AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Er det slik at det forventes at brudeparet skal stå å åpne gaver imens gjestene sitter og ser på? Tanken frister ikke i det hele tatt.. Synes det blir litt ekkelt. Virker det frekt om vi bare setter opp ett gavebord men åpner gavene for oss selv senere? Vi har ikke ønsket oss noe spesielt, sagt at gaver ikke er nødvendig og vi har ikke lagt ut lister noen sted. Men vi vet jo at noen kommer med noe allikevel.Anonymous poster hash: a3f99...6e8
maurkvinne Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 Vi har 3 stk som skal åpne for oss, registrere hvem som har gitt hva og merke både kort og gaver med dette. 2
Florence Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 De jeg kjenner som har giftet seg har åpnet alle gavene dagen etter. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 De jeg kjenner som har giftet seg har åpnet alle gavene dagen etter. Så det er innenfor normal bryllupsskikk? Frister mye mer med en slik løsning Anonymous poster hash: a3f99...6e8
Luckiness Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Så det er innenfor normal bryllupsskikk? Frister mye mer med en slik løsning Anonymous poster hash: a3f99...6e8 Jeg har vært med på at to-tre personer åpner gavene. Da får alle gjestene sett hva brudeparet får. Men for min del så bryr jeg meg ikke særlig om hva de får. Det må da være mye kjekkere å kunne åpne gavene selv i fred og ro? Veldig upersonlig å la andre åpne egne gaver synes jeg. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har vært med på at to-tre personer åpner gavene. Da får alle gjestene sett hva brudeparet får. Men for min del så bryr jeg meg ikke særlig om hva de får. Det må da være mye kjekkere å kunne åpne gavene selv i fred og ro? Veldig upersonlig å la andre åpne egne gaver synes jeg. Ja jeg synes det blir litt upersonlig å la andre åpne dem. Det blir et lite bryllup så sånn sett trenger vi ikke andre til å åpne dem heller. Av praktiske årsaker vil nok eventuelle gaver være i form av konvolutter ser jeg for meg isteden for ting i gaver så tror ikke gjestene går glipp av så mye sånn sett.Anonymous poster hash: a3f99...6e8
Gjest solavskjerming Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 Hadde blitt skuffet om jeg som gjest ikke hadde gavebordet å se på. Og jeg tror det kan være en enkel icebreaker for en del av gjestene :-)
Rosa Sitron Skrevet 16. juni 2015 #8 Skrevet 16. juni 2015 Hadde blitt skuffet om jeg som gjest ikke hadde gavebordet å se på. Og jeg tror det kan være en enkel icebreaker for en del av gjestene :-) Jeg blir også skuffet om det ikke er et gavebord. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #9 Skrevet 16. juni 2015 Hadde blitt skuffet om jeg som gjest ikke hadde gavebordet å se på. Og jeg tror det kan være en enkel icebreaker for en del av gjestene :-) Som sagt så har ikke vi ønsket oss noe, det er ett veldig lite bryllup (få gjester) og av praktiske årsaker vil det nok ikke bli store fysiske ting vi får i gave om vi får noe men heller konvoluttgaver. Kan godt ha gavebord og la gaver ligge der uåpnet.Anonymous poster hash: a3f99...6e8
Rosa Sitron Skrevet 16. juni 2015 #10 Skrevet 16. juni 2015 Som sagt så har ikke vi ønsket oss noe, det er ett veldig lite bryllup (få gjester) og av praktiske årsaker vil det nok ikke bli store fysiske ting vi får i gave om vi får noe men heller konvoluttgaver. Kan godt ha gavebord og la gaver ligge der uåpnet.Anonymous poster hash: a3f99...6e8 Om gavene er uåpnet forsvinner poenget med gavebord sik jeg ser det. 6
Grønt blad Skrevet 17. juni 2015 #11 Skrevet 17. juni 2015 I alle bryllupene jeg har vært i, har jeg brukt tid på å se på gavene brudeparet har fått. Gavene har da vært åpent. I et bryllup er det mange dødperioder for gjestenegjestene, og da er det å se på gavebordet + kort en fin måte for å slå ihjel tid. Man kan også komme i snakk med andre. Dersom gavene betyr så lite for dere, så gjør det jo ingenting om andre åpner dem. Ved pengegaver er det vanlig å skrive "pengegave" i kortet, og la et betrodd familiemedlem ta vare på pengene og notere seg summen og hvem det er fra.
Anglofil Skrevet 17. juni 2015 #12 Skrevet 17. juni 2015 Her var det to familiemedlemmer som åpnet gaver for oss (de stilte opp frivillig), blir nok slik andre gangen også. Synes det er fint med gavebord, både for oss og gjestene. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #13 Skrevet 17. juni 2015 Vi har også hatt venner til å være gaveåpnere. Det var alltid fullt av folk foran gavebordet, så det er tydelig at mange liker å ha noe å gjøre under minglingsfasene i bryllup. Selv synes jeg også det er gøy å se hva andre har fått i bryllupsgave. Som noen sier, det er en fin icebreaker, en ok plass å henge hvis man ikke kjenner så mange andre i bryllupet. Anonymous poster hash: f2bc4...d40 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #14 Skrevet 17. juni 2015 Det normale er vel at man på forhånd avtaler med et par av gjestene at de er gaveåpnere, og så åpner de og lager til gavebord i tiden mellom vielsen og festen. Jeg synes det er litt frekt å ikke åpne gavene og ha gavebord på selve dagen. Når folk har brukt tid og penger på å kjøpe gave bør man ikke møte dem med at "gaver er ikke så viktig, så de gidder vi ikke åpne før i morgen". Brudeparet bør se på gavebordet på festen, og vise takknemlighet da. Anonymous poster hash: 2d641...229 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #15 Skrevet 17. juni 2015 Ok, ser fleste parten er for gavebord. Da kommer ett nytt spørsmål; Vi kommer ikke til å få mange gaver da det er få gjester og fordi vi har sagt vi ikke ønsker noe spesielt. Jeg har allikevel fått en pekepinn på at det blir noen gavekort (altså konvoluttgaver som jeg kaller det). Er det fremdeles like spennende å skulle se disse? Det kommer maks til å bli 10-15 gaver om samtlige har med gaver. Nok en gang; av praktiske årsaker vil det mest sannsynlig ikke bli fysiske ting vi får men såkalte konvoluttgaver (om vi får noen gaver). Skal disse også åpnes foran alle sammen? Det er jo ikke like spennende å åpne en konvolutt som å åpne en stor pappeske?Anonymous poster hash: a3f99...6e8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #16 Skrevet 17. juni 2015 Det normale er vel at man på forhånd avtaler med et par av gjestene at de er gaveåpnere, og så åpner de og lager til gavebord i tiden mellom vielsen og festen. Jeg synes det er litt frekt å ikke åpne gavene og ha gavebord på selve dagen. Når folk har brukt tid og penger på å kjøpe gave bør man ikke møte dem med at "gaver er ikke så viktig, så de gidder vi ikke åpne før i morgen". Brudeparet bør se på gavebordet på festen, og vise takknemlighet da. Anonymous poster hash: 2d641...229 Ser ikke helt poenget med å ha noen av gjestene (forlovere antar jeg) til å åpne våre gaver i ett så lite bryllup. Det blir maks 10-15 gaver og de burde vi klare å åpne selv. Dette er et veldig uformelt bryllup med få gjester hvor vi har sagt i fra om at vi ikke ønsker noe spesielt.Anonymous poster hash: a3f99...6e8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #17 Skrevet 17. juni 2015 Har vært i flest bryllup der brudearet åpner gavene dagen etter, og et par der de åpner der og da. Og helt ærlig, joa, kan jo være fint å se gavene. Men på en måte kunne jeg ikke brydd meg mindre. Men så er det kanskje fordi jeg er mest vant til at gavene åpnes senere.. Og fordi at i de bryllupene snakker vi 200+ gjester, og da blir det endel gaver, mildt sagt. I mindre bryllup burde det jo være en enkel og kjapp sak å få unnagjort for et par venner eller familie:) Anonymous poster hash: 1e0d4...6ad
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #18 Skrevet 17. juni 2015 Og er det bare jeg som synes det er litt ufint å stå å åpne konvoluttgaver foran alle sammen pluss at de skal få se hvor mye de andre har gitt og eventuelt kunne sammenligne summer? Jeg hadde syntes det var ekkelt om min gavesjekk skulle blitt annonsert og lagt frem slik. For det andre så synes jeg det blir litt kjedelig for folk å se at vi åpner konvoluttgaver (som det mest sannsynlig vil bli mest av). Hadde det vært fysiske ting så kunne jeg ha sett underholdningen av det. Jeg hadde ikke sett på det som noe underholdning når det er konvoluttgaver men det er meg Anonymous poster hash: a3f99...6e8 2
Anim92 Skrevet 17. juni 2015 #19 Skrevet 17. juni 2015 Og er det bare jeg som synes det er litt ufint å stå å åpne konvoluttgaver foran alle sammen pluss at de skal få se hvor mye de andre har gitt og eventuelt kunne sammenligne summer? Jeg hadde syntes det var ekkelt om min gavesjekk skulle blitt annonsert og lagt frem slik. For det andre så synes jeg det blir litt kjedelig for folk å se at vi åpner konvoluttgaver (som det mest sannsynlig vil bli mest av). Hadde det vært fysiske ting så kunne jeg ha sett underholdningen av det. Jeg hadde ikke sett på det som noe underholdning når det er konvoluttgaver men det er meg Anonymous poster hash: a3f99...6e8 This! Helt enig, litt ekkelt:P
Anglofil Skrevet 17. juni 2015 #20 Skrevet 17. juni 2015 (endret) Og er det bare jeg som synes det er litt ufint å stå å åpne konvoluttgaver foran alle sammen pluss at de skal få se hvor mye de andre har gitt og eventuelt kunne sammenligne summer? Jeg hadde syntes det var ekkelt om min gavesjekk skulle blitt annonsert og lagt frem slik. For det andre så synes jeg det blir litt kjedelig for folk å se at vi åpner konvoluttgaver (som det mest sannsynlig vil bli mest av). Hadde det vært fysiske ting så kunne jeg ha sett underholdningen av det. Jeg hadde ikke sett på det som noe underholdning når det er konvoluttgaver men det er meg Anonymous poster hash: a3f99...6e8 Vi samlet penger/gavekort i egen konvolutt og gjemte denne slik at det kun var fysiske gaver og kort som ble utstilt. Akkurat dette ser jeg ikke helt problemet med. Og gavene ble åpnet egentlig rett etter vielsen og før selve middag/festen startet. Det ble gjort mens man hadde velkomstdrink. På den måten slapp folk å se på at det ble åpnet gaver, og da middag/fest startet kom gjestene inn til ferdigstilt gavebord. Mvh Yvonne Endret 17. juni 2015 av Yvonne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå