Gå til innhold

Oppussing, har vi nok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal pusse opp i august, har fått anbud fra firma. Skal skifte 7 vinduer, nytt bad, nytt kjøkken og rive en altan og sette den opp på nytt. Kostnadsoverslaget er på 350.000,- som vi har fått tilslag på i banken. (Byggelån)

I tillegg til dette har vi ca 130.000 "ekstra" stående. Det er skattepenger, feriepenger, sparepenger og bufferkontoen til sammen som vi KAN bruke om det oppstår noe uventet ifbm oppussingen.

Lurer bare på om det er nok?? Vi har aldri pusset opp noe før med unntak av helt enkle ting som maling.

Budsjettet på 350 som vi også har fått anbud på er inkl alt fra innredning på bad og kjøkken, gulvbelegg, våtromsplater, ny varmtvannstank, baderomsvifte, inventar til badet, vinduer, elektriker, rørlegger, deponering og arbeidspenger. Det som kommer i tillegg er riving, men vi skal rive kjøkkenet selv, i tillegg til en del på badet som vi klarer å fjerne selv.

Bankrådgiveren mener dette er et godt budsjett og at vi vil holde oss innenfor overslaget, men vi har så noia!! Gruer oss til august og oppstart, er så redd for budsjettsprekk på flere 100tusener, selv om ingenting tyder på det...

Kan noen berolige oss litt? Tar ferie i 4 uker fra 20.juli, og arbeidene starter like etter ferien. Er så redd hele ferien går i dass fordi vi kun tenker på eventuelle budsjettsmeller vi ikke har kalkulert med!

Kan i ytterste konsekvens maxe mastercardet på 30.000 men det vil vi IKKE!

Har inntekt til mer lån fra banken men det meste av det vi har i byggelån er topplån som vi må få innbakt i huslånet med ny takst etter opoussinga, har ikke spurt banken om mer lån til oppussinga enn det kostnadsoverslagene tilsier, var liksom ikke snakk om at vi ville trenge mer, hun mente at hvis vi trengte mer så måtte det være om man skulle skufte tak og drenering, det vi skal ha gjort er ikke så dyrt iflg rådgiveren... Hjelpe meg! Får urolig mage av dette!

Anonymous poster hash: 6e351...b42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter min erfaring er 350 000,- for lite for all denne jobben, men du vet vel best hvilke anbud du har fått? 480 000,- med de ekstra kronene deres derimot bør rekke.

Anonymous poster hash: d6013...dd9

AnonymBruker
Skrevet

Bare badet vårt kostet 300 000 nå nettopp, så dere får mye for pengene med 350 000! :) Hvis de har sagt det skal holde, så gjør det nok det :)

Anonymous poster hash: b6f1a...2e4

Skrevet

Dette var merkelig billig. Jeg tror at det enten er sosial dumping, eller så blir det dyrere. Vårt bad på 6 kvadrat kostet ca 270 000 for to år siden. Mitt forrige bad som ble pusset opp i 2009 var omtrent like stort og kostet omtrent 200 000. Og i tillegg til bad skal dere altså skifte vinduer, bytte kjøkken OG rive/bygge ny altan for 350 000?

Har dere fått prisen inkl mva i summen?

AnonymBruker
Skrevet

Dette var merkelig billig. Jeg tror at det enten er sosial dumping, eller så blir det dyrere. Vårt bad på 6 kvadrat kostet ca 270 000 for to år siden. Mitt forrige bad som ble pusset opp i 2009 var omtrent like stort og kostet omtrent 200 000. Og i tillegg til bad skal dere altså skifte vinduer, bytte kjøkken OG rive/bygge ny altan for 350 000?

Har dere fått prisen inkl mva i summen?

Hva har gjort at badet ble så dyrt? Har du gått for spesielt dyre møbler? Totaltrenovert med sluk, varmekabler, fall og the whole nine yards?

Er ikke TS, bare lurer :)

Anonymous poster hash: c864e...b13

Skrevet

Hva har gjort at badet ble så dyrt? Har du gått for spesielt dyre møbler? Totaltrenovert med sluk, varmekabler, fall og the whole nine yards?

Er ikke TS, bare lurer :)Anonymous poster hash: c864e...b13

Ikke spesielt dyre møbler, men totalrenovering inkludert sluk & fall, varmekabler, fliser (ikke spesielt dyre, men ikke billigflis heller). Og oppfatter det ikke som spesielt dyrt heller sammenlignet med andre som har pusset opp. Vi hadde tre tilbud fra håndverkere, og dette var det rimeligste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...