Gå til innhold

Hva er det med enkelte "nyfrelste" trenings-/friluftsmennesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to kolleger som det siste året har fått helt trenings- og fjellturdilla. De har blitt ganske opptatt av kosthold i tillegg. Greit nok alt dette, bra at de ønsker å ta vare på helsa og alt det der.

Men er det virkelig nødvendig å bli så høye på seg selv? Jeg lurer på om det har gått til hode på de. De har fått en sånn nedlatende holdning overfor alle andre. Det virker som det ikke lenger er bra nok å bare være en helt ordinær mosjonist med et normalt variert kosthold, som går turer en gang i blant og tar ei treningsøkt i ny og ne i sitt "gamle" treningstøy. Slik som de to også var...før...

De shopper dyrt treningstøy, joggesko, friluftsklær, pulsklokker og iherb-produkter til den store gullmedalje. Mulig alle innkjøpene er en måte å belønne seg selv på, vet ikke jeg. Bilder av alle innkjøp og alle turer/treningsøkter legges selvfølgelig ut på instagram og på facebook med all slags hashtags.

Jeg har sett tendensen hos andre også, men ikke i så stor grad som hos disse to.

Jeg regner med jeg får flust av kommentarer om at jeg bare er misunnelig eller lat og slikt. Til det må jeg si at jeg kjenner og vet om flust av trivelige og omgjengelige folk med trenings- og fjellturdilla også altså. Selv trener jeg en eller to ganger i uka, men det står ikke på face..  ;)

Anonymous poster hash: c9399...f5a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, slik var jeg også (utenom å legge det ut på sosiale medier), når jeg ble bitt av treningsbasillen. Man får jo litt dilla og det er lett at hele livet plutselig dreier seg om trening og sunn mat. Men de fleste roer seg vel ned etterhvert.

Skrevet

Folk liker å dele ting de er entusiastiske over. Dette er tydeligvis blitt en hobby de har lidenskap for.

Det går en fin linje mellom arroganse og selvtillit, men som regel kommer det an på øyet som ser ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...