AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Hvordan finner jeg ut hvor mange studiepoeng jeg ligger bak mtp Lånekassen? Går det an å se dette på min side hos Lånekassen eller noe? Anonymous poster hash: ff9b3...306
Ginny Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Hvis du ikke vet hvilke fag du har bestått, kan du se det på StudWeb. Der har du liste over alle fagene du har bestått og hvor mange poeng de var på. Antall poeng du skulle ha tatt er jo 60*antall år. Bare å legge sammen og trekke fra
mijaa Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Finn ut hvor mange eksamener du har strøket på/gått glipp av og regn sammen antall poeng på de, og vips; antall studiepoeng du ligger etter.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Finn ut hvor mange eksamener du har strøket på/gått glipp av og regn sammen antall poeng på de, og vips; antall studiepoeng du ligger etter. Var et semester (2. Semester) jeg ikke dukket opp på eksamen pga ting jeg slet med på den tiden, så jeg vet jeg i hvert fall er 30 bak. Jeg fortsatte på studiet i 3. semester, men sluttet etter to måneder (september). Jeg sa i fra om dette til lånekassen, så jeg fikk ikke støtte videre etter det. Er så usikker om jeg er 60 studiepoeng bak da, eller om det er mindre siden støtten fra lånekassen ble stoppet :/Anonymous poster hash: ff9b3...306
Dormouse Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Dette kan du se i studentweb , du legger så sammen studiepoengene på de fagene du ikke har møtt på eller ikke bestått.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #6 Skrevet 17. juni 2015 Og om du ikke er helt sikker, så kan du sende en mail til Lånekassen og få et helt nøyaktig svar. Det gjorde jeg. Anonymous poster hash: 83737...c18
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #7 Skrevet 17. juni 2015 Siden du allerede har begynt å fått støtte for det semesteret, regnes det som forsinkelse og da ligger du 60 studiepoeng bak. Fra Lånekassen: Avbrudd i utdanningen Hvis du avbryter en utdanning du har fått støtte til, må du snarest gi melding til oss, slik at overføringen av støtte stanser. Den enkleste måten å melde fra til Lånekassen på, er å sende oss en e-post fra Dine sider. Du må skrive datoen du avbrøt studiet på når du melder fra til oss. Perioder du har fått penger fra Lånekassen, men mangler faglige resultater for, regnes som en forsinkelse. Du kan være inntil ett år forsinket og likevel få stipend og lån. Du får ikke noe lån gjort om til stipend hvis du mangler faglige resultater. Anonymous poster hash: ffcc5...f66
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #8 Skrevet 17. juni 2015 Siden du allerede har begynt å fått støtte for det semesteret, regnes det som forsinkelse og da ligger du 60 studiepoeng bak. Fra Lånekassen: Avbrudd i utdanningen Hvis du avbryter en utdanning du har fått støtte til, må du snarest gi melding til oss, slik at overføringen av støtte stanser. Den enkleste måten å melde fra til Lånekassen på, er å sende oss en e-post fra Dine sider. Du må skrive datoen du avbrøt studiet på når du melder fra til oss. Perioder du har fått penger fra Lånekassen, men mangler faglige resultater for, regnes som en forsinkelse. Du kan være inntil ett år forsinket og likevel få stipend og lån. Du får ikke noe lån gjort om til stipend hvis du mangler faglige resultater. Anonymous poster hash: ffcc5...f66 Men denne perioden kan jo være snakk om hvis man gir beskjed rett før eksamen evt? Anonymous poster hash: 03111...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå