AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Mot meg igår. Det er andre gang det har skjedd på to uker, men det har aldri skjedd før iløpet av de 2 1/2 årene vi har vært sammen. Han slo meg ikke, men løftet meg langt opp etter veggen, dyttet meg ned i gulvet, når han slapp så gikk jeg unna. Satt meg på senga og gråt, han fulgte etter meg og kastet seg over meg. Jeg husker ikke hva han gjorde men jeg husker jeg fikk veldig vondt. Første gang han, for ett par uker siden kvelte han meg og slo meg i ryggen. Jeg har ikke anmeldt han. Leiligheten er min, jeg har kastet han ut men han ringer konstant. Han bruker forskjellige telefonnr. Når jeg sier at jeg ikke har noe mer å si, legger på nå, så truer han meg med "du kommer til å angre på dette". Jeg spurte om det var en trussel, han sa nei, det er fakta. Jeg har tatt opp alle samtalene. Hva gjør jeg? Dette er så krise. Hva skjer om jeg anmelder han? Jeg har ikke fått blåmerker.Anonymous poster hash: 5b3d0...0f3 1
lillo Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 Dette er veldig alvorlig, men det er bra at du tar det opp her. Det er et steg på veien! Og jeg syns du er kjempetøff som har kastet han ut, bra jobba! Jeg skjønner det er vondt å skulle anmelde, men jeg syns du skal vurdere det. Jeg syns også du skal ta kontakt med krisesenteret (http://www.oslokrisesenter.no/). De kan gi deg rådgivning og den hjelpen du trenger, og fortelle deg helt konkret hva som skjer hvis du anmelder og lignende. Jeg heier på deg og håper det ordner seg! 7
Britt Banditt Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 Enig med lillo. Jeg syns du bør anmelde han da, men ta først og fremst kontakt med krisesenteret. Selv om du ikke har fått blåmerker så har du jo bevis mtp samtalene du har tatt opp. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 Anmeld. Fordi vis han skulle prøve seg på noe har du allerede en anmeldelse på papiret som du kan vise til . Anonymous poster hash: ce74a...299 1
frøkenkoz Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Anmeld! Ikke ta tlfen visst han ringer.å ring politiet om han kommer utenfor! 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 ANMELD så fort som faen! Dette er ikke greit! Det er faktisk ganske alvorlig og jeg ville vært skremt.
Biloba Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 Anmeld og kontakt krisesenter for råd. Fortell nærmere familie og nære venner du stoler på om hva som som har skjedd. Ikke vær redd for å be om hjelp når du er utrygg for å være alene f.eks. Legg på med en gang du skjønner at det er han, ikke la han få noen argumenter inn. Innstaller sikkerhetslenke og evt kikkhull i døren, og bytt for all del låsen. Det er veldig unormalt å ta kvelertak å kjæresten sin, så bare ta dette på alvor og sett din sikkerhet høyt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #8 Skrevet 16. juni 2015 Det er en kjempevanskelig situasjon du sitter i... Føler virkelig med deg. etter 2 år hadde jeg omentrent samme sak med x samboer. Jeg havnet på krisesenteret, mens han fikk offentlig påtale. Dette sjedde 2 ganger, å han ble også straffet med fengsel begge gangene. Men jeg gikk gang på gang tilbake til han å trodde alltid det skulle bli bedre. Det ble aldri det. Forteller deg dette som en inspirasjon i din situasjon, kanskje det hjelper deg... I senere tid fikk jeg selv jobb på krisesenter å fikk mye hjelp dær fra samtidig som jeg hjalp andre i slike situasjoner. Om du synes det er vanskelig å anmelde, å det kan jeg sjønne, så er damene på krisesentret en god start. Det er viktig å ta tak i det uansett. Pluttselig står han på døren beruset og sint, er greit å vite at du har løsninger da. Håper det ordner seg for deg, å vet det er sårt nå. Man føler seg sviktet og at man pluttselig møtte en person etter en tid som ikke var slik man trodde... Lykke tilAnonymous poster hash: fa736...73d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå