtt ELLER vafler laget av kesam, egg og havremel Mellom: 1/2 - 1 avokado, 1-2 skyr, en liten håndfull (10 stk) hasselnøtter (hvis jeg ikke har spist avokado eller annet fett), 1 eple eller annen frukt. Kvelds: enten knekkebrød ELLER en blanding av vaniljekesam og sukkerfritt syltetøy ELLER havregrynsgrøt Hvis jeg har kalorier igjen på budsjettet så spiser jeg en questbar også, eller styrkmelk. Tar tran de dagene jeg ikke spiser makrell i tomat. Er 54 kg og har stabil vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #12 Skrevet 31. juli 2015 Jeg bruker mye krydder. Da kan man få 10 ulike retter/ smaker fra 1 matvare. Bruker ikke spise før i 12-14 tiden. Blir jeg småsulten før det koker jeg vann og har currypaste med en spiseskje kokosolje i. Kan ha basilikum og litt sånn i også. Så spiser jeg kanskje hummus med sopp stekt i soyasaus og salatingridienser; paprika, salat, mais, jalepenos, ananas, tomat, agurk. Om jeg blir sulten til kvelden igjen spiser jeg en middagsporsjon til. Er der ikke middag, lager jeg som regel en varmrett til. Kanskje en wok med diverse frosne grønnsaker og mandler, linsesuppe, ris med grønnsaker Noen ganger spiser jeg noe lite av dette mellom måltidene: En bit eller to mørk sjokolade En neve mandler hasselnøtter eller valnøtter 1/3 glass druejiuce, appelsinjuice En frukt eller to 1 glass cola En gulrot, kålrotbit, rødbit Drikker ellers mye te. Anonymous poster hash: 48efe...3c0
Gjest Daenerys Skrevet 3. august 2015 #13 Skrevet 3. august 2015 Tråden er ryddet for innlegg med råd hvor BMI er svært lav. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #14 Skrevet 3. august 2015 Ligger på 1500-1600 kcal omtrent 5 dager i uken. Går som oftest en tur/Powerwalk hver dag. Alt fra 3km opp til 10 km. Dagen kan for eksempel se slik ut: Frokost: Skål med cottagecheese og bær. 350 kcal Mellommåltid i løpet av dagen: 1 eple. 1 banan. 200 kcal Lunsj: stor, grønn salat med skinke/ bønner/ fiskekaker. 350 kcal Middag: kylling med wokgrønnsaker/ hjemmelagd suppe eller gryterett. 400 kcal Kveldsmat: 1 beger Vaniljekesam/ suppe/ rå grønnsaker/ yoghurt og frukt. 225 kcal. Tyggegummi/ pastiller: 50-75 kcal Total: ca 1600 kcal Noen ganger spiser jeg et mellommåltid på ca 200 kcal, dersom middagen blir sen. dropper da kveldsmatAnonymous poster hash: 5180d...681
urenluren Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 Mellom 1600-1800. Har ingen faste ting jeg spiser, men passer på å spise variert og passe sunt. Trener 4-6 ganger i uka, og passer på å bevege meg minst 60 min hver dag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå