Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alltid vært slank, men fra august til nå har jeg gått opp 15 kg. Føler meg ekstremt utilpass, vil ikke møte venner fordi jeg er flau over utseende mitt. Er på jobb og drar hjem. Får søtsug hele tiden og tenker at "jeg begynner i morgen". Hvis jeg tar en ting tenker jeg også at hele dagen er ødelagt og at jeg like godt kan fortsette å spise. Dette er skummelt.. Jeg har gått opp fra 50 til 65 kg og er bare 159 høy. Jeg føler meg skikkelig uvel i egen kropp og det går utover livet mitt..

Jeg vet så godt at det bare er jeg som kan endre dette, men sliter likevel.. Noe må gjøres, men jeg har ingen motivasjon. Noen som har tips? :(

Anonymous poster hash: 73028...6fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Var det noe som skjedde siden du plutselig gikk opp i vekt? Ofte greit å vite roten til årsaken av vektøkningen.

Hvordan er kostholdet? Hvordan ser en typisk dag ut?

Er du i noen form for aktivtet?

Endret av me2u
Skrevet (endret)

- Planlegg hva du skal handle før du drar til butikken

- Spis knekkebrød, og ikke brød

- Drikk mye (grønn) te

- Prøv Nutrilett/NOKA-shakene. De er kjempegode!

- Velg sunnere alternativer når du spiser/drikker (f.eks. skummetmelk, pepsi max, fullkorn)

- Bruk søtningsmiddel istedenfor sukker 

- Lag deg sunn snacks, finnes mange oppskrifter på dette 

- Pass på kaloriinntaket ditt, regn ut hvor mange kalorier du skal ha hver dag for å gå ned i vekt, og hold deg til dette. Det er også helt greit å skeie ut en gang i blant. Men hvis du skeier ut kan du også velge sunnere alternativer, som f.eks yoghurtis over fløteis.

- Tren, gjerne gå 10.000 skritt pr. dag. Har du bil kan du la bilen stå, og dra til butikken for å handle uten den. Tar du buss kan du gjerne hoppe av et par stopp før ditt, så du kan gå et stykke.

- Prøv å legg planer for dagen, slik at du er i bevegelse mesteparten av dagen.

Endret av Cashbah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...