Gå til innhold

Hellas - symi/syri/tilos?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært disse stedene?

Har forstått det slik at man lander på Rhodos, og tar båt videre? Er dette mye stress for bare en uke? 

Hvordan er det ellers på øyene? 

Anonymous poster hash: af4ad...81b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dytter.

AnonymBruker
Skrevet

ingen som har vært der?

Gjest Unknown
Skrevet

Har ikke vært der nei, men vil _sterkt_ anbefale Antiparos! Herregud for en vakker, liten øy! 

AnonymBruker
Skrevet

Var på Tilos i 2011 og trivdes godt der. Tok hurtigbåt fra Rhodos etter å ha ventet noen timer. Vi reiste fra Nordnorge og ville nok ikke valgt å være der korter enn 2 uker, men om du reiser fra Oslo og slipper mellomlanding/overnatting på Gardermoen så er det ikke noe problem å bare være der en uke.

Det positive med at det er litt "stress" med å ta båt dit, er at det er den fredeligste plass på jord! Ingen barnefamilier som bråker og løper rundt, ingen tenåringer på partytur, bare voksne folk som slapper av.

På Tilos er det ellers noen få små butikker der du får kjøpt det aller nødvendigste, bakeri, kiosk og et par små butikker med litt dilldall.

Mange små koselige tavernaer langs strandpromenaden der folk rodde inn i fra seilbåtene om kvelden. Mye god mat og drikke!

I tillegg er øya et fint turområde om du er interessert i slikt, nydelig utsikt fra toppen av fjellet.

Vil også anbefale en tur til den fraflyttede gamlebyen på øya.

Så dersom du er ute etter et fredelig sted uten party og barneskrik så vil jeg anbefale Tilos. Kjente bare roen senke seg da jeg gikk av båten og spaserte bort til hotellet. Vi ble møtt på kaia av hotelleieren som kjørte bagasjen.

Ah! Nå fikk jeg lyst til å reise dit igjen! :grine:

Anonymous poster hash: 1d0b6...2c3
AnonymBruker
Skrevet

Var på båttur til symi da vi var på rhodos, det tok et par timer tror jeg. Symi er en veldig liten øy, type sånn en gjerne reiser til på dagstur og så vidt jeg har forstått er det ikke svømmebasseng noen steder der. Det er noen restauranter og småbutikker og et kloster, men ellers veldig øde sted, tror ikke det er noen utesteder der. Kan heller ikke huske at det var strand der, hvertfall ikke på den siden av øyen der båten gikk i land, men det gikk an å bade i sjøen, men ingen sandstrand.

Anonymous poster hash: bdec1...1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...