Gå til innhold

Mer normalt at det "dras unna" på lønnen din enn at du får det du har krav på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De to siste stedene jeg har vært ansatt, har jeg ikke fått like mye lønn som jeg skulle ha og kontaktet sjefen. Der jeg jobbet i fjor, manglet jeg 3000 til slutt.

Der jeg jobber nå, mangler jeg type 400 kr. Er dette uhell, jeg som regner feil eller "uhell" som sjefene gjør med vilje? For da går vel dette i lommeboka til sjefen isteden? Har kontakten sjefen, så ikke be meg om det. Lurer bare på om dette er veldig vanlig.

Anonymous poster hash: 600bd...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har inntrykk av at det er relativt vanlig med surr i lønningene når man jobber på timesbasis ja. Tviler på at noen lønnskostnadene gjør det med vilje da.. Uansett alltid lurt å se over lønnsslippen. Jeg gjorde alltid det da jeg var ekstrahjelp under studiene, og det var ofte det var noe feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arbeidet i 9 år i samme bedrift med lønnings ansvar (godkjent timer) for opptil 22 personer og kan nok telle på en hånd de gangene det blitt feil ifra vårt lønningskontor. 



Anonymous poster hash: fa380...2fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste stedene jeg har vært ansatt, har jeg ikke fått like mye lønn som jeg skulle ha og kontaktet sjefen. Der jeg jobbet i fjor, manglet jeg 3000 til slutt.

Der jeg jobber nå, mangler jeg type 400 kr. Er dette uhell, jeg som regner feil eller "uhell" som sjefene gjør med vilje? For da går vel dette i lommeboka til sjefen isteden? Har kontakten sjefen, så ikke be meg om det. Lurer bare på om dette er veldig vanlig.

Anonymous poster hash: 600bd...32d

Du ser vel på lønnsslippene hver mnd om noe er feil?

Anonymous poster hash: 06ae8...5d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet i et firma i Orkla for noen år siden...Der forsvant plutselig 50t med overtid fra lønnsslippen.

Prøvde å få tak i sjefen i en uke for å få en forklaring, og etter mye om og men fikk jeg det glassklare svaret "Vet ikke". De bestemte seg for å kutte i utgiftene, og la sliterne på gulvet jobbe gratis....

Jeg levere oppsigelsen med en gang. Jeg var ikke så sint, bare utrolig skuffet over et firma som har vært i gamet i 130 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ingen kommer unna med å prøve det trikset med meg. Jeg både leser og sjekker lønnslippen hver måned og uregelmessigheter blir tatt opp. Det har heldigvis ikke vært noen der jeg jobber nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri jobbet et sted hvor det IKKE har vært surr med lønninger. Som arbeidstaker bør man alltid sjekke lønnslippen. Mener du at den er feil, så kontakter du lønnsavdelingen/personen og får de til å se over og eventuelt betale ut det som mangler.



Anonymous poster hash: 2fcb2...1a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...