morgodhjerta Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har to sønner. En på 2 og en på 5. Jeg flyttet fra min tidligere partner i oktober vi har 50/50 deling. Gått bra helt til for 2 mnd siden. Så plutselig så får jeg ikke minstemann på 2 til å sovne hos meg. Bruker 1 til to timer med gråt før han sovner. Samme leggerutiner rom alltid. Hos far sovner han etter 5 min hver gang. Hva kan jeg gjøre... finner ingen grunn til at dette plutselig blei et problem.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 En løsning kan være å la han ligge hos deg om natten, da vil han føle seg trygg. Anonymous poster hash: 4cb42...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 En løsning kan være å la han ligge hos deg om natten, da vil han føle seg trygg.Anonymous poster hash: 4cb42...5a2 Nei. Problemet er at barnet ikke føler seg trygg i hverdagen hver dag i dagslys.Anonymous poster hash: e3fed...673 1
morgodhjerta Skrevet 16. juni 2015 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2015 Han sover hos meg hver natt. Når han sovner så våkner han ca 02 hver natt og da tar jeg han over i min seng. Sånn har det vært alltid men jeg kan jo ikke legge meg kl 1920 hver kveld selv. Sprinkelsengen står ved siden av senga mi. Sånn er det også hjemme hos far så alt er egentlig helt likt begge steder. Det er kun å få han til å sovne hjemme hos meg. 1
morgodhjerta Skrevet 16. juni 2015 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2015 Nei. Problemet er at barnet ikke føler seg trygg i hverdagen hver dag i dagslys.Anonymous poster hash: e3fed...673 Men hvorfor er han da slik bare hos meg.. mest rolige å harmoniske guttene ellers.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Det kan være at forandringene rundt bruddet gjør at han er urolig, noe som igjen får utløp om natten. Tror kanskje ikke 50/50 er så heldig, da barnet ikke får slått rot noe sted. Anonymous poster hash: 4cb42...5a2 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 Det kan være at forandringene rundt bruddet gjør at han er urolig, noe som igjen får utløp om natten. Tror kanskje ikke 50/50 er så heldig, da barnet ikke får slått rot noe sted.Anonymous poster hash: 4cb42...5a2 Andre små barn takler 50/50 særdeles bra. Kan være at barnet er tryggere i hjemmet der du pleide å bo men som du har flyttet ut av. Da må ny trygghet opparbeides. Hva med om far har han mest og du sjeldnere?Anonymous poster hash: e3fed...673 1
morgodhjerta Skrevet 16. juni 2015 Forfatter #8 Skrevet 16. juni 2015 Det kan være at forandringene rundt bruddet gjør at han er urolig, noe som igjen får utløp om natten. Tror kanskje ikke 50/50 er så heldig, da barnet ikke får slått rot noe sted.Anonymous poster hash: 4cb42...5a2 Men det gir jo egentlig ikke så mye forklaring på hvorfor det er bare et sted han er slik. Da burde jo dette være et problem ellers også. Ikke bare her. Lurer på om barnet reagerer på noe i rommet her.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #9 Skrevet 16. juni 2015 Men det gir jo egentlig ikke så mye forklaring på hvorfor det er bare et sted han er slik. Da burde jo dette være et problem ellers også. Ikke bare her. Lurer på om barnet reagerer på noe i rommet her. Han er tryggest på fars bolig og på far.Anonymous poster hash: e3fed...673
morgodhjerta Skrevet 16. juni 2015 Forfatter #10 Skrevet 16. juni 2015 Skjønner egentlig nå hvorfor en del her inne ikke vil skrive under annet enn anonym. Prøv heller å kom med noe konstruktivt og gjennomtenkt 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #11 Skrevet 17. juni 2015 Han er tryggest på fars bolig og på far.Anonymous poster hash: e3fed...673 Dette stemmer ikke. Han er tryggest på sin mor siden han avreagerer der og virkelig tørr å vise hva han føler. Hos min mor så våger han å være ærlig, mens far får ingen reaksjon som betyr at han ikke tørr å vise dette for han. TS; legg deg på senga eller sett deg der å les en bok. Han er to år og hele verden hans har endret seg. Det krever tid og krefter, dessverre. Anonymous poster hash: 45723...efa 4
MockingJay Skrevet 17. juni 2015 #12 Skrevet 17. juni 2015 2 år og 50/50 ? Ligger ikke anbefalingene på minst 3 år for 50/50 nettopp pga slike ting? At barn som er mindre kan få psykiske vansker, og bla viser det på den måten ts beskriver det på?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #13 Skrevet 17. juni 2015 Man trenger da ikke være rakettforsker for å forstå problemet? 1. Gutten er altfor liten til å takle 50/50 2. Grunnen til at nettene går fint hos den andre forelderen, er at det er der han er vant til å bo, og ikke i din nye bolig. Håper dere tar til vettet og snekrer sammen en samværsordning på barnas premisser, og ikke på de voksnes. Stakkars små. Anonymous poster hash: c6c7a...95c 3
Jade Skrevet 17. juni 2015 #14 Skrevet 17. juni 2015 Min første tanke er at han sover bedre der han har bodd før - HJEMME. Han sover dårlig hos mor, for dette er et nytt HJEM. Og at han sover fint hos andre fordi der er han jo bare på besøk. Det er ikke et hjem som er på feil sted. Synes også AB#11 hadde noen gode poenger. 2
Tante-Sofie Skrevet 17. juni 2015 #15 Skrevet 17. juni 2015 Andre små barn takler 50/50 særdeles bra. Kan være at barnet er tryggere i hjemmet der du pleide å bo men som du har flyttet ut av. Da må ny trygghet opparbeides. Hva med om far har han mest og du sjeldnere?Anonymous poster hash: e3fed...673 Hvis man skal skape trygghet må det da være bedre å ha mer tid der han skal bli trygg og mindre tid der han er trygg, for en periode? Det trenger ikke være noe som helst heller. Det er jo ganske vanlig at 2-åringer trenger en justering av søvnvaner plutselig. Eller det kan være at far leker med ham på en annen måte så han er mer sliten. Sover han fortsatt på dagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå