Gå til innhold

Kake som kan oppbevares i romtemperatur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg skal gifte meg om to uker, skal bake mye kaker selv, og har fryseren full allerede. Dessuten kommer kjøleskapet til å bli opptatt av annen mat de siste dagene før bryllupet. Er det noen av dere som har gode forslag til kaker som kan bakes litt på forhånd og oppbevares i romtemperatur? 

Jeg tenker: Pavlova og brownies. Noen som har noen bedre forslag?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Faren er at kakene blir tørre om du baker dem noen dager i forveien og ikke fryser dem ned. Brownies ville jeg definitivt ikke lagret i romtemperatur i mer enn en dag. 

Anonymous poster hash: e28d0...7b5
Gjest Ennasus
Skrevet

Kan du ikke låne noen venners/naboens/families fryser/kjøleskap? :)

Og hvor mange dager er det snakk om? Få bakverk jeg vet om holder seg bra i evigheter :P

Men pikekyss, cookies og kjeks holder seg jo relativt bra lenge. Men var vel kaker du var ute etter? :)

Skrevet (endret)

Takk for svar!

Kan du ikke låne noen venners/naboens/families fryser/kjøleskap? :)
Og hvor mange dager er det snakk om? Få bakverk jeg vet om holder seg bra i evigheter :P

Men pikekyss, cookies og kjeks holder seg jo relativt bra lenge. Men var vel kaker du var ute etter? :)

Vi kjenner ikke naboene her, vi flyttet hit for ganske kort tid siden, så jeg synes det er litt kleint å spørre..  Det er snakk om i hvertfall to dager. (Helst lenger - det blir sikkert nok å gjøre de siste dagene!)

Det må ikke være kaker egentlig, må bare kunne passe på et kakebord.  Vi har jo mye ordentlige kaker fra før. Så cookies kunne absolutt vært noe. Og andre typer kjeks som man kan oppbevare i bokser.

Pavlova-bunnen er jo omtrent det samme som pikekyss, er det ikke? 

Endret av Budsjettbrura
AnonymBruker
Skrevet

Mange sjokoladekaker holder seg godt i romtemperatur (gjerne laget på surmelk), sålenge kremen ikke er tilsatt melk e.l . Syntes faktisk de smaker bedre rom-temperert, siden smakene kommer bedre frem da. 

Anonymous poster hash: 40973...a8f
AnonymBruker
Skrevet

Sjokoladekake, brownies, muffins

Anonymous poster hash: 8516a...027

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Kransekake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...