Holme Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Meg og samboeren har lyst til å ta ei langhelg en eller annen plass nå til høsten, helst i høstferien grunnen min jobb. Er det noen her som har forslag til steder å reise bort ei langhelg? Kom gjerne med tips og forslag til hva man eventuelt bør se eller gjøre de forskjellige stedene.
Holme Skrevet 16. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2015 Hvor er utgangspunkt for reisen. Utgangspuntket er vel i Europa, ikke så voldsomt mange timer med fly for å komme dit. Og det skal være en utenlandsreise altså.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #4 Skrevet 17. juni 2015 Krakow er veldig fint for en langhelg. Kjempekoselig by, og alt er så kompakt at du kan gå overalt. Sinnsykt billig også, masse god mat til latterlig lite peng. Mye å se på i selve byen, og så er det fint med utflukt til saltgruvene og auschwitz (ok, sistnevnte er kanskje ikke så romantisk, da, men veldig sterkt og interessant). Anonymous poster hash: ea9a7...7ef
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #5 Skrevet 17. juni 2015 Vet ikke hvor i Norge du bor, men jeg har selv booket en ferie i Spania i høst, og er KJEMPEfornøyd med det valget nå. Selv bor jeg i Trondheim, og her har det regnet og vært kaldt hittil i sommer, og slik skal det fortsette, visstnok. Bare det å glede seg til en varm høstferie, gjør regnsommeren her litt lettere å talke. Barcelona er en flott by og det er god temperatur om høsten! Anonymous poster hash: 85b7a...1c1
Løvefrøken Skrevet 17. juni 2015 #6 Skrevet 17. juni 2015 Jeg er veldig glad i København og håper på å få til en ny langhelg der snart
Gjest Margit Spat Skrevet 17. juni 2015 #7 Skrevet 17. juni 2015 Jeg vil anbefale Budapest. Det er en flott by å rusle rundt i, og akkurat som i Krakow så er mat og drikke billig. Temperaturen pleier også å være veldig behagelig på høsten. Jeg har selv gått i kortermet kjole i september og oktober der nede, selv om jeg vil anbefale å pakke med seg for litt annet enn syden-temperaturer
^^Belle^^ Skrevet 17. juni 2015 #8 Skrevet 17. juni 2015 Jeg vil anbefale Roma. Den fineste byen jeg noen gang har vært i. Temperaturen på høsten er helt perfekt, og en mer romantisk by skal man lete lenge etter. Det er jo ekstremt mye å gjøre og se der, så det kommer jo helt an på hva dere interesserer dere for og hvor god tid dere har. Andre byer jeg liker veldig godt er Paris, London og Lisboa.
Holme Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #9 Skrevet 18. juni 2015 Takk for svar! Krakow og Roma har vi vært før, mulig vi havner enten i Gdansk eller Praha. Noen som har erfaringer fra disse byene?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #10 Skrevet 18. juni 2015 Praha er kjempefint, og også veldig billig. Kan absolutt anbefales Masse interessant å se på, og masse god mat (og drikke). Anonymous poster hash: ea9a7...7ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå