Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på erfaringer og når dere syns det er på tide eller greit å få egen tlf?

Synes mange barn får dette tidlig nå til dags. Hva synes dere er grei aldersgruppe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Når de er 15

• Liker 2
Skrevet

Når barnet har nytte av det. Min fikk telefon i slutten av 1 klasse fordi han kom noen ganger 10-15 minutter tidligere hjem enn meg. Og da syntes jeg det var greit at vi kunne kontakte hverandre hvis det var nødvendig. Men denne tlf lå alltid hjemme frem til slutten av 2 klasse når han begynte å gå til skolen på egenhånd.

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Jeg fikk mobil når jeg gikk i 4 klasse fordi mamma og pappa jobba langt unna og de pleide å komme hjem senere enn meg hver dag (måtte gå hjem fra sfo)

Min bror fikk også mobil i 4 klasse, men det var fordi alle i klassen hans hadde det, og han følte seg utenfor og vi derfor følte han ikke skulle få problemer pga. dette på skolen blant de andre elevene.

Nå i ettertid har vi skjønt det var bra han fikk det nå, ettersom det hender han kommer tidlig hjem fra skolen, før alle andre er hjemme. 

Så etter min mening, passer det med mobil rundt i 4-5 klasse, når ungene ikke har mulighet til å gå på sfo mer og foreldre jobber. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke før ungdomsskolen, ser ikke hvorfor de skulle trenge mobil før det.

Jeg gikk hjem og var alene hjemme i 2-3 timer minst et par dager i uken fra 3 klasse. Klarte meg helt fin uten å ha mobil, hvis jeg måtte ha tak i enten mamma eller pappa kunne jeg bruke fasttelefonen til å ringe dem på jobb.

Hvis man ikke har fasttelefon kan man kjøpe en billig mobil som kan ligge hjemme hvis ungene skulle få behov for å ringe foreldrene hvis de kommer hjem fra skolen før de er hjemme fra jobb.

Anonymous poster hash: 814e2...562
Skrevet

Jeg fikk mobil i 6. klasse, etter at jeg begynte å være lengre ute med venner, slik at mamma kunne kontakte meg for å f.eks. lure på når jeg kom hjem. Synes det blir veldig individuelt.

Må vel også bare presisere, siden jeg er en viktigper, at barn ikke skal ha iPhone eller andre "nymotens" telefoner. En billig mobil en kan ringe og sende meldinger fra fungerer mer enn nok.

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Når h*n er rundt 8. Eg fekk da eg var 7, men noken søskenbarn av meg får ikkje før dei er 10. Spørs vel litt.

AnonymBruker
Skrevet

Synes barn skal få telefon når de får bruk for det. Jeg fikk telefon da jeg var 9 (og det var tidlig på slutten av 90-tallet), men det var kun fordi vi bodde en mil utenfor byen, og alle aktiviteter jeg deltok på var i byen. En gang skulle jeg på speideravslutningstur, men den ble avlyst uten at jeg hadde fått beskjed. Så da måtte jeg sitte der og vente til mamma kom og hentet meg to timer etter. Da jeg fikk telefon tok jeg den kun med på aktiviteter i byen, ellers lå den hjemme. 
Synes også det er tull å kjøpe iphoner til 7-åringer. 

Anonymous poster hash: 9058d...182

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...