Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg og samboeren min har vært på "utredning" da vi ikke er blitt gravid på 1,5år. 

Gynekologen ringte igjen i dag med svar, hans sædprøve var fin men med noen unge svømmere (eller sædceller, husker ikke akkuratt hvilket av ordene hun brukte). 

Mine prøver var fine bortsett fra PCOS (som jeg visste at jeg hadde).

Det jeg lurer litt på er, er det noen som vet hva som menes med unge sædceller/svømmere? 

Fikk tilbud om å komme inn å starte på Pergo i dag, men mannen er på havet og kommer ikke hjem før i slutten av juli så det blir ikke oppstart på det nå.

Så er hun på ferie og kommer igjen i slutten av August, så vi får se om vi kanskje begynner da.

Vil jo uansett muligens bli litt problemer med å få det til og klaffe da han reiser ca en måned på og en måned av til vanlig.

Spørsmålene mine er uansett:

1. Har noen fått samme svar på sædprøvene, med litt mer utdypning og kan forklare meg litt? 

2. Hvordan gikk dere i så fall fram etter å ha fått det svaret?

Håper på respons.

Anonymous poster hash: 04dc7...5f0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er hun som skal på ferie i august? Legen? Kan du ikke gå på pergo selv om legen er på ferie?

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er hun som skal på ferie i august? Legen? Kan du ikke gå på pergo selv om legen er på ferie?

Gynekologen er på ferie til ut i August. Nei, fordi jeg måtte komme inn til henne for ny sjekk etter så og så mange dager etter jeg startet på Pergo. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva, er det virkelig sant at i 'verdens beste land' må man vente med starte slikt pga ferie til gynekologen? Latterlig! Har ikke svar til deg ts... Lykke til

Anonymous poster hash: e40f6...0c3

AnonymBruker
Skrevet

Hva, er det virkelig sant at i 'verdens beste land' må man vente med starte slikt pga ferie til gynekologen? Latterlig! Har ikke svar til deg ts... Lykke til

Anonymous poster hash: e40f6...0c3

Min gynekolog er dyktig og krever inn endig ul dag 12 for å sjekke at det ikke er modna mer enn ett egg. Før det er det sex med kondom.

Så det blir ingen ny pergo på meg i sommer heller fordi legen ikke skriver ut pergo uten å følge nøye opp samtidig. Godt det finnes dyltige gynekologer.

Anonymous poster hash: d3953...9f2

AnonymBruker
Skrevet

Min gynekolog er dyktig og krever inn endig ul dag 12 for å sjekke at det ikke er modna mer enn ett egg. Før det er det sex med kondom.

Så det blir ingen ny pergo på meg i sommer heller fordi legen ikke skriver ut pergo uten å følge nøye opp samtidig. Godt det finnes dyltige gynekologer.

Det var da voldsomt for oppfølging! 

Jeg har fått beskjed at når jeg starter med trippel femar kur, må jeg komme inn. Men jeg har aldri sjekket for en enkel eller dobbel pergo kur. Og sex med kondom for sikkerhetsskyld? 

Anonymous poster hash: 16ca0...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Dette er virkelig ikke vanlig prosedyre, menmen. Prosessen kommer til å ta mye lengre tid og bli mer omstendelig, men om frykten for tvillinger er så stor er det kanskje verd det?

Anonymous poster hash: 9d69c...265

AnonymBruker
Skrevet

Dette er virkelig ikke vanlig prosedyre, menmen. Prosessen kommer til å ta mye lengre tid og bli mer omstendelig, men om frykten for tvillinger er så stor er det kanskje verd det?

Anonymous poster hash: 9d69c...265

Akkuratt for vår del hadde ikke tvillinger vært krise, vi "tar det vi får". Med tanke på at det er så problematisk å i det hele tatt bli gravid så tror jeg nok at jeg hadde blitt glad for tvillinger..

MEN ja, vi må altså da vente til hun er tilbake fra ferie i august. Mannen er jo uansett på havet store deler av den perioden. I tillegg må jeg jo begynne på Pergo et gitt tidspunkt iht mensen. Med min flaks så kan jeg nesten garantere at han vil være på havet hver eneste gang og at det derfor vil bli utsatt og utsatt i det uendelige. Regelmessig menstruasjon har jeg heller ikke sånn 100% så jadda, kan ta tid dette :P 

TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...