Briljant Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Hei, Titter på en leilighet nå. Den koster ca 1,1 million og har 700,000 i fellesgjeld. I egenkapital har jeg 600,000 og et lån på 700,000. (Har sendt mail til saksbehandleren min som var på ferie, men har da sendt til typ fellesboksen deres, og regner med at det blir vanskelig å få et godt svar før hun er tilbake) Derfor spør jeg her enn så lenge. Opplever dere generelt at det har vært lettere / er lettere å få "dekning" for fellesgjeld av banken enn penger til et lån? Det er tross alt ikke mye lån jeg behøver, men mest dekning.
SiMa Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 Banken ser på den totale lånebelastningen, fellesgjeld trekkes fra i det du i utgangspunktet maks kunne fått låne. 2
Briljant Skrevet 16. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2015 Banken ser på den totale lånebelastningen, fellesgjeld trekkes fra i det du i utgangspunktet maks kunne fått låne. Dvs at de behandler fellesgjeld som om man faktisk skulle lånt denne fellesgjeld-summen av banken?
SiMa Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 Dvs at de behandler fellesgjeld som om man faktisk skulle lånt denne fellesgjeld-summen av banken? Ja. De legger også til ev. annen gjeld du måtte ha, som studielån. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Dvs at de behandler fellesgjeld som om man faktisk skulle lånt denne fellesgjeld-summen av banken? Selvfølgelig gjør de det, kjøper du en leilighet med fellesgjeld, har du jo faktisk lånt denne summen. Anonymous poster hash: 3d6d8...188 1
Briljant Skrevet 16. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2015 Selvfølgelig gjør de det, kjøper du en leilighet med fellesgjeld, har du jo faktisk lånt denne summen. Anonymous poster hash: 3d6d8...188 Jeg skjønner "selvfølgeligheten i det", men ettersom man ikke låner pengene, men kun dekningen for å betale fellesgjelden over tid, så regnet jeg med at det kunne være noe annerledes.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 Jeg skjønner "selvfølgeligheten i det", men ettersom man ikke låner pengene, men kun dekningen for å betale fellesgjelden over tid, så regnet jeg med at det kunne være noe annerledes. Jeg tror ikke jeg skjønner hva du mener. Du låner penger når du kjøper en leilighet med fellesgjeld, selv om lånet ikke er i din egen bank. Du betaler ned lånet på samme måte som du betaler ned lån i din egen bank. Anonymous poster hash: 3d6d8...188 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #8 Skrevet 16. juni 2015 Jeg skjønner "selvfølgeligheten i det", men ettersom man ikke låner pengene, men kun dekningen for å betale fellesgjelden over tid, så regnet jeg med at det kunne være noe annerledes. Skjønner at du kan ha trodd det, du er ikke alene om det (klassisk antagelse blant førstegangskjøpere). Men slik er det altså ikke.Anonymous poster hash: bfbb0...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå