AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Nå har jeg googlet og fått to forskjellige svar fra flere ulike sider. Noen sier at det ikke er nødvendig eller forventet å tipse på restaurant i Spania. Andre sier at det ER vanlig å tipse 10-15%, og at hvis man ikke gjør det er det tegn på at man er misfornøyd... Hva er riktig? Nå lurer jeg altså på hva som forventes av servicenæringen i Barcelona, ikke hva nordmenn synes "bør" være riktig. Jeg skal være der i 2 uker med lite penger, så jeg vil ikke tipse mer enn nødvendig, men vil heller ikke gi inntrykk av at jeg synes servicen er dårlig. Anonymous poster hash: abb0c...323
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #2 Skrevet 18. juni 2015 Det er IKKE vanlig å tipse for en drink, en kaffe, en tapa eller andre småting. Betaler man 1,80 for en kaffe kan man eventuelt legge igjen tjuecenten. Det er ganske vanlig å legge igjen vekslepengene for enklere måltider. Det er også ganske vanlig å tipse på restaurant hvis man er fornøyd med service og mat, 5-10 %. Spanjoler tipser i mye mindre grad enn turister gjør. Kilde: spanske venner fra flere kanter av landet. Anonymous poster hash: e7d5c...a94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå