AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Jeg har trent nå aktivt i ca 6mnd, 6 dager i uken. Dvs ja, jeg trenger ganske så mye men føler det booster energinivået mitt ellers i hverdagen, og jeg føler meg absolutt ikke utmattet ellers. Så tviler på at mengden trening er en faktor til problemet. Men problemet er altså at jeg svetter helt SINNSYKT mye, og da mener jeg sykt. 10 min på ellipsemaskinen er nok til at svetten renner(uten at jeg er sliten i det hele tatt), og i og med at jeg er en 17 år gammel jente kan det være litt ubehagelig. I den grad at ryggen er klissvåt, store svetteringer under armene og dråper i pannen etter en god times treningsøkt. Etter å ha lest meg litt opp har jeg funnet ut at svetting tydeligvis er bra, og man ikke skal bekymre seg. Men jeg bryr meg dessverre litt for mye om hva folk rundt meg tenker, og føler meg generelt ubekvem i klær hvor svetten trenger igjennom med en gang. Lurer bare på om folk har noe tips til klær, eller kleskoder hvor svetten rett og slett ikke trenger igjennom så det syntes så godt. Selv har jeg kun en sort singlett som det ikke syntes på, og jeg føler meg mye bedre når jeg trener i denne, og den bruke hyppig. Men skulle gjerne hatt noen flere klær som denne. Anonymous poster hash: 9807c...df0
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Er dessverre sånn at jo mer man trener jo mer aktive blir svettekjertlene. Anonymous poster hash: 38003...647
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Jeg har samme problemet,i tillegg blir jeg rød i ansiktet. Har nå rukket å bli i slutten av 20-årene, og det gir seg ikke dessverre.... Etter en hard trening på senteret går jeg ut av timen gjennomvåt,mens enkelte andre har sminken og sveisen inntakt. Svetter nesten som en mann. Hat ingen gode tips,ville bare trøste med at vi er flere i samme båt. Jeg er normalt god trent,løper 2-4 mil i uken, trenet styrke, har en bmi og fettprosent i nedre del av skalaen, og er jente. Anonymous poster hash: 757bc...348
himmeloghav Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 (endret) Jeg har trent nå aktivt i ca 6mnd, 6 dager i uken. Dvs ja, jeg trenger ganske så mye men føler det booster energinivået mitt ellers i hverdagen, og jeg føler meg absolutt ikke utmattet ellers. Så tviler på at mengden trening er en faktor til problemet. Men problemet er altså at jeg svetter helt SINNSYKT mye, og da mener jeg sykt. 10 min på ellipsemaskinen er nok til at svetten renner(uten at jeg er sliten i det hele tatt), og i og med at jeg er en 17 år gammel jente kan det være litt ubehagelig. I den grad at ryggen er klissvåt, store svetteringer under armene og dråper i pannen etter en god times treningsøkt. Etter å ha lest meg litt opp har jeg funnet ut at svetting tydeligvis er bra, og man ikke skal bekymre seg. Men jeg bryr meg dessverre litt for mye om hva folk rundt meg tenker, og føler meg generelt ubekvem i klær hvor svetten trenger igjennom med en gang. Lurer bare på om folk har noe tips til klær, eller kleskoder hvor svetten rett og slett ikke trenger igjennom så det syntes så godt. Selv har jeg kun en sort singlett som det ikke syntes på, og jeg føler meg mye bedre når jeg trener i denne, og den bruke hyppig. Men skulle gjerne hatt noen flere klær som denne. Anonymous poster hash: 9807c...df0 Kjøp deg klær beregnet på trening som gjør at svetten transporteres ut av stoffet. Da kjenne du deg ikke så våt. Jeg svetter også mye og bli rød i ansiktet. Er voksen dame. Er du plaget med ettersvetting, svetting etter trening, hjelper det å slappe av på en matte eller sette seg ned og hvile fem minutter før man går i garderoben. Ellers så får du kjøpt sterk deodorant, som kalles aluminiumsklorid på aluminiumsklorid.no. Hvite og svarte farger synes ikke svetten så godt på, men kjøper du deg treningklær tror jeg ikke det synes uansett fordi svetten går igjennom stoffet. Endret 19. juni 2015 av himmeloghav
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #5 Skrevet 19. juni 2015 Gode treningsklær er et must. Bomull funker ikke. Cubus sine treningsklær funker absolutt ikke. Nike og Kari Traa funker ok synes jeg. Og jeg synes det ser best ut om man svetter skikkelig på trening. Det ser faktisk bedre ut enn de som kommer ut fra treningssenteret og med helt intakt sminke og ikke antydning til rød i kinnene. Anonymous poster hash: 3e113...d32
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Svarte klær. + ha med deg et lite håndkleAnonymous poster hash: 24866...a02
Gjest ulvepopcorn Skrevet 20. juni 2015 #7 Skrevet 20. juni 2015 Ha med et håndkle og drikk masse underveis + bruk gode treningsklær. Vi er flere i svettegjengen
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #8 Skrevet 21. juni 2015 Better bodies sine klær funker greit for meg. Ta med håndkle Anonymous poster hash: 5416e...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå