AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Hei! Er det bare jeg ssom syntes at kanelbollene og skolebollene du får kjøpt i butikken er veldig smakløse og ikke søte i det hele tatt?? Anonymous poster hash: a24ca...603
Rosewood Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 De på Rema-1000 er faktisk veldig gode synes jeg. Spesielt solskinnsbollene, halleluja - de er supergode!
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 De på Rema-1000 er faktisk veldig gode synes jeg. Spesielt solskinnsbollene, halleluja - de er supergode! Hver gang jeg kjøper solskinnsboller eller kanelboller så er det alltid lite fyll, også er de tørre Noen ha rmye sukker på toppen, men det er ikke det som gjør de gode! Og selve bolledeigen er ikke søt i det hele tatt Anonymous poster hash: a24ca...603 1
Rosewood Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 Hver gang jeg kjøper solskinnsboller eller kanelboller så er det alltid lite fyll, også er de tørre Noen ha rmye sukker på toppen, men det er ikke det som gjør de gode! Og selve bolledeigen er ikke søt i det hele tatt Anonymous poster hash: a24ca...603 Å? Hmm.. Spørs kanskje hvem som lager de, om de tar på for lite krem og steiker bollene for lenge? På min nærmeste Rema har de pleeenty med fyll, nesten mer enn nok, de er kjempesaftige og godt med melis på. Skolebollene også ser gode ut. Myke, søte og gode. 1
Wonderbitch Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Jeg pleier å skjære av halve bunnen, er helt enig i at de er smakløse. Smaker som tørr, litt søt loff på en måte. Men nå er det det gule fyllet som er høydepunktet for min del da, så det er ikke så farlig. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Jeg pleier å skjære av halve bunnen, er helt enig i at de er smakløse. Smaker som tørr, litt søt loff på en måte. Men nå er det det gule fyllet som er høydepunktet for min del da, så det er ikke så farlig. Eneste gode gjærdeig jeg har smakt fra butikk er de som kalles "brioche" med vaniljekrem. De er saftige hele veien gjennom, og er som snurrer fylt med den gule kremet klemt sammen til en kake.. Anonymous poster hash: a24ca...603 1
grrwaffmjau Skrevet 17. juni 2015 #7 Skrevet 17. juni 2015 Hurra sine kanelsnurrer er knallgode (de i pose). Jeg er dritsær på bollene mine, men akkurat de er nydelige
Hoppetaujenta Skrevet 17. juni 2015 #8 Skrevet 17. juni 2015 Jeg skal stemme på det partiet som går for mye mere godt fyll i bakverket! 1
karroo Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Er helt enig! Hjemmelaget er alltid best, synd jeg alltid ender med å spise en 2, 3 (eller 10) for mange da! De som er i butikken er jo laget for å være best mulig oppbevart og holde i flere dager.
Kamikatze Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 Jeg skal stemme på det partiet som går for mye mere godt fyll i bakverket! FrP? De er jo generelt glad i fyll og spritakkel... 3
Hoppetaujenta Skrevet 17. juni 2015 #11 Skrevet 17. juni 2015 ...men de har fyll og spritakkel i bakstreverskverket de. Slikt kan vi ikke ha någet av her! 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #12 Skrevet 17. juni 2015 Jeg synes også kjøpeboller smaker null og niks. Ofte er de knusktørre i tillegg. Selv om man kjøper fra bakeri. Jeg synes dette omtrent uansett hvor jeg kjøper, kan ikke huske å ha fått en skikkelig god bolle fra noe kjøpested. Jeg spiser bare kjøpeboller om noen har kjøpt en til meg og jeg føler jeg må spise den for å være høflig. Ellers sparer jeg heller de kaloriene til noe som faktisk er godt. Jeg elsker boller og gjærbakst, og det er så nedtur når man får en tørr, smakløs opplevelse. Anonymous poster hash: 6c1cf...508
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #13 Skrevet 17. juni 2015 Kjøpeboller er ofte lagd på vann og olje (istedenfor melk og smør), slik at de også kan spises av allergikere og veganere. :-)Anonymous poster hash: bf10f...fbe 1
Kamikatze Skrevet 17. juni 2015 #14 Skrevet 17. juni 2015 (endret) Kjøpeboller er ofte lagd på vann og olje (istedenfor melk og smør), slik at de også kan spises av allergikere og veganere. :-)Anonymous poster hash: bf10f...fbe Pluss for faktainformasjon. Men jeg tror ikke det har noen filantropisk årsak. Rapsolje og vann er mye billigere enn melk og smør. - - - --- - --- - - - Noe annet er at gjærdeig ikke tåler allverdens sukker, da dør gjærsoppen istedenfor å heve deigen. Derfor tilsettes ofte sukkeret oppå, eller som søtt fyll i gjærbakst. Eller "smugles" inn, som i skillingsboller og annet bakverk som er rullet eller brettet, hvor sukker og krydder kan strøs i folden.. Tørre boller er resultatet av at de bakes i femtiden om morgenen, og ligger, mer eller mindre, i friluft i mange timer. Kast dem inn i stekeovnen et minutt eller to på sterk varme, så blir de som nye. Endret 17. juni 2015 av Kamikatze
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #15 Skrevet 17. juni 2015 Kjøpeboller er ofte lagd på vann og olje (istedenfor melk og smør), slik at de også kan spises av allergikere og veganere. :-)Anonymous poster hash: bf10f...fbe Mine hjemmelagde boller er laged med vann og olje,og de er det beste bollene jeg lager. De er saftige og gode,så det er nok ikke årsaken. Anonymous poster hash: 09642...f98
Gjest Ennasus Skrevet 17. juni 2015 #16 Skrevet 17. juni 2015 Hurra sine kanelsnurrer er knallgode (de i pose). Jeg er dritsær på bollene mine, men akkurat de er nydelige Er de bedre enn Pågen sine giffler? Syntes de har blitt så tørre med utrolig lite(!!)fyll inni i forhold til før.. pleide å elske de, men nå smaker de bare papp..
grrwaffmjau Skrevet 19. juni 2015 #17 Skrevet 19. juni 2015 Er de bedre enn Pågen sine giffler? Syntes de har blitt så tørre med utrolig lite(!!)fyll inni i forhold til før.. pleide å elske de, men nå smaker de bare papp.. Jeg er ikke så glad i pågen sine, syns det er en rar bismak eller noe på de, og som du sier er de tørre og med lite fyll. Hurra sine er skikkelig saftige og fyllet er himmelsk, og de er generøse med fyllet også så du burde prøve de😍
Chizue Skrevet 19. juni 2015 #18 Skrevet 19. juni 2015 Er ikke så glad i å spise pågen sine, hvertfall ikke nå vi fant ut at en pose hadde ligget nesten 1år uten å ha blitt muglet (en ansatt glemte den igjen i ett skap på spiserommet, og etter den hendelsen kjøpte vi ikke flere slike...) Boller i pose synes jeg ikker noe gode... Boller fra bensinstasjon er best når de er fersk ute av ovnen x) Men etter å ha jobbet nesten ett år der, så blir man bra lei av boller etterhvert ._.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå