Gå til innhold

hvilken rettigheter har jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg trenger råd! Har ingen erfaring med na, sykemelding eller oppsigelse.

Jeg har vært sykemeld i jobben i 4 uker og bestemmte meg for å si opp jobben, har to uker oppsigelsestid pga prøvetiden. Disse to ukene er jeg sykemeld

hva er veien videre? Kan jeg være sykemeldt til jeg finner ny jobb, må jeg kontakte nav? Noen som har svar på dette?

Takker veldig for svar

Anonymous poster hash: 0fc24...360

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor si opp før du har en ny jobb???

Anonymous poster hash: c91ad...e26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at ikke var det smarteste trekket, men nå har jeg gjort det. Så trenger råd om veien videre.

Skrevet

Det lurer jeg og på. Du får ingen penger av nav hvis du frivillig sier opp en jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som heter friskemelding til arbeidsformidling? Da kan enn få sykepenger i opptil 12 uker til enn skaffer seg en ny jobb? Noen som har kunnskap/ erfaring med det? Var jo en grunn til at jeg ble sykemeldt i første omgang

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som heter friskemelding til arbeidsformidling? Da kan enn få sykepenger i opptil 12 uker til enn skaffer seg en ny jobb? Noen som har kunnskap/ erfaring med det? Var jo en grunn til at jeg ble sykemeldt i første omgang

Dette er noe man kan få etter møter med NAV. Og da fordi det er selve jobben som gjør en syk. Og da over lang tid. Så det kan TS bare glemme. 4 uker sykemelding er altfor kort tid - vi snakker her heller om godt over 6 måneder, en typisk ting å ta opp i Dialogmøte 2.

Så TS må klare seg på oppsparte midler i de 8 ukene hun nå får karantene på dagpenger. Og husk at dagpenger regnes ut av inntekten fra forrige likningsår, altså 2014.

Anonymous poster hash: f7bcc...79f

AnonymBruker
Skrevet

Når sykmeldingrn går ut er det over på dagpenger, men fordi du sa opp selv får du karantenetid på åtte uker. Søk ny jobb fortest mulig!

Anonymous poster hash: 007b3...fc2

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Er du på jakt etter en ny jobb så snakk med NAV om friskmelding til arbeidsformidling. Du får sykepenger i 12 uker og må på jobbklubb. Etter det er det dagpenger som kan være aktuell.

Du kan ikke gå sykmeldt om du har en arbeidsevne du kan bruke. Det virker som du er på jakt etter en jobb og da er det bare å brette opp armene. Lykke til!

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Dette er noe man kan få etter møter med NAV. Og da fordi det er selve jobben som gjør en syk. Og da over lang tid. Så det kan TS bare glemme. 4 uker sykemelding er altfor kort tid - vi snakker her heller om godt over 6 måneder, en typisk ting å ta opp i Dialogmøte 2.

Så TS må klare seg på oppsparte midler i de 8 ukene hun nå får karantene på dagpenger. Og husk at dagpenger regnes ut av inntekten fra forrige likningsår, altså 2014.

Anonymous poster hash: f7bcc...79f

Nja. Det er diskutabelt. Anbefaler at TS spør den ansvarlige på NAV og for alt vi vet. Kanskje det er jobben som gjorde henne syk?

Gjest Vireo
Skrevet

Det lurer jeg og på. Du får ingen penger av nav hvis du frivillig sier opp en jobb.

Jo, hvis jobben gjør en så syk at en ikke kan fortsette kan man få erklæring fra legen og dermed dagpenger mye raskere enn den karantenen på 8 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...