Gå til innhold

Mellomlanding på Kastrup med barn, åtte timer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, vi bor så praktisk til i Norge at vi ikke kan velge og vrake i flytider. Nå skal vi på tur i starten av oktober, to voksne og to barnehagebarn. Og ankommer Kastrup 07:30 ca, og flyet videre går halv fire om ettermiddagen.

Hva kan vi gjøre disse timene?

Regner med vi drar inn til København, er vel ikke så mye som skjer på selve flyplassen?

Hadde sett for meg at Tivoli ville være helt perfekt, og like ved togstasjonen, men til min store sorg ser jeg nå at det er stengt den første uken av oktober.

Noen her inne som kjenner flyplassen eller København godt, og har tips til hva vi kan finne på med to små barn for å få tiden til å gå?

Anonymous poster hash: c1386...f0d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta toget fra Kastrup til København, det tar ca 15min. Togst er helt i enden ved Tivoli, men siden den er stengt kan dere bruke tiden på å vandre nedover hele strøget til nyhavn. Midt i strøget ligger kjøpesenteret Illum og her er det lett å slå av et par timer da det er mye for barn der og, så kan dere spise noe mat og vandre videre mot nyhavn.

De har turistbåter som kjører rundt i kanalen,der kan dere også få slått av litt tid:)

• Liker 1
Skrevet

Like i nærheten av flyplassen så ligger der et stort akvarium.

• Liker 1
Skrevet

Jepp, vi bor så praktisk til i Norge at vi ikke kan velge og vrake i flytider. Nå skal vi på tur i starten av oktober, to voksne og to barnehagebarn. Og ankommer Kastrup 07:30 ca, og flyet videre går halv fire om ettermiddagen.

Hva kan vi gjøre disse timene?

Regner med vi drar inn til København, er vel ikke så mye som skjer på selve flyplassen?

Hadde sett for meg at Tivoli ville være helt perfekt, og like ved togstasjonen, men til min store sorg ser jeg nå at det er stengt den første uken av oktober.

Noen her inne som kjenner flyplassen eller København godt, og har tips til hva vi kan finne på med to små barn for å få tiden til å gå?

Zologisk hage er åpent året rundt hvis det er av interesse. I stedet for å ta toget kan dere ta den førerløse metroen, morsomt for barna og sitte helt forran og se ut. Går over bakken den første dele fra Kastrup. Metroen tar dere til Kongens Nytorv (Ikke til Rådhusplassen).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja ta metroen et eller to stopp til "Den blå planet" det er et kjempe akvarium.<br />Hvis det ikke er intressant tar dere metroen til Cristianshavn, rett ved oppgangen går buss 9A mot Operaen. Den kan dere ta til Experimentariet. Der er masse å gjøre, og dere kan lett få de 8 timene til å fly. Kommer litt ann på hvor gamle barna er.<br /><br />Expermentarium.dk<br />denblaaplanet.dk

Anonymous poster hash: 7ae12...dc8

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Tusen takk for svar - skal absolutt sjekke ut Experimentariet, akvariet og dyrehagen. De må grytidlig opp og kommer muligens ikke til å være i det beste humøret... I så fall går det kanskje an å gå på kino med dem og satse på at de sovner der og får seg en dupp begge to før neste lange flytur...

På Illums er det en stor lekebutikk, husker jeg riktig der? Hamleys, eller noe? Det kunne også være noe, i tilfelle vi havner i sentrumsområdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...