Gå til innhold

Noen ganger vil jeg bare stikke av

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tendens til å være veldig beskyttende, selv mot folk jeg ikke kjenner, folk jeg ikke vet hvem er og folk som faktisk har gjort fæle ting. 

Dette pleier egentlig å gå meg på nervene, for innimellom når folk oppfører seg dritt så klarer jeg ikke få meg selv til å dømme den personen, jeg tenker at den personen har en grunn. Jeg har blitt mobba i barndommen og blitt ditcha hardt og såra veldig, men likevel klarer jeg ikke holde nag over de personene som har såra meg, selv om jeg faktisk vil.

Jeg er så naiv, og noen ganger vil jeg bare stikke av og gjemme meg eller hoppe utfor et stup. Jeg er altfor ''omtenksom'' og beskyttende, ikke bare mot meg selv, men mot andre. Jeg kan begynne å argumentere for noen og prøve å hjelpe folk som engang ikke fortjener hjelp.

Hender jeg ser på folk også tenker jeg noe frekt om dem som feks. oi ho hadde rar nese, eller oi, ho var altfor tynn, eller æsj den gensern var stygg, men så begynner jeg å krangle med meg selv inni hodet og kjefte på meg selv og si det var dårlig gjort, også få dårlig samvittighet!

Andre ganger hender det at noen beskylder meg for ting som ikke er min feil, og når jeg tar igjen og prøver å argumentere for meg selv, så får jeg også dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg er frekk mot den jeg ''krangler'' med.

Jeg lurer på om dette er en bra egenskap å ha, eller om jeg burde være mer forsiktig å passe meg? For jeg føler at jeg kommer til å bli hardt såra fordi jeg er så naiv. (Om dere skjønner????)

Hva tenker dere om dette? Noen andre som er sånn? 

Anonymous poster hash: 01dad...a5b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

var vært i veldig lik situasjon, men eg har sosialangst, kanskje du har det du og. jeg klarer ikke å forsvare meg noe særlig bra selv om jeg vet at jeg har rett og de tar fullstendig feil. vet ikke kor mange ganger jeg har kranglet med meg selv eller stoppet meg selv i å tenke noe stygt om andre.

fikk tilslutt hjelp og fikk snakket om mitt problem. kanskje du kan prøve det. :)

lykke til videre.

Anonymous poster hash: f3cdf...0e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...