Gå til innhold

Taco hver fredag

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Eller, taco én dag i uka. HVOR usunt er det? Ikke hjemmelaget, men f.eks Santa Maria taco dinner kit eller First Price taco dinner kit. Standard norsk taco. Bare ikke med lefser, men tacoshell. Det er jo en stor mengde salt i tacokrydder? Og de tacoshellene er vel ikke fryktelig sunne. Men kjøttdeig, krydder, ost, grønnsaker, saus og shell 1 dag hver eneste uke, er det "innafor"? ;)

Endret av Badebuksa
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tacoskjell har mye kalorier, bare les av på pakningen.

Ellers kommer det jo helt an på totalen av ditt energiforbruk og inntak. Jeg spiser ganske fete middager, men I begrensede mengder, samt at jeg spiser veldig sunn frokost og lunsj,

Anonymous poster hash: 7b90d...f6c
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva du spiser ellers i uken. 80%-regelen er fin. Det går helt fint å ha et usunt måltid i uken, men om det er taco fredag, pizza på lørdag (og gjerne sjokolade, chips og alkohol om kvelden i tillegg), stor feit søndagsmiddag med dessert og nogot attåt til kaffen, så blir det voldsomt. 

Tacokrydder fra pose er horribelt, veldig mye salt og sukker. Det er jo så utrolig enkelt å bare krydre selv, så jeg ser ikke hvorfor man går for drittvarianten? Tacoskjellene er ofte fulle i transfett og palmeolje, og har også veldig mye salt. Fullkornslefser er derimot et godt alternativ (og de får man palmeoljefri). 

Anonymous poster hash: 09e74...ee5
AnonymBruker
Skrevet

Tacoskjell har mye kalorier, bare les av på pakningen.

Ellers kommer det jo helt an på totalen av ditt energiforbruk og inntak. Jeg spiser ganske fete middager, men I begrensede mengder, samt at jeg spiser veldig sunn frokost og lunsj,

Anonymous poster hash: 7b90d...f6c

Dette stemmer bare hvis "sunt" betyr kalorifattig.

Anonymous poster hash: ecd8c...d62

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Det kommer helt an på hva du spiser ellers i uken. 80%-regelen er fin. Det går helt fint å ha et usunt måltid i uken, men om det er taco fredag, pizza på lørdag (og gjerne sjokolade, chips og alkohol om kvelden i tillegg), stor feit søndagsmiddag med dessert og nogot attåt til kaffen, så blir det voldsomt.  Tacokrydder fra pose er horribelt, veldig mye salt og sukker. Det er jo så utrolig enkelt å bare krydre selv, så jeg ser ikke hvorfor man går for drittvarianten? Tacoskjellene er ofte fulle i transfett og palmeolje, og har også veldig mye salt. Fullkornslefser er derimot et godt alternativ (og de får man palmeoljefri).  Anonymous poster hash: 09e74...ee5

Tacolefser får meg til å brekke meg, så det unngår jeg aller helst. Det blir jo som godteri, da, man spiser det man liker. Så lenge vekta er stabil så er det vel et godt tegn.

AnonymBruker
Skrevet

Tacolefser får meg til å brekke meg, så det unngår jeg aller helst. Det blir jo som godteri, da, man spiser det man liker. Så lenge vekta er stabil så er det vel et godt tegn.

Man kan fint være feilernært og normalvektig, og usunn på innsiden selv med en slank kropp. 

Men ja, det er helhetsbildet som teller, ikke hva du spiser én kveld. Holder du deg til tacokvelden din som din personlige ukentlige utskeielse er det helt ok. Karbonadedeig og masse grønnsaker til er jo sunt. Så lenge du ikke spiser alskens skit resten av uken også er det helt ok å unne seg noe usunt en kveld eller to i uken.

Jeg for min del elsker fullkornslefsene, men trøkket nedpå sjokolade i forskrekkelige mengder til dessert, gjerne til og med sånn med palmeolje. Så lenge jeg holder meg til lørdagssnopet går det helt fint. 

Anonymous poster hash: 09e74...ee5

Gjest Badebuksa
Skrevet

Man kan fint være feilernært og normalvektig, og usunn på innsiden selv med en slank kropp.  Men ja, det er helhetsbildet som teller, ikke hva du spiser én kveld. Holder du deg til tacokvelden din som din personlige ukentlige utskeielse er det helt ok. Karbonadedeig og masse grønnsaker til er jo sunt. Så lenge du ikke spiser alskens skit resten av uken også er det helt ok å unne seg noe usunt en kveld eller to i uken. Jeg for min del elsker fullkornslefsene, men trøkket nedpå sjokolade i forskrekkelige mengder til dessert, gjerne til og med sånn med palmeolje. Så lenge jeg holder meg til lørdagssnopet går det helt fint.  Anonymous poster hash: 09e74...ee5

Jeg holder meg unna palmeolje, stort sett. De "fleste" har jo begynt å gå over til solsikkeolje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...