AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 På alle hvitevarer finner man en myk, hvit plastrand rundt døren. Jeg antar dens funksjon er å gjøre det helt tett slik at ikke det renner vann ut fra vaskemaskinen, eller kulde slipper ut av fryseren. Skjønner dere hvilken plastgreie jeg mener? Bortsett fra å vaske denne med Zalo-vann en gang eller to i året har jeg ikke gjort noe med denne, men nå ser jeg at disse begynner å bli tørre og nærmest sprø. Kan jeg sette dem inn med fett, eller er jeg nødt til å kjøpe ny når de sprekker opp? Anonymous poster hash: cf8e3...9ca
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Du skal i følge bruksanvisningen for hvitevarer, tørke av den med en fuktig klut. Bruker du Zalo og andre vaskemidler så tørker du ut plast/gummien. Det er tetningslist på kjøle- fryseskap. Og "belg" på vaskemaskin/tørketrommel. Der er det både for å tette og for at trommelen skal kunne bevege seg noe "løsere" med tøy og vann inni. Å lese alt i en bruksanvisning, er lurt, på samme måte som å sette seg inn i forsikringens lille skrift. Hvor lang tid det tar? 10 - 30 minutter og sparer oss for mye trøbbel om vi gjør oss skyld i feilbruk, fordi vi ikke visste bedre.Anonymous poster hash: b7f50...28f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Det står ingenting om dette i de bruksanvisningene jeg har. Det står bare at apparatet kan vaskes med såpevann. Noen av hvitevarene sto her da jeg overtok, og er så gamle at jeg ikke finner bruksanvisning på disse. Jeg har ingen egen forsikring for hvitevarer (det har jeg aldri før hørt om). Men kan jeg sette dem inn med fett, i så fall hva slags? Eller må jeg kjøpe nye? Anonymous poster hash: cf8e3...9ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå