Gå til innhold

Dere bitre EKSER: Med hånden på hjertet: Er dere egentlig ute etter hevn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er til stadighet diskusjoner her inne mellom ekser og nye kjærester (steforeldre)..

Det jeg lurer på er:

Er dere egentlig bare ute etter hevn?

For å ha blitt såret, dumpet, kastet ut, at A4 livet ikke ble som planlagt?

At mannen/kvinnen i ditt liv ikke vil ha deg mer?

At livet plutselig ble usikkert og uforutsigbart..?

NOE må det være , siden SÅ mange er utrolig aggressive mot sin ex og en eventuell ny kjæreste?

Hvor mange kameler svelger du for å få til et bra samarbeid? Hvor mange tror du din ex svelger ? (Det er sikkert noen det også, om du tenker etter )

Er det bare du som gjør ting rett, eller kan du være blendet av sinne og sjalusi?

Hva godt kommer ut av slik vendetta? Tjener DERE på det? Tjener barna dine på det?

Jeg bare lurer....

Anonymous poster hash: 5fd1e...260
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor nye kjærester tror at eksen ønsker seg mannen. Det ble slutt for en grunn liksom...

Sjalusi og mistenksomhet er nå én ting, men jeg gjorde den observasjonen at å overbevise om at akkurat den aktuelle mannen var helt uinteressant om han så var den siste på jord nesten var mere ydmykende for den nye enn om vi begge trakk i ham.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir en ex en dag TS, hadde du likt om noen omtalte deg på den måten? Kjenner du deg igjen i det du skriver?

Anonymous poster hash: 179fb...ff9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir en ex en dag TS, hadde du likt om noen omtalte deg på den måten? Kjenner du deg igjen i det du skriver?

Anonymous poster hash: 179fb...ff9

Nei, kjenner meg overhode ikke igjen.. Og jeg er en ex ;)

Men har drøssevis av bekjente som klager på ekser og nye kjærester.. Men så fort de hadde vært ledige , hadde de hoppet rett tilbake..

Jeg forstår virkelig ikke at noen kan omtales som så "grusomme" både som person og forelder, men bra nok å ta tilbake om det var mulig.. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er til stadighet diskusjoner her inne mellom ekser og nye kjærester (steforeldre)..

Det jeg lurer på er:

NOE må det være , siden SÅ mange er utrolig aggressive mot sin ex og en eventuell ny kjæreste?

Hvor mange kameler svelger du for å få til et bra samarbeid? Hvor mange tror du din ex svelger ? (Det er sikkert noen det også, om du tenker etter )

Er det bare du som gjør ting rett, eller kan du være blendet av sinne og sjalusi?

Hva godt kommer ut av slik vendetta? Tjener DERE på det? Tjener barna dine på det?

Jeg bare lurer....

Jeg er både steforelder og snart mor, og lurer på det samme som deg. I min situasjon var det barnemor som dro fra min nåværende samboer etter 10 år, og forlovet seg straks og fikk et nytt barn. Likevel er det helvete løs for hver minste ting jeg og min samboer gjør. Men kvinneguiden består 90% av bitre biomødre (Jepp, vet dere liker det uttrykket) og et slikt innlegg som dette er dømt til å få hat. Du vet, det er kun biomødre som har rett. Og det er somregel "aaaalltid" vi stemødre som er slemme, siden vi ikke legger oss paddeflate for de bitre eksene  :fnise:

Anonymous poster hash: 736dc...da5

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor nye kjærester tror at eksen ønsker seg mannen. Det ble slutt for en grunn liksom...

Sjalusi og mistenksomhet er nå én ting, men jeg gjorde den observasjonen at å overbevise om at akkurat den aktuelle mannen var helt uinteressant om han så var den siste på jord nesten var mere ydmykende for den nye enn om vi begge trakk i ham.

Ja, sant..

Har et eksempel i nær krets der damen i det gamle forholdet benyttet enhver mulighet til å "få" mannen tilbake.. Eier man ikke verdighet liksom?? 

Nei, kom dere videre... Når noen ikke vil ha deg, hvorfor VIL du ha vedkommende tilbake?

• Liker 3
Skrevet

Jeg er både steforelder og snart mor, og lurer på det samme som deg. I min situasjon var det barnemor som dro fra min nåværende samboer etter 10 år, og forlovet seg straks og fikk et nytt barn. Likevel er det helvete løs for hver minste ting jeg og min samboer gjør. Men kvinneguiden består 90% av bitre biomødre (Jepp, vet dere liker det uttrykket) og et slikt innlegg som dette er dømt til å få hat. Du vet, det er kun biomødre som har rett. Og det er somregel "aaaalltid" vi stemødre som er slemme, siden vi ikke legger oss paddeflate for de bitre eksene  :fnise:

:laugh:

Ja, mødre har alltid rett, de har mest å si når det kommer til barna, og jammen tror de ikke at de kan kontrollere eksen i mange år etter bruddet.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fant ut at kvinneguiden besto av en del bitre mødre etter et innlegg jeg skrev tidligere her. Vi stemødre kommer aldri til å gjøre en god nok jobb for våre stebarn sett i fra en biologisk mor sine øyne. Hevn, manipulering av barna, drittslenging og svartmaling er nok bare noe vi må leve med. Jeg har gitt opp kampen mot mine stebarns mor for det tar altfor mye energi og tårer. Og den energien vil jeg heller bruke på barna. Men rett som det er så svelger jeg kameler i drøssevis og biter tårene i meg. Jeg forstår deg så godt!

Anonymous poster hash: db6ca...904

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I det tilfellet jeg kjenner (nært) så er svaret på spørsmålet ditt: Ja. Vedkommende ønsker seg egentlig hevn. Vedkommende klarer ikke å la være å hate den nye kjæresten (som var grunnen til samlivsbruddet). Vedkommende svelger VELDIG mange kameler, og mener ikke at det er h*n som har "rett", men h*n føler som h*n gjør, og var i begynnelsen blendet av sinne og sjalusi. Nå svelger h*n så mye h*n makter, men det som også samlivsbruddet har ført til, er at 20-års oppdemmet frustrasjon har kommet opp i full blomst, så mye av ønsket om hevn er også for mye gammelt grums.

Om h*n ikke akkurat har noen vendetta, så ønsker h*n ikke å løfte en eneste finger for at livet til eksen skal gå på skinner, det er kun av hensyn til barna at det blir samarbeidet på et minimum.

H*n tjener vel ikke noe på det, men jeg tror det er for å bygge opp egen selvfølelse.

Barna tjener ikke på det.

Tror ikke det er så uvanlig. Eksen kan ikke kreve tilgivelse og aksept, og at h*n skal fortsette å tilrettelegge sitt liv slik at eksen kan gå lykkelig videre med sitt. Det føler h*n (med rette) h*n har gjort i 20 år.

Anonymous poster hash: 79b03...e5a
Skrevet

Man har vel også bidratt inn i det mislykkede prosjekt selv, og å rette et kritisk blikk mot seg selv og hva man evt. kunne gjort annerledes kan være tungt for noen. Da er det å stille kanonen inn mot den andre beleielig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I det tilfellet jeg kjenner (nært) så er svaret på spørsmålet ditt: Ja. Vedkommende ønsker seg egentlig hevn. Vedkommende klarer ikke å la være å hate den nye kjæresten (som var grunnen til samlivsbruddet). Vedkommende svelger VELDIG mange kameler, og mener ikke at det er h*n som har "rett", men h*n føler som h*n gjør, og var i begynnelsen blendet av sinne og sjalusi. Nå svelger h*n så mye h*n makter, men det som også samlivsbruddet har ført til, er at 20-års oppdemmet frustrasjon har kommet opp i full blomst, så mye av ønsket om hevn er også for mye gammelt grums.

Om h*n ikke akkurat har noen vendetta, så ønsker h*n ikke å løfte en eneste finger for at livet til eksen skal gå på skinner, det er kun av hensyn til barna at det blir samarbeidet på et minimum.

H*n tjener vel ikke noe på det, men jeg tror det er for å bygge opp egen selvfølelse.

Barna tjener ikke på det.

Tror ikke det er så uvanlig. Eksen kan ikke kreve tilgivelse og aksept, og at h*n skal fortsette å tilrettelegge sitt liv slik at eksen kan gå lykkelig videre med sitt. Det føler h*n (med rette) h*n har gjort i 20 år.

Anonymous poster hash: 79b03...e5a

Men det jeg da lurer på er: Den forsmådde ex: Vil ikke h*n gå videre med livet sitt.. ? Altså man ødelegger sin egen livskvalitet, man ødelegger barna (Og ikke si de ikke merker noe).. Dette handler ikke om tilgivelse.. Men å akseptere tingenes tilstand.. Hvor lange skal man få lov til å være bitter og forsmådd egentlig..? 

Anonymous poster hash: 4f05e...0f6

Skrevet

Så i slike tilfeller  (AB 13.20), som bittert samlivsbrudd, så kommer plutselig ikke BARNA først lengre

(Noe som er såå viktig her på KG)?

Da er det den bitre ex sine følelser som står i fokus.....   :vetikke:

Hvor er logikken? Hevn hevn hevn.. Hvem vinner på det?

Skrevet

Nåja, jeg vil nå si at KG er mere nyansert enn bare bitre ekser og "biomødre" (som dere liker å kalle det). Er det ikke en aktiv tråd om en stemor som etter fire månder er sliten, trist og lei fordi de halvstore barna til soulmaten nekter å følge hennes regler og bli slik som egne veloppdragne barn?

Vel vel, statistikker sier at 50% av ekteskap ryker (sikkert mange flere samboerskap) og 70% av ekteskap ryker der den ene er 2. gangsgift. Tenker at en og annen lærer noe nytt etter som tiden går, og jeg er en av dem, jeg tør å innrømme det.

• Liker 5
Skrevet

Man har vel også bidratt inn i det mislykkede prosjekt selv, og å rette et kritisk blikk mot seg selv og hva man evt. kunne gjort annerledes kan være tungt for noen. Da er det å stille kanonen inn mot den andre beleielig.

Ja, sant.

I løpet av et langt samliv er det mye som kan gå galt, og det gjerne fra BEGGE sider.

Den som tar skrittet UT av forholdet, får naturligvis all skyld, men den som blir forlatt kan være likså stor skyld i at ting gikk som det gikk..  

Noen mangler kanskje evnen til å se sine egne feil og mangler?

Det er ikke alltid  "alle andre" det er noe galt med :)

Skrevet

I mange tilfeller handler det nok om at eksen har et stort kontroll- og markeringsbehov og det å ha full kontroll begge stedene er det "viktigste" for han eller henne. Jeg vet om både menn og kvinner som legger seg opp i absolutt alt (hos den andre) og skyver barna uforskammet foran seg for å få viljen sin.

• Liker 3
Skrevet

Det jeg lurer på er:

Jeg bare lurer....

Vel, ut fra de trådene som har blitt laget fra stemødre som bare hater mannens barn, så ser jeg ikke bort fra at kvinnene har en grunn til å være både hatsk og bitter på den her nye dama.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, ut fra de trådene som har blitt laget fra stemødre som bare hater mannens barn, så ser jeg ikke bort fra at kvinnene har en grunn til å være både hatsk og bitter på den her nye dama.

Du tror ikke det kan være en ond sirkel? At mor bruker barna mot stemor, og at barna da av den grunn er opprørsk mot den nye kjæresten? Og det igjen resulterer i at stemor ikke liker barna?

Jeg tror for øvrig at det i mange tilfeller ikke handler om barna i det hele tatt.. (Men at de blir brukt som en unnskyldning, og ikke minst brukt i krigføringen)

Hevn tror jeg er helt korrekt ord.. Hevn mot den som bryter ut..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er temmelig bitter, men jeg jobber hardt med å ikke la det komme til overflaten, la det ødelegge stemningen eller gjøre ting surt for exen og dermed også barna. Det er tross alt ikke deres feil, noe av dette. I tillegg er exen helt avhengig av å bli forsørget av meg, så exen bor fortsatt hos meg og blir forsørget slik exen har blitt i lang tid. Exen lider av sterk depresjon, var notorisk utro mot meg mens jeg var gravid med nr 2 og tilsynelatende uten anger for nettop det, for vedkommende har jo depresjon og dermed har det alltid verst.

I tillegg til å måtte forsørge vedkommende, tåle surmuligen til vedkommende (pga depresjonen) og takle grovt utroskap- ja det gjør meg bitter.Heldigvis er vedkommende en god, oppmerksom og kjærlig forelder, og det er ENESTE grunnen til at jeg biter tennene hardt sammen.

Jeg prøver å bare være bitter mens jeg er utenfor husets fire vegger og alene, og la det ligge når jeg er hjemme med barna. Det fungerer faktisk helt greit.

Men jeg vil veldig gjerne få livet mitt tilbake en gang, så fort noen eller exen innser at her trengs det sterk medisinering og hjelp og helt at noen andre tar på seg ansvaret.

Anonymous poster hash: d0e47...412
Skrevet

Du tror ikke det kan være en ond sirkel? At mor bruker barna mot stemor, og at barna da av den grunn er opprørsk mot den nye kjæresten? Og det igjen resulterer i at stemor ikke liker barna?

Jeg tror for øvrig at det i mange tilfeller ikke handler om barna i det hele tatt.. (Men at de blir brukt som en unnskyldning, og ikke minst brukt i krigføringen)

Hevn tror jeg er helt korrekt ord.. Hevn mot den som bryter ut..

Jeg vil ikke kalle det hevn bare fordi eksen ikke er interessert i å legge til rette for at den som brøt uts liv skal være knirkefritt. Seriøst, bryter folk ut for å finne lykken med ny mann/kvinne så er da det noe de skal finne ut av selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Mor til mitt stebarn har laget livet så surt for oss alle at jeg nærmest ikke takler barnet! Det er ikke barnets feil at det er blitt uspiselig, men det er mor sin feil! Vi sier han må hjelpe til hjemme med støvsuging = han springer til mor.

Vi sier vi ikke kjører han på butikken bare for å kjøpe godteri i ukedagene = mor henter han hos oss og kjører han

Vi sier han må gå hjem fra en kompis som bor 400meter bort = mor henter han.

Det resulterte i at han mener vi ikke gjør noe for han mens mor er den snille.

Anonymous poster hash: ae794...cc6

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...