Gå til innhold

En liten undersøkelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var litt usikker på hva jeg skulle kalle innlegget så det ble som det ble :)

Det jeg lurer på er......det sies jo ofte at alderen de forskjellige generasjonene får barn på går igjen,og da spesielt med 1.mann.

Oldemor var 23 da hun fikk bestemor.

Bestemor var 23 år da hun fikk mamma.Både BM og OM har flere barn både før og etter men det blir litt mye hoderegning på en gang her :roll:

Mamma var 23 år da hun fikk meg,ble 24 mnd etter.

Jeg er 23 år nå og kommer ganske sikkert til å bryte den tradisjonen nå ;)

Men jeg har ei venninne som har foreldre som ble gift som 19 åringer.Fikk barn veldig tidlig,3 jenter og alle disse jentene er helt etter boka.De eldste på 25 og 22 år er gift og har barn og yngstejenta på 19 er samboer og forlovet på 2. året.

Er det ikke litt rart?? Hvordan er det i din familie?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Min mor var 18 når hun fikk min søster, 19 med meg, og 25 når siste kom.

Jeg var 18 når førstemann kom, men 23 når andre meldte sin ankomst. Der i mot så fikk jeg også sistemann når jeg var 25, så noe likt er det.

Skrevet

Min mor var 37, nesten 38 da hun fikk meg (er enebarn).

Jeg var 23 da jeg fikk nr. 1, 26 med nr. 2.

Så her stemmer det ikke...

Skrevet

Oldemoren min var 25 da hun fikk bestemor, som var 25 da hun fikk mamma, som var 25 da hun fikk meg..

Alle var førstefødte, og alle var altså jenter. (I tillegg hadde vi første hull i tanna i samme tann, alle har en føflekk på høyre overarm, og vi har et hakk i huden på hælen..)

Jeg er 23 nå, og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke skal ha barn når jeg er 25, men det er jo to år til da. :ler:

Blir en skikkelig fest når jeg er 25, mamma 50 og bestemor 75! (Oldemor er dessverre død)

Skrevet

Min mormor var 27 da hun fikk første - 30 for nr. to.

Mor min var 30 da hun fikk første - og 33 da jeg ble født.

Jeg var 28 da jeg fikk første - og 31 da nr. to ble født.

Så vi var alle ganske "gamle".. og det at det er likehet i generasjonene stemmer godt for oss

Skrevet

Mamma var 20 da hun fikk nr 1, 22 med nr 2 og 25 da hun fikk meg.

Nr 1 var 28 med sin første og 32 med nr 2.

Nr 2 var 25 med sin første og 27 med nr 2.

Og jeg (som er nr 3) venter min første nå når jeg er 28.

I vår familie er det altså ingenting som stemmer. ;-)

Skrevet

Det var helt forskjellig på meg og bakover på min morsside:

Jeg var 17 med min første,

Min mor var 24 med sin første og 27 med meg

Min mormor var 22 med sin første og 35 med min mor

Min mormors mor var 41 da min mormor ble født, men hun hadde noen yngre søsken som jeg ikke vet når ble født...

Ingen alder som stemte overens der, nei... :)

Skrevet

Mormor var 29 da mamma (forstefodt) kom til verden. Mamma fikk sin forste som 20-aaring, deretter meg da hun var nesten 32 (forste doede som baby). Jeg er 25 naa og har ingen planer forelopig! Saa ingen logikk her i gaarden, egentlig.

Skrevet

Jeg var 32 med førstemann

mamma var 24 med førstemann, 27 med nr. 2

mormor var 27 med førstemann, så 32 og 34 med de neste.

Ikke så mye sammenheng egentlig... (mamma bryter tradisjonen :-? :ler: )

Skrevet

Mormor var 35 da hun fikk mamma, som er yngst av fire søsken.

Mamma var 25 da hun fikk min storesøster, og 29 da hun fikk meg.

Søsteren min var 22 1/2 da hun fikk sin første, 26 1/2 med neste.

Jeg er 24 og har ikke fått barn ennå, men håper jo etterhvert.

Ikke så mye system i dette her i familien altså, annet enn at vi ikke har vært veldig unge når barna har kommet.

Skrevet

Bestemor var 19 da hun fikk mamma (nr1 av 6 søsken).Mamma fikk meg når hun var 28. Jeg er 33 og har ikke fått noen enda.......... ingen sammenheng her i gården.

Gjest Anonymous
Skrevet

Når jeg hører om saker der en 13 åring har blitt mamma, og så viser det seg at moren er blitt en rekordbestemor for hun er bare 28 år og oldemoren er bare 45 år...

da tenker jeg, jaja -ikke tvil at arv, miljø og oppdragelse spiller en rolle her!

Men at det skal være noen sammenheng om du er 24, 25, 26 eller 27 -på året- det tror jeg ikke!

Min bestemor 24år

Min mor 25 år

Jeg - hm.. si det, håper det blir før jeg fyller 28år

Statistikken viser jo tydelig at alder for førstegangsfødene har gått kraftig opp de siste 70 årene, så noen må jo tydeligvis være eldre enn våre mødre var.

Gjest Tristessa
Skrevet

På min side har nesten samtlige fått unger når de er godt oppe i årene. Min bestefar var vel førti når han fikk pappa, for eksempel. Tror jeg kommer til å trø i de fotsporene selv. På kjærestens side har ungene kommet tidlig, hans far var vel på kjærestes alder (24år) da han ble far første gang. Synes det er fryktelig tidlig jeg!

Skrevet

det stemmer vel ikke helt på meg.

Jeg var 17 med nr.1

20 med nr. 2, 23 med nr.3, og venter min fjerde i okt og er nå 26.

Min mor fikk den første når hun var 27 og 28 og 32

Gjest Skjermen
Skrevet

Mormor var 41 da hun fikk mamma.

Mamma var 22 da hun fikk meg(1 fødsel)

Jeg var 27 dag jeg fikk første barn.

Skrevet

Mamma var nesten 18, og jeg er 22, så jeg har ikke fulgt i hennes fotspor (sikkert fordi hun var nøye på at jeg brukte prevensjon :P)

Jeg har to søsken på mammas side som ennå har langt igjen til 18, så det gjenstår å se der da..

Skrevet

Bestemødrene mine vet jeg ikke når de fikk barn.

Men mamma fikk sin førstefødte da hun var 22 og 29 da hun fikk meg.

Jeg fikk min førstefødte da jeg var 22 og min 2 da jeg var 29.

Min søster fikk sin førstefødte da hun var 17,nr 2 da hun var 22,nr 3 da hun var 28 og 34 med fjerdemann.

Det er vel til meg det har stemt best da...

Koldbruna

Skrevet

Oldemor var 19,

Mormor var 18,

Mamma var 20,

Så langt stemmer det ganske bra, men så kommer jeg og "ødelegger" den statistikken. Er 33 og har ennå ikke fått barn....

Skrevet

Mormor var 24 når hun fikk Mamma.

Mamma ble 24 2 dager før jeg ble født.

Jeg er 24, og har nettopp fått mitt første barn.

Skrevet

Jeg er ikke sikker på hvor gammel min mormor var da Mamma ble født, midten/slutten av 20-årene så vidt jeg vet. Min farmor fikk Pappa da hun var 40. Begge førstefødte. Mamma var 31 og Pappa 34 da jeg ble født (jeg er eldst). Selv er jeg 26 og det blir ingen barn her før om tidligst 3-4 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...