AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har gått på AAP i snart 4 år. På grunn av sykdom har jeg vært ute av stand til å være i tiltak i løpet av de årene (har vært i behandling). Men nå er jeg søkt inn på arbeidspraksis i skjermet virksomhet. Det er noen måneders ventetid på dette tiltaket, så jeg kan ikke vente å få plass før etter sommeren. Men min 4-årsperiode på AAP går ut nå til høsten. Tidligere har jeg forstått det på NAV som at det skal mye til for å få perioden forlenget. Men siden de har søkt meg inn på tiltak nå, finnes det da noen mulighet for forlengelse? Anonymous poster hash: 64d9c...204
Jobbermedbarn Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 Jeg fikk forlenget med ett år! Det var nesten sikkert at jeg innen det året var 100% arbeidsfør, noe jeg ble Jeg fikk ikke inntrykk av at det var så vanskelig så lenge situasjonen er slik at sjansene er gode for arbeidsførhet kontra uføretrygd! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 Jeg tror det kommer an på hvor store sjansene dine er for at du kan komme i jobb i løpet av en forlengingsperiode. Dersom det er sannsynlig at du blir arbeidsfør etter feks 1 år med tiltak, er det lettere å få det innvilget enn om forutsetningene er veldig lave. Jeg har fått forlenget AAP med 8 mnd mens jeg venter på svar på søknad om uføretrygd, men jeg hadde ikke fått det forlenget ellers. Det er ingen sjanse for at jeg er i jobb om 1 år, ergo er ikke AAP rette stønaden for meg. Anonymous poster hash: 41123...07b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 Siden de har søkt deg inn kommer du til å forlenget. Har en lignende sak liggende selv i min portefølje. Bruker der vil få innvilget fordi vi mener h*n må avklares i skjermet virksomhet, og venter på plass der. Dessverre forlenger jeg ofte, utover 4 år.. Men aap skal ikke være en hvilepute! Hilsen en veileder....Anonymous poster hash: 8e387...5be 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Takk for svar! Til veileder: hvor lenge er det vanlig at en avklaring i skjermet virksomhet varer? Anonymous poster hash: 64d9c...204
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Min ble forlenget automatisk. Anonymous poster hash: 3fdae...52d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 Hva menes med "skjermet virksomhet" ? Anonymous poster hash: 25406...776
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #8 Skrevet 17. juni 2015 Takk for svar! Til veileder: hvor lenge er det vanlig at en avklaring i skjermet virksomhet varer? Anonymous poster hash: 64d9c...204 Alt fra et halvt år, til toppen to år. Mange ulike skjerpede virksomheter rundt omkring, hør med ditt navkontor, eller stedet du skal være i. Alt ettersom og hvor langt kommer i prosessen du kommer. Lykke til da! Skjermet virksomhet= tilpasning og tettere oppfølging.Anonymous poster hash: 8e387...5be
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Kan hvilket som helst arbeidssted være en skjermet virksomhet? Anonymous poster hash: e9563...9c1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 Mitt vedtak går ut 30 juni, hatt i 4 år. Skal på møte med nav neste uke. Men på min side står det at de har behandlet søknad om aap, og at jeg vil få svar i posten. Betyr det at det er forlenget? Søkte sist i januar og fikk innvilget til 30 juni.Anonymous poster hash: 723e3...e75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå