Hønemortil2 Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Jeg ble akkurat enslig og har en grei økonomi på egen hånd. Da jeg skulle tegne ny forsikring på meg og barna, pluss hus og bil, fikk jeg rett og slett hakeslepp! Må ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg så veldig inn i forsikringene vi har hatt før, men kan ikke forstå at vi har betalt så mye? 19 000 i året for tre personer, ett lite hus og en helt vanlig bil? Det henger ikke på greip.. Er det noen her som har noen tips til billigere forsikring?
Pengebingen Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Sjekk priser hos mange ulike selskaper, og det er ikke gitt at å samle alle blir billigst. Den dyreste er kanskje bilforsikringen? Så søk etter de hvor du får best pris på denne, se så om det lønner seg å ha alle samlet hos det selskapet. Finansportalen kan være et utgangspunkt.
HvittHus Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 (endret) Hva slags forsikringer ligger det i denne summen? Feks livsforsikring er veldig dyrt. Endret 17. juni 2015 av zellica
Hønemortil2 Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2015 Ja bilforsikringen var dyrest, hus var ganske dyrt det også da. Fikk beskjed av han som ringte at det lønnet seg a ha dem samlet? Gud, dette har jeg virkelig ikke peil på Har noen erfaring med selvskaper som de vil dele da?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Spørs jo helt hva du forsikrer hvor, hva prisen blir. Du får undersøke litt rundt, men det høres ikke urimelig ut. Innboet, har du vel og forsikret? Ellers må du se hvilke fordeler du kan få ved å være medlem, fagorganisert osv. Der er ofte gode penger å hente. Et eksempel er å være medlem i Huseierens landsforbund. Da får du gode rabatter på forsikring hos IF. noe jeg sparte mye på å melde fra til If om da jeg så dette i medlemsbladet deres. (Nesten 1 500 kr. Spart i år). Ofte kan det svare seg å melde seg inn i et boligbyggelag, betale medlemskapet årlig og få gunstige og gode forsikringer. Vær kreativ og bruk litt tid på å undersøke hvor du kan spare. Anonymous poster hash: 03443...28e
Hønemortil2 Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2015 Ja det var hele pakka med ulykke, bil,hus,innbo og reise. Hva slags forsikringer ligger det i denne summen? Feks livsforsikring er veldig dyrt.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #7 Skrevet 17. juni 2015 Ja bilforsikringen var dyrest, hus var ganske dyrt det også da. Fikk beskjed av han som ringte at det lønnet seg a ha dem samlet? Gud, dette har jeg virkelig ikke peil på Har noen erfaring med selvskaper som de vil dele da? Det er ikke alltid du sparer på totalt sett, å ha alle forsikringer ett sted. Men selskapene gir rabatter slik at vi tror vi sparer på å ha flere forsikringer på samme sted. Anonymous poster hash: 03443...28e
Hønemortil2 Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2015 Det er ikke alltid du sparer på totalt sett, å ha alle forsikringer ett sted. Men selskapene gir rabatter slik at vi tror vi sparer på å ha flere forsikringer på samme sted.Anonymous poster hash: 03443...28e Jaha! Luringer altså... Han sa jeg fikk full rabatt, så det forklarer det i så fall.
Briljant Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Anbefaler bilforsikring hos Eika. Søk på penger.no.. Når det gjelder alle forsikringene dine, så burde du ta kontakt med alle forsikringsselskaper og høre, hvis du ønsker best pris. Kanskje du kan ha rabatt gjennom jobben? Kanskje et selskap kan gi deg bra pris om du tilbyr dem alle forsikringene dine? Du må nesten ta litt tak selv her. Ring Gjensidige, IF, DNB, Eika, Storebrand, KLP, osv. Uansett høres ikke 19,000 så altfor galt ut på ett år, spørs litt på bilen din og bonus osv. Kanskje du kan få det ned i 15-16 om du gjør noen justeringer på hvem du har forsikringene hos:)
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 Sjekk også om du kan få rabatt på forsikring via fagforeningen din.Anonymous poster hash: ff68e...4fc
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #11 Skrevet 17. juni 2015 Anbefaler bilforsikring hos Eika. Søk på penger.no.. Når det gjelder alle forsikringene dine, så burde du ta kontakt med alle forsikringsselskaper og høre, hvis du ønsker best pris. Kanskje du kan ha rabatt gjennom jobben? Kanskje et selskap kan gi deg bra pris om du tilbyr dem alle forsikringene dine? Du må nesten ta litt tak selv her. Ring Gjensidige, IF, DNB, Eika, Storebrand, KLP, osv. Uansett høres ikke 19,000 så altfor galt ut på ett år, spørs litt på bilen din og bonus osv. Kanskje du kan få det ned i 15-16 om du gjør noen justeringer på hvem du har forsikringene hos:) De som ikke har prøvd annet enn å tegne og å betale forsikring, tenker gjerne ikke på at forsikring har to priser, en som angår premien og en helt annen "pris" om man er uheldig og får en mer alvorlig skade og får bruk for forsikringen. Selskapene har litt ulike "vrier" på hva som er forsikret og tolkning av det med liten skrift. Noe en og bør være oppmerksom på. Noen forsikringsselskaper er og mer "kranglete" enn andre ved trafikkskade med personskade. Det kan koste den skadde dyrt på andre måter. Så forsikringsjungelen er ikke et enkelt fag å finne ut av.Anonymous poster hash: 03443...28e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #12 Skrevet 17. juni 2015 19.000kr i året. For hus, bil, og 3 personer. Det er 1.583kr i mnd. Det er da ikke så dyrt? Er vel ikke du som har betalt regningene før. Men jeg syns ikke det var dyrt.Anonymous poster hash: 3c0c6...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #13 Skrevet 17. juni 2015 Høres ikke urimelig ut. Betaler selv 700 kr i mnd, kun innbo og bil. Dette blir 8400, altså 10 600 under din forsikring. Samtidig har du hus OG 3 personer du forsikrer!Anonymous poster hash: 355a3...878 2
Hønemortil2 Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #14 Skrevet 17. juni 2015 Ser at det var flere som mente det ikke var dyrt med prisen jeg fikk oppgitt, men søkte litt kjapt rundt og fant ut at jeg fikk huset ned fra 10000 til 7000 kun ved å bytte til noe som het Nemi. Noen med erfaring hos dem?
Glitnir Skrevet 17. juni 2015 #16 Skrevet 17. juni 2015 Har du uførhet også for deg og barna, eller kun ulykke/død. Dersom uførhet er med synes jeg du har fått en bra pris. Uten uførhet antar jeg du kan finne billigere. Men uførhet er viktig, og mye større sjanse for at dere trenger den enn liv/ulykke.
smilo Skrevet 17. juni 2015 #17 Skrevet 17. juni 2015 Min erfaring med Nemi er at det er billig forsikring..Helt til du trenger den. Dessuten kommer i mange tilfeller et krav til Garde på toppen. De forvalter forsikringene for Nemi.
Neeli00 Skrevet 17. juni 2015 #18 Skrevet 17. juni 2015 Fikk beskjed av han som ringte at det lønnet seg a ha dem samlet? En telefonselger ringte deg og du hoppet på tilbudet? Da regner jeg ikke med at du har fått det rimeligste...et minimum med research er påkrevd. Ellers synes jeg ikke det virker fullstendig avskrekkende, men det kommer selvsagt an på hva det dekker, egenandeler og hvor mye dere er forsikret for.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #19 Skrevet 17. juni 2015 Ja det var hele pakka med ulykke, bil,hus,innbo og reise. Det er ikke hele pakka... Uføreforsikring og livsforsikring er kjempelurt å ha, særlig hvis huset er belånt til en viss grad. Min erfaring er at det ikke er billigere å ha det samlet. Selskapet jeg har liv og uføre i skulle ha 2500 for hundeforsikringen min og 1000 mer for bilforsikringen. Anonymous poster hash: a1fc5...f2c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #20 Skrevet 18. juni 2015 Bil, innbo, reise, livsforsikring på to voksne, uføreforsikring på en voksen og to barn, verdiforsikring på tre bunader. Samlet pris i måneden er 3400 kroner. Men det er det verdt den dagen noe skjer! Ble selv ufør og er utrolig glad for forsikringen jeg hadde tegnet.Anonymous poster hash: 25307...3ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå