Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik at alle som er ansatte får skatteoppgjøret den 25 eller hvilken dato det var? 80% får i alle fall skatteoppgjøret nå i juni. Resten får vel i august-oktober. 

Jeg må betale 200 kroner, så kan godt vente til august altså :fnise:

Anonymous poster hash: 0d975...68d
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik at alle som er ansatte får skatteoppgjøret den 25 eller hvilken dato det var? 80% får i alle fall skatteoppgjøret nå i juni. Resten får vel i august-oktober. 

Jeg må betale 200 kroner, så kan godt vente til august altså :fnise:

Nei. og hæ?

Anonymous poster hash: 78785...678

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. og hæ?

Jo, jeg leste det 

AnonymBruker
Skrevet

Den første, og største, skatteoppgjørspuljen er ute 26. juni. Normalt sett skal de langt fleste få selvangivelsen sin da. Det vil si at omtrent 80 prosent av skattyterne får junioppgjør.

Ikke medlem i Skattebetalerforeningen? Se medlemsfordelene her!

Noen som definitivt ikke får skatteoppgjøret i juni er de som leverte selvangivelsen på papir. Skatteetaten har allerede varslet at disse tidligst får skatteoppgjøret i august. I tillegg må næringsdrivende belage seg på å vente.

Du som får pengene mellom 6. august og 15. oktober må vente så lenge grunnet en av følgende årsaker:

• Du leverte selvangivelsen med eller uten endringer på papir
  • Du er næringsdrivende, eller ektefelle av næringsdrivende
  • Du har benyttet deg av leveringsfritaket, men sendt inn vedlegg til selvangivelsen på papir i tillegg
  • Du faller innunder den gruppen Skatteetaten sjekker ekstra nøye med stikkprøver i år
  • Du er kildeskattyter, Svalbard-skattyter, liknes på sentralskattekontoret for utenlandssaker (SFU), eller er upersonlige skattyter (for eksempel et aksjeselskap)
  • Du har gjort endringer Skatteetaten må sjekke opp og trenger flere opplysninger til
  • Du ba om utsettelse

Har du ikke gjort det som er en av punktene over, får du skatteoppgjøret nå i juni :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke gjort det som er en av punktene over, får du skatteoppgjøret nå i juni :)

Denne har man ingen kontroll over.

• Du faller innunder den gruppen Skatteetaten sjekker ekstra nøye med stikkprøver i år

Anonymous poster hash: 24dd5...38f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne har man ingen kontroll over.

Hvordan i all verden kan du vite om hun faller inn under gruppen som blir sjekket ekstra?

Anonymous poster hash: 8f783...937

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden kan du vite om hun faller inn under gruppen som blir sjekket ekstra?

Det kan ingen vite, det er jo noe av poenget med tilfeldig sjekk. Men det er mange hvert år som går og tror de er garantert skattepenger til sommerferien. Og så blir det tårer og panikk når ingen penger kommer. I tillegg pleier det være tekniske problemer, jeg tror aldri jeg noen gang har fått sms om selvangivelser og skatteoppgjør før jeg for lenge siden har sjekket tallene selv. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei. og hæ?

Alle som er ansatte? Jeg er ansatt, men det har ikke noe å si. Du får skatte oppgjør om du ikke er ansatt også. Det er de som står i listen noen andre nevnte som ikke får oppgjøret nå. Uavhengig om du er ansatt, studenet eller arbeidsledig.

Skrevet

Om du ikke har fått varsel om skatteoppgjøret ditt 18. eller 19. juni, og de andre nevnte punktene ikke gjelder deg, så vet du at du faller inn under den gruppen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at det i år er blant annet lån til og fra arbeidsgiver, pendlerfradrag og bilbeskatning. 

Anonymous poster hash: bbf6b...ab0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ekstra skatt, har allerede betalt, så jeg er ferdig med det hele.

Anonymous poster hash: 50954...56f

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart nå:) jeg får den 24

Anonymous poster hash: dbff5...3f3

AnonymBruker
Skrevet

Mitt er klart.

Anonymous poster hash: 7f86f...30c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke varsel, men gikk på Altinn, og mitt var klart også

Anonymous poster hash: 71be6...133
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke varsel, men gikk på Altinn, og mitt var klart også

Anonymous poster hash: 71be6...133

Jeg har heller ikke fått varsel.

Anonymous poster hash: 7f86f...30c

AnonymBruker
Skrevet

Har heller ikke fått varsel ennå, men har vært inne å sjekket min og mannen sin og begge får innen to uker fra den 24 😄

Anonymous poster hash: 30cb6...4ff

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg har ikke fått noen melding, men jeg sjekket Altinn, og der er det klart :) 

I fjor (eller var det i forfjor?) var jeg blant de som fikk sent oppgjør. Jeg antar at jeg ble valgt ut etter stikkprøve, for det er ingen av de andre momentene på den listen som stemmer for meg. Endringer i selvangivelsen gjør jeg hvert år pga at samboeren og jeg har felles boliglån, og rentene må fordeles manuelt.  

AnonymBruker
Skrevet

Ikke fått sms men alt er klart på altinn :)

Anonymous poster hash: b1072...a3f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ikke fått sms, men alt er klart på Altinn. :)

Anonymous poster hash: ab2aa...c97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...