AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Bor i borettslag bestående av flere småhus og en større blokk. Vi har en del hageutstyr som brukes på dugnader eks hekksaks, spader ol. Deriblant har vi også en Høytrykkspyler. Nå trenger jeg låne denne for å vaske terrassen min og beleggningsstein. Formannen setter seg litt på bakbeina og mener vi ikke kan bruke fellesutstyret privat. Jeg mener at utstyret er kjøpt av felles økonomi (som vi alle i borettslaget har betalt for) og at jeg derfor har rett til å bruke den, forutsatt at jeg selvsagt vil levere den tilbake i samme stand. Kunne selvfølgelig kjøpt min egen, men for det første koster det fort noen tusenlapper, dessuten har jeg svært begrensede lagringsmuligheter (type ikke garasje eller utebod) Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen, noen som kan hjelpe med innspill evt gode argumenter. Formannen er en eldre herremann , type narvestad, og jeg vil veldig gjerne bruke denne høytrykksspyleren. Anonymous poster hash: 0bf83...95e
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 Jeg synes du er helt urimelig. Ja, det er felles utstyr, men skulle alle drevet på som deg hadde dette utstyret fort blitt utslitt/ødelagt. Anonymous poster hash: 53afe...d26 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 Jeg synes du er helt urimelig. Ja, det er felles utstyr, men skulle alle drevet på som deg hadde dette utstyret fort blitt utslitt/ødelagt. Anonymous poster hash: 53afe...d26 Takk for innspill. Anonymous poster hash: 0bf83...95e
Pipzky Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 Sjekk hva som står i vedtektene ang borettslagets eiendeler. Dersom det ikke står noe der, ville jeg ha fremmet en sak ang det til generalforsamlingen hvor en da i tillegg lager regler for utlån.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Dette har jeg aldri hørt om før. Vi kjøpte i 2014 vår egen høytrykksspyler for å få ren terrassen vår. Det som er innkjøpt til bruk på fellesområdene kan ikke du forlange å få bruke privat. Bruk hodet og tenk; skulle alle forlange å få bruke uttstyret beregnet på fellesarealet til sine private områder så blir jo slitasjen på fellesarealutstyret fort redusert og må fornyes. Nei, her er ikke styreleder, men beboer urimelig. Hilsen en med mange år i styre og stell.Anonymous poster hash: 0f3ca...fe2 2
Rosalie Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 (endret) ...Ble bare tull... Endret 16. juni 2015 av Rosalie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå