Gå til innhold

Ostesaus til pasta

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lyst på en pasta som jeg sikkelig skal kose meg med i helgen. Har lyst på en god hjemmelaget oste saus til eller noe annet, poenget er at det ikke skal være noe hverdags pasta.

Håper på mange gode forslag :wow:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enkelt .. og knall godt er bare å varme litt cream fresh med en god bit normanna el. blåskimmerost + litt sitronsaft. Når osten er smeltet - rør alt sammen.

Kan godt tilsettes litt ketsjup - om du liker det.

Jeg varmer dette direkte i serveringsbollen i microovnen - og rører inn pastaen i sausen - når jeg lager det til bare meg - men det kan like godt lages i kjele.

Skrevet

Jeg lager vanlig hvit saus (blir sikkert enda bedre med fløte i stedet for melk).

Denne krydrer jeg med salt, oregano, timian, løkpulver og litt hvitløkspulver.

Så tilsetter jeg vanlig revet ost og revet parmesan.

Denne smaker omtrent som Toros Pasta Parma, men for meg er det en positiv ting siden jeg elsker dette... :ler:

Hvis du bytter ut den vanlige osten med noe mer smaksrikt og eksklusivt, får du en luksusvariant som virkelig er god!

Skrevet

Har ikke prøvd denne sausen ennå, men tror ikke den kan bli vond... Varm fløte og melk, legg i biter med mozzarella og gorgonzola, la osten smelte, og krydre med pepper og salt (evt. muskatnøtt). Dryss revet parmesan over pastaen.

Skrevet

Pastasaus med tre oster (4 pers.)

25 g smør

75 g revet parmesan

50 g gorgonzola eller norzola

100 g mascarpone eller kremost

10-12 blader basilikum

½ ts revet muskat

Smelt smøret, ha i osten og varm forsiktig til alt er blandet. Rør i varm pasta, strimlet basilikum og muskat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...