Gå til innhold

P-sprøyte problem?

Fremhevede innlegg

Gjest Digital Angel
Skrevet

Jeg går på p-sprøyten, og innimellom får jeg brun utflod og små blødninger. Noen som vet hva det kommer av? Er jo ganske flaut at man får blødninger under sex og slik liksom... :oops:

Jeg og samboeren min vil også få barn nå, noen med erfaringer om hvor lang tid det tar fra man slutter med p-sprøyten til man blir gravid?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet at man kan få små blødninger når man går på p-sprøyten. Hadde det ikke selv, men har hørt andre ha det.

Når det gjelder det med barn, så vil jeg si en ting. Slutt med p-sprøyta med en gang. Det er så mange andre alternativer. Du kan risikere at det kan ta to år fra du slutter på sprøyta og til kroppen er i "normal gjenge" igjen. Jeg har nå prøvd å bli gravid i ett år, og det ser ut som om sprøyta er problemet. Angrer bittert på at jeg noen sinne satte den.. Jeg vet også om leger som har sluttet å skrive ut resepter på den nettopp pga de problemene der.

Legen min anbefalte meg p-ring...

Skrevet

Jeg skal ta p-sprøyte idag og kan jo fortelle dere hvordan jeg reagerer. Barn er ikke noe jeg klarer å tenke på akkurat nå og har store smerter under menstruasjonen, samt glemmer å ta pillene. P-plaster syntes jeg lemnet igjen stygge merker :roll: og p-ringen "satt" ikke helt som den skulle. :tunge1:

Skal derfor prøve sprøyta, har hørt både negative ting og positive ting, men alle er jo forskjellige.

Gjest Digital Angel
Skrevet

Skulle gjerne ha begynt på et annet prevansjonsmiddel, men p-sprøyten er det eneste jeg ikke har blitt syk av, så jeg har liksom ikke så mye valg.

Får håpe det går bra når den går ut denne gangen, for etter å ha lest de andre innleggene ble jeg skremt. Nå er det nok, legene burde bli saksøkt?

Skrevet

Er du uheldig, slik som jeg var (og mange andre), så kan disse småblødningene vare i inntil 6 mnd. Hvis du er riktig uheldig, så mer.

Jeg blødde litt hver eneste dag i 3 mnd, helt til jeg gikk lei og begynte med p-piller igjen. ALDRI mer p-sprøyte! En annen ting er at man ikke anbefaler p-sprøyte til kvinner som planlegger å få barn i nærmeste fremtid.

Skrevet

Jeg går på p-sprøyten, og har hatt ca. to mnd med blødninger. Blødningene kom spesielt når jeg hadde sex, og var veldig irriterende... Har ikke blødninger nå lenger. Er ellers veldig fornøyd med p-sprøyten. Synes det er veldig enkelt+ at jeg slipper de forbanna humørsvingningene og kvalme som jeg fikk av p-piller...(prøvde maaange forskjellige p-piller). Har ikke tenkt til å gå på p-sprøyten mer enn et år, mest fordi vi planlegger barn om to-tre år..

Gjest Anonymous
Skrevet

en venninne var på Gu for ikke så veldig lenge siden, og gynekologen fant mange små cyster som mest sannsylig kom av p-sprøyta, så hun måtte bare slutte. gynekologen var absolutt ikke glad i p-sprøyta..

Skrevet

hei...

jeg har gådd på p-sprøyte i nesten to år å sluttet med den like før jul i fjord. det jeg opplever nå er at jeg har uregelmessige blødninger nesten hele tiden, men eller mindre 30dager i månden. de dagen jeg ikke blør å prøver å ha sex bynner jeg å blø med en gang igjen etterpå... kjempe irriterende. kan ikke bruke noen form for prevansjon som inneholder østrogen, siden jeg er motakkelig for blodpropp. jeg har valgene mellom spiral, p-sprøyte, p-stav og mini piller. p-sprøyte vil jeg aldri gå på mer etter det jeg har opplevd etter at jeg sluttet med den, minipiller glemmer jeg å ta, spiral er uaktuelt, så nå skal jeg prøve denne p-staven. veldig greit i forhold til p-sprøyte. når man tar ut staven kan man bli gravid allerede dagen etter og man slipper problemene som uregelmessige blødninger etterpå... ikke gøy me mensen hver dag liksom, selv om jeg ikke har menstrasjonsmerter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...