AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 Ei vennine maler huset sitt, klager over dårlig heft. Så forteller jeg at jeg husker at vannmaling på oljemaling er noe faren min aldri likte - skulle liksom ikke gå bra. Så ble hun sint og sa at det var lenge siden krigen...kvinnfolk asså! Hun maler Butinox over Drygolin, og mannen min sier at det nok går bra, han også. Hva sier dere?Anonymous poster hash: 73c92...652
Gjest Margit Spat Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Hmmm, dette leste jeg da om her inne for kun kort tid siden. *lete lete lete* Kan dette være venninnen din, mon tro? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=945382
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Ei vennine maler huset sitt, klager over dårlig heft. Så forteller jeg at jeg husker at vannmaling på oljemaling er noe faren min aldri likte - skulle liksom ikke gå bra. Så ble hun sint og sa at det var lenge siden krigen...kvinnfolk asså! Hun maler Butinox over Drygolin, og mannen min sier at det nok går bra, han også. Hva sier dere?Anonymous poster hash: 73c92...652 Vi malte huset vårt med Drygolin for ca 10 år siden. Nå skal vi i gang med ny maling på hele huset. Valget stod mellom å kjøpe Butinox (kr 999,-) og Drygolin (kr 1399,-). Selv om forhandleren mente det gikk fint å male med Butinox over Drygolin endte vi opp med Drygolin. Tør ikke å gamle på at "det sikkert går bra". Anonymous poster hash: 80b1b...b9b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Tusen takk, Margit! Tenk at det var omvendt...får krype til korset. Forklaringen med at acrylmaling er elastisk og oljemaling ikke er det virker helt rimelig. Jeg kan forstå valget av akrylmaling godt. Vi brukte vanlig Drygolin for et par år siden (589kr på konstant tilbud på Coop) og fargen er jammen ikke den samme lenger. Litt av poenget med å velge farge er jo å ha den fargen - og hvite hus er det etter hvert altfor mange av.Anonymous poster hash: 73c92...652
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Skal du male med vannbasert oljemaling på gammel oljemaling må du huske å vaske med kraftvask først. Gjør du det som anvist på dunken, sitter Butinox Futura eller Jotun Optimal helt fint! Anonymous poster hash: 65160...26f
Brunhilde Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 Skal du male med vannbasert oljemaling på gammel oljemaling må du huske å vaske med kraftvask først. Gjør du det som anvist på dunken, sitter Butinox Futura eller Jotun Optimal helt fint! Anonymous poster hash: 65160...26f Det fikk vi beskjed om da vi skulle male, men vi har valgt Jotun Ultimat etter anbefaling fra faghandel. Den er dyr, men sies å skulle sitte (enda) bedre enn Jotun Optimal.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Kraftig salmiakkvann da? Skylle godt etterpå. Har funka for oss i tiår.Anonymous poster hash: 73c92...652
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå