Gå til innhold

barnetv

Anbefalte innlegg

Skrevet

når er det vanlig å sette tassen foran skjermen for å få seg 30 min avslappning??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel litt an på hva som er på TV??

Skrevet

du mente vel når som i - hvilke alder barnet bør ha? ikke når som i klokkeslett på dagen?

Skrevet

noen begynner lenge før de er 1, vi hadde ikke tv før første var 1 så hos oss var ikke det en problemstilling. Han er i dag 2,5+ og er særdeles lite interessert i barnetv. tror ikke det er noen vits å sette dem foran før de er over året, de sitter ikke stille å ser påd et før allikevel.

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Vår tulle fyller 3 nå til oktober, og hun har akkurat funnet roen til å se på barne-tv, bare 2-3 mnd siden hun begynte å interessere seg for NOE av det som går, slettes ikke alt er like interessant for de aller minste. Ikke det at vi har prøvd å få henne til å se så mye på tv heller, men det går vel an å prøve div. dvdèr som er tilrettelagt for de aller minste. Teletubbies er vel tilrettelagt for de aller minste?? Men dvd/film er man jo heller ikke avhengig av tidspunkt på dagen man kan slappe litt av i en rolig stund med barnet...

Skrevet

Vi prøver å samle alle vi til barnetv. To på 3, ei på 6 og ei på 7. Da sitter jeg og samboer med hver våre og slapper av en halvtimes tid. Dette har vi gjort i 2 år nå. Blir en kosestund som får ungene til og roe seg før kveldsmat og leggerutiner. Og ungene vil jo gjerne kose, iallefall våres. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Må en sette barna foran tv? kommer det ikke tidsnok av seg selv?

Unger i dag ser så mye tv at en kan bli bekymret.

Skrevet

Mine barn ser aldri barne-tv. Av og til kan det hende de ser på disney channel. Har heldigvis ikke det problemet. Det er verre med xboxen, den fjernet vi før sommeren.

Gjest Kvasipia
Skrevet
Vi prøver å samle alle vi til barnetv. To på 3' date=' ei på 6 og ei på 7. Da sitter jeg og samboer med hver våre og slapper av en halvtimes tid. Dette har vi gjort i 2 år nå. Blir en kosestund som får ungene til og roe seg før kveldsmat og leggerutiner. Og ungene vil jo gjerne kose, iallefall våres. :)[/quote']

høres ut som en halvtime hver dag er den eneste roen dere foreldre får i løpet av en hel dag :o jeg elsker privatlivet jeg får med min kjæreste og ønsker meg aldri barn.

Skrevet

Vi begynte rett etter fylte ett år. Mest fordi da var det Jul i Skomakergata og jeg insisterte på å kose meg med snuppa til denne serien :oops: Hun var ikke særlig interessert, og er fortsatt måtelig engasjert i tv - nå er hun snart to. Det er jo egentlig fint. Vi slapper av sammen etter at hun har lagt seg ca til Dagsrevyen.

Skrevet

TV er ikke avslappning. Sansene jobber på høyt nivå og

hhjernen skal ta imot og bearbeide veldig mange sanseintrykk på veldig kort tid.

Små barn kan faktisk oppleve det som "fare" fordi bildet skifter så raskt. Har du feks en baby foran tv som stirrer på det med vid åpne øyne og er helt trollbundet? -ikke bra! :(

Jeg prøver så godt jeg kan og begrense tv-tittingen til 5 åringen i huset, og ikke snakk om at jeg setter 2 1/5 åringen foran tv!

Jeg kan anbefale bok om barn og tv som er skrevet av Reidun Iversen. Den er en tankevekker!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...