Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drar på treningsleir med hunden min neste uke. Mamma og pappa kjører meg opp på fredag, og ned igjen helga etter, men jeg er alene hele uka. Og jeg må jo ha mat. Jeg er ingen stor tilhenger av mikromat, og har begrenset plass i fryseren. Går ut i fra at det blir lange dager, så jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å være så lysten på å lage mat når dagen er over. Er det noen som har forslag til enkel mat jeg kan lage, evt som kan forberedes på forhånd, uten å nødvendigvis måtte ligge i fryseren?

Kom forresten opp i eksamen muntlig i dag, så jeg har begrenset med tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag en gigantporsjon gryterett eller suppe, da har du middag i mange dager.

AnonymBruker
Skrevet

- Enkle pastaretter, som feks carbonara, pasta med pesto fra glass, eller chili, hvitløk, tomat og squash i terninger, med nykokt pasta blandet i (fersk pasta trenger 2-3 minutters koketid), og revet parmesan over. Vegetarisk pasta er alltid raskest, synes jeg.

- Et stykke fersk fisk (salma eller annen vakuumpakket er smart her) bakt i ovnen (200 g, 10-15 min) med ting som squash, fennikel, aubergine og tomat, med litt olje, salt og pepper over.. Skjær grønnsakene litt smått så de blir ferdige samtidig med fisken. Sitronbåt til. Evt samme fiskestykke med blomkålpuré.

- Biff! Stekt kjapt i panne på begge sider. Tilbehør en pose babyleaf og en avokado skåret i båter, med olivenolje og presset sitron over.

Anonymous poster hash: 0bca8...97f
Gjest Margit Spat
Skrevet

Litt dyrt, men en pose eller to med Real Turmat (frysetørket mat til turbruk, som man kun blander med kokende vann) kan være kjekt å ha med seg. Da har man noe veldig kjapt og enkelt hvis man er fryktelig sliten. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte det en gang, fikk diare, og smakte ikke spesielt godt.

Jeg har kjøpt det mange ganger, og har ikke fått diare.

Anonymous poster hash: cbb87...39e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at når TS presiserer at hun ikke er tilhenger av mikromat, så utgår også posemat?

Skrevet

Jeg antar at når TS presiserer at hun ikke er tilhenger av mikromat, så utgår også posemat?

Altså, det er faktisk stor forskjell på posemat og mikromat. Mikro-greier har en tendens til å bli vassent og seigt. Real Turmat derimot er ganske godt, dog er det dyrt. Så foretrekker og lage det selv, men tenker å ha et par i bakhånd om jeg blir veldig lat ;)
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det er faktisk stor forskjell på posemat og mikromat. Mikro-greier har en tendens til å bli vassent og seigt. Real Turmat derimot er ganske godt, dog er det dyrt. Så foretrekker og lage det selv, men tenker å ha et par i bakhånd om jeg blir veldig lat ;)

Jeg spiser ikke noen av delene så jeg vet ikke.

Men hvis man lager en tråd der man ber om tips til rask mat, regner jeg med at det man er ute etter ikke er å få vite at posemat finnes?

Skrevet

Jeg spiser ikke noen av delene så jeg vet ikke.

Men hvis man lager en tråd der man ber om tips til rask mat, regner jeg med at det man er ute etter ikke er å få vite at posemat finnes?

Altså, nå er jo dette min tråd, og ettersom jeg kun ekskluderte mikromat, må jo folk få skrive det de vil. Jeg hadde faktisk ikke tenkt på akkurat det, så setter pris på de tipsene jeg kan få.

På den annen side, så holder det at en skriver det😂

Gjest Zeitgeist
Skrevet

- Omelett med hva hjertet begjærer

- Ostesmørbrød

- Schnitzel med potetsalat (begge fås kjøpt i butikken)

- Pytt-i-panne

- Tacosalat

- Quesedillas

- Godt brød med pålegg

- Tomatsuppe med makaroni

- Egg og bacon

- Stekte pølser med potet- og gulrotmos (skjær potetene og gulrøttene i små biter, så må de ikke koke lenge. Sil av vannet, ha i smør og melk/fløte, mos det sammen, smak til med salt, pepper og muskat)

- Fisk med grønnsaker i alufolie

- Havregrøt

- Grønnsaksuppe med brød til

AnonymBruker
Skrevet

Babb på pakkissjappa. Babb er digg!

Anonymous poster hash: 1c161...882

Skrevet

Babb på pakkissjappa. Babb er digg!

Anonymous poster hash: 1c161...882

Hvis du finner en i gå avstand fra Sølenstua camping, så greit 😂

Skrevet

Posemat

Brødmat

Hermetisk mat

Så kan du ha litt kjøttdeig, kjøtt etc i kjøleskap/fryser som du kan spe på med.

Burde sikkert ha med mye salt og pepper for å sette litt mer smak på maten også

Det må vel være det enkleste av det enkleste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...