Leo Skrevet 3. september 2004 #1 Skrevet 3. september 2004 Ser at en del av dere sliter med å finne støvletter med riktig vidde i skaftet. Problemet er enten at de er for vide eller at de er for trange. Som regel er det jo snakk om noen få cm. og for en skomaker er dette en smal sak å fikse: Hvis støvlettene er for vide, skjærer h*n et trekantsnitt på innsiden av skaftet og syr i strikk (Som selvfølgelig dekker hele snittet) i støvlettens farge. Hvis de er for trange, skjæres det også et snitt, men skaftet blir videre fordi h*n setter i en tilsvarende strikk. Litt vanskelig å forklare, men resultatet er så og si usynlig og ikke koster det all verden heller.
Gjest By jente Skrevet 3. september 2004 #2 Skrevet 3. september 2004 Problemet er jo å finne en skomaker som vil gjøre dette...
Leo Skrevet 3. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2004 Hva er problemet? Både dette og utblokking er rimelig standard prosedyre hos en skomaker.
Gjest Madden Skrevet 3. september 2004 #4 Skrevet 3. september 2004 Jeg bruker ofte skomaker til større og mindre sko-tilpasninger...er kjempefornøyd! Det koster lite, og jeg har sko som passer perfekt til mitt behov!!
Gjest 1111 Skrevet 4. september 2004 #5 Skrevet 4. september 2004 Den eneste skomakeren i byen her nektet å gjøre det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå