Gå til innhold

Søstre fra ulike mødre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter og hennes bestevenninne er helt uadskillelige, snakker om hverandre hele tida, leker med hverandre hele tida. Lærerne i bhg. kaller dem sjeletvillinger og søstre fra ulike mødre og de sier de skal gifte seg når de blir store. De er utrolig nydelige sammen, og jeg kunne bare drømt om ha et sånt vennskap som de to har. 

Vennskapet demmes er helt utrolig, og de er det flere voksne som har nevnt, blir nesten sjalu fordi jeg ikke har et sånt vennskap :fnise:

Noen andre opplevd at ungene demmes har et sånt vennskap med noen andre? Er dette vanlig? Hvor lenge varte det vennskapet? Er redd vennskapet demmes skal bli brutt på når de begynner på skolen, ettersom de ikke har mulighet til å gå på skole sammen ://

Anonymous poster hash: 9c5de...754
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venner kommer i perioder i livet. Noen varer og andre er flyktige.

Har dere foreldrene god kontakt? Ellers er jrg redd for at det blir vanskelig når de begynner på ulike skoler.

Jeg hadde en bestevenn i bhg. Så ham ikke igjen på maaaange år, og vi er nok ikke sjelevenner den dag i dag. Me. Vi hadde stor glede av hverandre den gangen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mi bestevenninne skled fra hverandre da vi begynte i forskjellige klasser på skolen. Da vi begge fikk nye venner og ikke hadde muligheten til å dele alt sammen lengre. Dette til tross for at vi var naboer.

Ganske trist, men bevarer de gode minnene og satte stor pris på det gode vennskapet vi hadde sammen som små :)

Men dette er uansett svært individuelt.

Noen vennskap består livet ut, selv fra ung alder. Mens andre vokser fra hverandre på veien, helt naturlig, når man treffer nye mennesker og får andre venner/relasjoner/interesser og opplevelser sammen med andre.

Anonymous poster hash: 0591e...590

Skrevet

Jeg var også en del av en slik duo på barnehagen😊 Vi ble født med bare noen dagers mellomrom, så mødrene våre var på sykehuset samtidig. Vi bodde i hver vår ende av ei bygd, men da vi kom i barnehagealder fikk vi gå i samme barnehage. Vi holdt sammen igjennom hele barnehagen, men da jeg flyttet til en annen bygd da jeg var 5 ble det naturligvis mindre kontakt. Men vi besøkte hverandre i helger opp igjennom hele barneskolen.

Vi mistet mesteparten av kontakten etter vi ble konfirmert og hun fikk seg kjæreste. Vi sees sjeldent, men sist gang vi møttes var i en begravelse og da sto vi og holdt rundt hverandre som om vi aldri hadde vært adskilt (da i en alder av 27 år) Jeg vet at vi når som helst kan ta opp igjen kontakten, men pågrunn av avstand og familieliv er det ikke førsteprioritet for noen av oss

Skrevet

Hvis de her jentene har samme vennskap om 20 år, så kan man snakke om søstre fra forskjellige mødre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...