AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Jeg er ingen lesehest, men samtidig så liker jeg å lese, dersom det er en spennende bok. De jeg har lest hittil, og liker er; Harry Potter Divergent trilogien Twilight Saga - men BARE første boken, resten er dritt Hunger Games The Host Fifty Shades og Grey De jeg har lest, men liker ikke og leste ikke ferdig; Beautiful Creatures - Rævva serie, Ei halv bok og kommer aldri til å lese de igjen. Uglies - vet hva som skjer etter 2 kapitler, Har lest 1 boken bare. Fault in our stars - gjesp To Nicolas Sparks bøker - gjesp x 2! Matched trilogien - Lest halve første boken, Vet hva som skjer av å lese bak om, Så de bøkene støver nå ned i skapet. Crossfire trilogien - Dårlig kopi av Fifty Shades of Grey, ga opp etter 2 kapitler. Har også to av J.K Rowling sine bøker, men ikke rørt de enda, samme med "Halvbroren" og to Nicolas Sparks bøker til, men siden de to første var gørr kjedelig og klissete så frister de ikke. Jeg har også Maze Runner serien, men var så dum at jeg så filmen før jeg leste boken. Er boken mye bedre enn filmen? Har sett uendelig med reviews og anbefalinger på youtube. De bøkene jeg vurderer å kjøpe meg er; The Darkest Mind av Alexandra Bracken Legend Trilogien av Marie Lu. Infernal Devices av Cassandra Clare Noen du anbefaler? Som er i ganske lik sjanger, men samtidig noe "nytt"... er så lei av at alle bøkene skal være det samme! Hovedkarakteren går imot samfunnet, finner en gruppe med "outsidere" som han eller hun jobber med for å ta ned samfunnet og endre på reglene og blablabla. Samma vrælet i alle bøkene! Uglies og Matched er jo slik, identisk til Hunger Games, og siden jeg leste Hunger Games først så orker jeg ikke å lese det samma gamle i de to andre seriene. Anonymous poster hash: 249ac...59d
Cashbah Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 (endret) The Host er og blir min største favoritt! Kan diskutere den i timevis, utrolig at ikke flere synes den er bra. Ellers har jeg hørt fra andre at The Mortal Instruments er bra? Eller så er det mange som liker Outlander, selv om jeg synes den ble ganske kjedelig, men det er mange som har blitt helt frelst. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men husker Darren Shan-bøkene var suuuperspennende da jeg gikk på ungdomsskolen. Er fortsatt litt bitter over slutten, men... Ellers så er jeg veldig glad i Bridget Jones, Confessions of a Shopoholic og Pillars of the Earth-serien. Jaja, det var noen forslag, i hvert fall... EDIT: Glemte Perks of Being a Wallflower!! Den er så utrolig fin! Endret 16. juni 2015 av Cashbah
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 The Host er og blir min største favoritt! Kan diskutere den i timevis, utrolig at ikke flere synes den er bra. Ellers har jeg hørt fra andre at The Mortal Instruments er bra? Eller så er det mange som liker Outlander, selv om jeg synes den ble ganske kjedelig, men det er mange som har blitt helt frelst. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men husker Darren Shan-bøkene var suuuperspennende da jeg gikk på ungdomsskolen. Er fortsatt litt bitter over slutten, men... Ellers så er jeg veldig glad i Bridget Jones, Confessions of a Shopoholic og Pillars of the Earth-serien. Jaja, det var noen forslag, i hvert fall... EDIT: Glemte Perks of Being a Wallflower!! Den er så utrolig fin! Er 23, men aldri vært noe spesielt til lesehest, leste kun Harry Potter om og om igjen i flere år. Ble fortalt av lærere at jeg var for dum til å lese ei hel bok, så ble tvunget til å lese barnebøker på både barneskolen og ungdomskolen. Først så ble jeg tvunget til å lese "Tassen" (bok på typ 4 sider!) Men jeg nektet og leste hellerden tykkeste Harry Potter boken på engelsk, på ei helg Og attpå til skrev en god bok-rapport OG framføring (fikk 6 på begge), etter det så sluttet læreren å tvinge meg til å lese karsten og Petra, Tassen og alle de små barnebøkene som ofte er å finne hos helesøsteren på barneskoler rundt om kring Var ihvertfall de bøkene før, også i venterommet hos tannlegen. I 7 år leste jeg Tassen, alle Tassen bøkene vi hadde i biblioteket på barneskolen, bare fordi læreren mente jeg var for dum til å lese ei normal bok. Men etter den oppgaven så var jeg bestemte meg for å prøve andre bøker. Og det er vell Dystopian bøker jeg liker best, mer romantiske og "ekte" bøker blir for kjedelig. Så Mortal of Instrument filmen, den første.. Syntes den ikke var noe, men er bøkene mye bedre? Er det mye som ble kuttet vekk i filmen? Har hørt mye om de, og folk elsker de. Samme med outlander, men det er de samme folkene som elsker Uglies serien og Matched, og begge to synes jeg var gørr kjedelig. Perks of Being a Wallflower.. har sett filmen, er boken helt annerledes? Skal søke opp de du nevnte og se flere reviews, takk for tips :D Surt å tenke på at jeg kunne ha lest så mange bøker på de 10 årene! Har allerede fylt opp 2 hyller med bøker, er konstant på leting etter nye bøker å lese. ts Anonymous poster hash: 249ac...59d
Cashbah Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 Perks of Being a Wallflower.. har sett filmen, er boken helt annerledes? Skal søke opp de du nevnte og se flere reviews, takk for tips :D Surt å tenke på at jeg kunne ha lest så mange bøker på de 10 årene! Har allerede fylt opp 2 hyller med bøker, er konstant på leting etter nye bøker å lese. ts Bra at du er flink til å lese! Synes du burde gi Pillars of the Earth en sjanse, den er utrolig bra! Dessuten er det laget en mini-serie av boken, om du velger å droppe å lese den, så se i hvert fall den. Mange kjente skuespillere Boken til Perks er så og si som filmen, noen endringer her og der. Glemte IGJEN og nevne favorittboken min (etter The Host); Life of Pi. Den er utrolig spennende (det er filmen og!).
Persephone Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Siden du nevner Perks of Being a Wallflower kan jeg fortelle at det er en av de ekstremt få tilfellene hvor jeg har elsket filmen men virkelig ikke likt boka. Det er veldig mange som elsker boka, men jeg ble direkte irritert på skrivestilen og mot slutten gråt jeg av frustrasjon. Boka er i et annet format enn filmen og uttrykket er et helt annet. Den er veldig sentrert rundt Charlie og hans tanker siden den er skrevet i brev-format. Som du kanskje har forstått fra filmen er det mye han ikke forstår, og det kommer enda tydeligere frem i boka, noe jeg ikke likte så godt. Når jeg har lest anmeldelser av den på GoodReads virker det som om det er en veldig hit/miss bok, så du bør kanskje prøve deg på den og se hva du syns. Forresten er GoodReads en veldig god side for å finne nye bøker. Hvis du ikke allerede har bruker der, kan du lage en og legge til bøker du har lest og likt. Siden vil da anbefale deg bøker som ligner eller som andre som har likt bøkene du liker har likt.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Perks of Being a Wallflower er billig hos cdon, 69kr så trur jeg skal prøve den :D Har brukes hos goodreads, men det er jo en jungel der ute Utrolig vanskelig å finne bøker, ender opp med å bruke over tusen kr vær gang. ts Anonymous poster hash: 249ac...59d 1
Bondenisse Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 Phenomena? Fantasy, er vell egentlig for ungdom men går fint å lese som voksen og. Føler mange ungdomsfantasy er noe man aldri vokser fra. Forfatteren av Phenomena har vell dysleksi selv om jeg ikke husker feil? Skammerens dotter og sølvhesten (eller heter det Katrionatriologien) er vell også litt i samme kategori. Bøkene til Are Kalvø er også ganske gode, kanskje ikke akkurat spenning men ler meg gjennom ganske mange hundre sider. Khaled Hosenin anbefales om du vil bli oppslukt av medfølelse osv. gripendes bøker
Gjest Hofmann Skrevet 17. juni 2015 #8 Skrevet 17. juni 2015 (endret) "Do Androids Dream of Electric Sheep?" - Philip K. Dick ...også kjend som filmen "Bladerunner". Novellene hans er også dystopiske og fine. Du kan jo lese denne, og sjå om du liker stilen. Endret 17. juni 2015 av Veslefrikk
Invicta Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Gone - en serie med tjukke, spennende bøker. Silo-serien av Hugh Howley. The ocean at the end of the lane - Neil Gaiman (har du ikke lest Coraline anbefales den, også) Sistnevnte er kanskje litt mer over i skrekk enn dystopi, men du kan jo google dem og se hva du tror.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 Takk for mange gode tips :D :D Har ene Gone boken på Norsk, men klarer ikke å lese Norske bøker som er oversatt til Norsk ts Anonymous poster hash: 249ac...59d
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #12 Skrevet 18. juni 2015 The Road av Cormac McCarthy og Oryx and Crake av Margaret Atwood. Anonymous poster hash: 90010...d89 2
Gjest Sunhands Skrevet 2. juli 2015 #13 Skrevet 2. juli 2015 The Road av Cormac McCarthy og Oryx and Crake av Margaret Atwood.Anonymous poster hash: 90010...d89 Sistnevnte leser jeg nå. Fikk den anbefalt siden jeg liker dystopiske bøker. Den er den første boken i en trilogi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå