Braah Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 (endret) Hei, treningsfolket! Som overskriften skriver, så har jeg de siste 3-4 dagene hatt en mild hodepine ved pannen. Hodepinen kommer som oftest når jeg anstrenger meg, altså når jeg skal drite og må stramme musklene etc. Men den er også tilstede når jeg ser på TV, selv om den er veldig mild. Jeg har en ide om at det muligens kan skyldes treningen min. Da jeg for 4 dager siden brått begynte å løfte vekter(tunge, 10/20kg), for første gang på 1 år nesten. Har da trent med vektene i 3 dager på strekk nå. Kan dette være en mulighet, tror dere? At jeg brått begynte å løfte vekter, noe som kan gi hodepine? Setter stor pris på alle svar. Endret 17. juni 2015 av Braah
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Drikker du nok vann? Anonymous poster hash: 6e81f...01f
Braah Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2015 Drikker du nok vann?Anonymous poster hash: 6e81f...01f Ja, det vil jeg påstå. Men kan det være noe med nakken etc? Iom at jeg brått startet å trene uten å varme opp osv?
King in the North Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Noen fler? Noen spesifikke øvelser som agiterte smertene? Jeg har hatt et liknende problem, bare det var bakhodet. Da måtte jeg roe ned intensitet, og fokusere på å ikke gjøre rare ting med nakken under diverse øvelser.(nakke i nøytral posisjon i forhold til ryggen) Samt fokus på pusteteknikk, slik at jeg ikke holdt pusten og presset hardt til jeg ble blå i fjeset Fant aldri ut hva det var, men gikk over etter et par uker.
Braah Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2015 Noen spesifikke øvelser som agiterte smertene? Jeg har hatt et liknende problem, bare det var bakhodet. Da måtte jeg roe ned intensitet, og fokusere på å ikke gjøre rare ting med nakken under diverse øvelser.(nakke i nøytral posisjon i forhold til ryggen) Samt fokus på pusteteknikk, slik at jeg ikke holdt pusten og presset hardt til jeg ble blå i fjeset Fant aldri ut hva det var, men gikk over etter et par uker. Hadde du hodepinen i flere uker? Og var det sånn at du kjente hodepinen ekstra når du anstrengte deg, feks dret på doen?
King in the North Skrevet 17. juni 2015 #7 Skrevet 17. juni 2015 Hadde du hodepinen i flere uker? Og var det sånn at du kjente hodepinen ekstra når du anstrengte deg, feks dret på doen? At den slo til nesten hver gang jeg trente tungt i et par uker. Tidvis kjente jeg tendenser til smerten på fritiden også, følelsen av at den er der om jeg anstrenger meg igjen. Kjente aldri noe ved toalettbesøk, dog.
Braah Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2015 At den slo til nesten hver gang jeg trente tungt i et par uker. Tidvis kjente jeg tendenser til smerten på fritiden også, følelsen av at den er der om jeg anstrenger meg igjen. Kjente aldri noe ved toalettbesøk, dog. Okei. For hos meg så fikk jeg smertene etter å ha løftet vektene brått. Jeg trente jo ikke noe styrke før det, så jeg begynte med engang å løfte tunge vekter. Dette var lørdag, og disse vektene har jeg løftene siden igår, og hatt hodepine?
Gjest me2u Skrevet 18. juni 2015 #10 Skrevet 18. juni 2015 http://nhi.no/trening/treningsrad/treningsrad-generelle/anstrengelseshodepine-15952.html
Braah Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #11 Skrevet 18. juni 2015 http://nhi.no/trening/treningsrad/treningsrad-generelle/anstrengelseshodepine-15952.html Tviler på at det er det, iom at min varer i flere dager etter trening, ved anstrengelse.
Braah Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #12 Skrevet 22. juni 2015 Det som spesielt kjennetegner hodepinen min, er at den gjør vondt når jeg rister på hodet?
Braah Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #14 Skrevet 22. juni 2015 Ta deg en tur til legen. Hva tror du det kan være? For drar jeg til legen nå, får jeg ikke time før august.
Viktualia Skrevet 22. juni 2015 #15 Skrevet 22. juni 2015 Hva tror du det kan være? For drar jeg til legen nå, får jeg ikke time før august. Jeg aner ikke, men jeg syns ikke det høres bra ut at du får vondt når du anstrenger deg/rister på hodet. Forklar symptomene på legekontoret så bør de kunne ta deg inn raskt. 1
Braah Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #16 Skrevet 22. juni 2015 Jeg aner ikke, men jeg syns ikke det høres bra ut at du får vondt når du anstrenger deg/rister på hodet. Forklar symptomene på legekontoret så bør de kunne ta deg inn raskt. Syns ikke det høres bra ut? Du tenker noe alvorlig? Jeg får da ikke vondt når jeg anstrenger meg. Nei, det er det nok ikke, fordi da hadde jeg kjent flere symtpomer, som kvalme etc etc. Jeg har bare den ene lille symptomen, som kan skyldes overtreningen/pollenallergi.
I Grosny Skrevet 22. juni 2015 #17 Skrevet 22. juni 2015 Hva tror du det kan være? For drar jeg til legen nå, får jeg ikke time før august. Bytt til en fastlege som er mer seriøs, som har tid til pasientene sine. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #18 Skrevet 23. juni 2015 Det som spesielt kjennetegner hodepinen min, er at den gjør vondt når jeg rister på hodet? Det er HELT normalt å få ubehag når du rister hardt på hodet. Anonymous poster hash: 146a5...570
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #19 Skrevet 23. juni 2015 Bytt til en fastlege som er mer seriøs, som har tid til pasientene sine. Så du mener at om legen tar seg ferie som alle andre mennesker som jobber så har vedkommende ikke seriøs? Anonymous poster hash: 146a5...570
I Grosny Skrevet 23. juni 2015 #20 Skrevet 23. juni 2015 Så du mener at om legen tar seg ferie som alle andre mennesker som jobber så har vedkommende ikke seriøs? Anonymous poster hash: 146a5...570 Han kan ta ferie, men sykdommer gjør ikke det, så da bør han iallfal ha en annen lege å henvise til i ferietiden.Det er 23 Juni nå, og fram til august er det nesten seks uker. Det er for langt fravær. Kan han ikke få plass til alle pasientene sine i de siste to, tre ukene før ferien, så har han tatt på seg en større pasientmengde enn han har seriøs kapasitet til. Det fines mer kapable leger. Når jeg fant meg ny fastlege så valgte jeg en som føltes tilgjengelig og så ut til å ha kapasitet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå