AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har slike vonde kviser som sitter dypt i huden og ikke kan skvises,såkalte underhudskviser.Og når jeg skriver at de "aldri" forsvinner,så mener jeg at det går flere måneder før alle synlige tegn er borte. Fikk f.eks.en stor kvise der før 17.mai og må fortsatt dekke området med concealer når jeg skal ut.Og før en kvise er borte kommer det alltid nye stygge kviser andre steder på haken.Jeg blir snart gal! Har dette med stress å gjøre?Jeg har stresset mye i det siste og vært ganske sliten.Finnes det noen produkter som er å anbefale?Jeg har blandingshud med fet t-sone.Huden min er litt oljete der,men tørker fort ut hvis jeg bruker for mye leiremasker,uttørkende tonic osv... Anonymous poster hash: 37b5c...c7f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 Ingen? Anonymous poster hash: 8c4dd...87d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 Spiser du mye melkeprodukter? Jeg får slike hvis jeg spiser mye sånt i hvert fall. Det er det eneste tipset jeg har:) Anonymous poster hash: e8819...270
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 Mine forsvant etter at jeg begynte med epiduo. Men hos meg ble det verre før det ble bedre Anonymous poster hash: 555a0...1ab
Chizue Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Kanskje du reagerer på concealern? Eller dra til en hudlege x)
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Takk for tips! Spiser du mye melkeprodukter? Jeg får slike hvis jeg spiser mye sånt i hvert fall. Det er det eneste tipset jeg har:) Anonymous poster hash: e8819...270 Ja,spiser ikke store mengder men elsker ost.Drikker litt melk også men kanskje bare 1 glass daglig. Kan så lite gjøre utslag? Mine forsvant etter at jeg begynte med epiduo. Men hos meg ble det verre før det ble bedre Anonymous poster hash: 555a0...1ab Ok.Er det veldig uttørkende,slik som Basiron? Kanskje du reagerer på concealern? Eller dra til en hudlege x) Virker nesten som det blir verre av mye sminke,så prøver å ikke bruke så mye concealer.Har en fra Clarins og en fra GloMinerals.Vasker concealerkosten jevnlig. Anonymous poster hash: 8c4dd...87d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 Antakeligvis ubalanse i hormoner, snakk med lege. Du kan forsøke nattlysolje, og p-piller som Diane og Yasmin er også alternativer om dette er tilfellet. Legemidler kombinert med mild hudpleie er ofte effektivt, vanlige kvisekremer gir gjerne ikke bemerkelsesverdige resultater alene. Gi huden nok fukt! Masse lykke til! De underjordiske kvisene er satans verk:-)Anonymous poster hash: e5be8...155
Gjest Mocchhaa Skrevet 16. juni 2015 #8 Skrevet 16. juni 2015 Bruker du mye sminke? Kan være du ikke tåler det så godt? Min hud ble mye bedre når jeg sluttet med sminke. Bruker heller ikke såpe i ansiktet.
globalagogo Skrevet 16. juni 2015 #9 Skrevet 16. juni 2015 La området få luft? Vask med lunkent vann og la den forsvinne av seg selv? Jeg merker forbedring de gangene jeg orker å lavære å sminke meg
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 Bruker du mye sminke? Kan være du ikke tåler det så godt? Min hud ble mye bedre når jeg sluttet med sminke. Bruker heller ikke såpe i ansiktet. Jeg bruker endel.Det blir fort en ond sirkel, siden jeg føler jeg må bruke stadig mer dekkende foundation og concealer for å kamuflere urenheter. La området få luft? Vask med lunkent vann og la den forsvinne av seg selv? Jeg merker forbedring de gangene jeg orker å lavære å sminke meg Jeg bruker bare sminke når jeg skal ut av huset og fjerner vanligvis alt med en gang jeg kommer hjem etter jobb.Merker at huden har godt av å være sminkefri ja. Anonymous poster hash: 8c4dd...87d
Gjest Magdalene Skrevet 17. juni 2015 #11 Skrevet 17. juni 2015 Høres jo ut som om du egentlig har fuktfattig hud. Har du prøvd fuktighetsgivende masker?
Gjest Mocchhaa Skrevet 17. juni 2015 #12 Skrevet 17. juni 2015 Jeg bruker endel.Det blir fort en ond sirkel, siden jeg føler jeg må bruke stadig mer dekkende foundation og concealer for å kamuflere urenheter. Jeg bruker bare sminke når jeg skal ut av huset og fjerner vanligvis alt med en gang jeg kommer hjem etter jobb.Merker at huden har godt av å være sminkefri ja. Anonymous poster hash: 8c4dd...87d Vel, overgangen er hard, men jeg anbefaler deg hvertfall å prøve om du ønsker bedre hud. Bare etter 1-2 uker uten "glødet" huden min mye mer, og nå føler jeg meg finere uten sminke. Prøv å begrens hvertfall, det er mitt råd
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #13 Skrevet 17. juni 2015 Høres jo ut som om du egentlig har fuktfattig hud. Har du prøvd fuktighetsgivende masker? Ja,bruker det innimellom.Har brukt fuktighetsgivende masker fra Dermalogica,EmerginC,Ren og Ole Henriksen. Anonymous poster hash: 8c4dd...87d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #14 Skrevet 17. juni 2015 Vel, overgangen er hard, men jeg anbefaler deg hvertfall å prøve om du ønsker bedre hud. Bare etter 1-2 uker uten "glødet" huden min mye mer, og nå føler jeg meg finere uten sminke. Prøv å begrens hvertfall, det er mitt råd Takk for tips!Skal prøve det! Fant nettop ut at pudderet jeg har er over 5 år gammelt....Kanskje det har hatt noe å si..Jeg bruker endel pudder for å dempe blank hud i t-sonen. Anonymous poster hash: 8c4dd...87d
nattsvermer Skrevet 17. juni 2015 #15 Skrevet 17. juni 2015 Jeg skal gå gjennom laserbehandling til høsten, men har allerede testet noen skudd. Forrige uke fikk jeg noen skudd i en gigakvise på haka, og da mener jeg giga! Allerede morgenen etter var den mye mindre og ikke lenger øm. Noen dager etter var den nesten helt borte, men huden måtte bare gro som vanlig. Har ikke fått noe ny heller. Jeg har hvert fall troa Kanskje det er verdt å prøve?
Gjest Bossa Nova Skrevet 17. juni 2015 #16 Skrevet 17. juni 2015 (endret) Anbefaler på det sterkeste å bestille time til dyprens hos hudpleier. Det er det eneste som fungerer når jeg strir med dårlig hud. Der får du også proffe råd. Clearasil ville jeg holdt meg langt unna. Sminken du bruker kan også være grobunn for mange bakterier, spesielt hvis du har så gammelt pudder. Kjøp nytt pudder, rengjør svampen/puta ofte og sveip over puddere med papir jevnlig. Edit: Beklager, leste feil. Clarins sto det, ikke Clearasil. Endret 17. juni 2015 av Bossa Nova
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #17 Skrevet 17. juni 2015 Jeg har slike vonde kviser som sitter dypt i huden og ikke kan skvises,såkalte underhudskviser.Og når jeg skriver at de "aldri" forsvinner,så mener jeg at det går flere måneder før alle synlige tegn er borte. Fikk f.eks.en stor kvise der før 17.mai og må fortsatt dekke området med concealer når jeg skal ut.Og før en kvise er borte kommer det alltid nye stygge kviser andre steder på haken.Jeg blir snart gal! Har dette med stress å gjøre?Jeg har stresset mye i det siste og vært ganske sliten.Finnes det noen produkter som er å anbefale?Jeg har blandingshud med fet t-sone.Huden min er litt oljete der,men tørker fort ut hvis jeg bruker for mye leiremasker,uttørkende tonic osv... Anonymous poster hash: 37b5c...c7f Jeg fikk sånne kviser plutselig i begynnelsen av 20-årene. Prøvde all slags mulige dyre hudkremer, hudpleieserier, gikk regelmessig til hudpleie osv men ingenting tok knekken på de dype, VONDE kvisene.Sleit også med whiteheads og sorte prikker, og hadde skikkelig "grov" hud i tillegg til de store kvisene. Omsider ble jeg så lei av å ha ansiktet full av byller at jeg dro til legen. Der fikk jeg resept på 3 måneders kur på Tetralysal, og epiduo. I løpet av 2 måneder hadde jeg babyhud. Er nå 7 måneder siden jeg slutta på pillene og har fremdeles helt glatt hud med unntak av et par kviser som dukker opp ifbm mensen. Jeg fikk heller ingen bivirkninger fra den kuren, så jeg anbefaler det på det sterkeste. Jeg hater meg selv for at jeg gikk i flere år før jeg dro til legen. Det er sååå deilig å bli kvitt de, og ofte er det en hormonubalanse som er årsaken til slike dype kviser på haka, og det er det ingen verdens kremer kan gjøre noe med. Det må taes innenfra. Anbefaler å ta en tur til legen! Anonymous poster hash: d5977...8ce
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #18 Skrevet 17. juni 2015 Hadde lignende i slutten av tenårene. Min løsning var å anlegge skjegg. Men det er vel kanskje ikke så aktuelt. Anonymous poster hash: 1712b...e68
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #19 Skrevet 17. juni 2015 Sånn har jeg også :// Anonymous poster hash: ae7ff...3d9
Gjest The damned Skrevet 18. juni 2015 #20 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har det og er over 30. Har hatt det siden tenårene, men har blitt litt bedre. Er fortsatt plagsomt,og kan fortsatt få kviser som tar flere måneder før de forsvinner. Ellers har jeg småkviser,sorte prikker og fet hud. Jeg har prøvd alle slags kremer,og det fungerer ikke. Gikk også på diane p-piller, og det fungerte så lenge jeg gikk på dem. Etter at jeg sluttet kom de sakte men sikkert tilbake igjen. Har prøvd alt annet også. Antibiotika, aberela,epiduo osv. Jeg er dritlei, og vurderer å gå til hudlege for å begynne på roaccutane. Her er det hormonubalanse som er årsaken, så det må taes innenfra. Spørs litt hvor mye du er plaget, men hvis det ikke blir bedre så ville jeg tatt meg en tur til legen og fått henvisning til hudlege
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå