AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Vi er på ferie i Danmark nå. Huset har fem stjerner, og er et pent, nyere hus, med moderne interiør. Bortsett fra den gamle tykke tven og masse tørka blomster Men huset er skittent. Det er et jevn, tynt lag med støv overalt, inni alt av skaper og hyller, på all pynten. Det er sand i kriker og kroker. Alle listene har tykke lag med støv på seg. Det er stygge vannmerker på dusjdørene og dusjen var i det hele tatt veldig ekkel. Et digert dusjkabinett med masse funksjoner. Det er rustet og muggent, oransje-møkkete fuger. Det er fuglebæsj, spindelvev og pollen på vinduene. Døde insekter i vinduskarmene. Det er skitne flekker på vegger og dører. Men huset er stort, og det er selvfølgelig ikke slik overalt. Så man ser det ikke med en gang. Men begynner man å se etter ser man at huset hadde trengt en skikkelig vårrengjøring. Jeg ringte å klagde, og de kom for å vaske i går. Men det lå kun igjen en lapp der det står: vi er overraskende over at i finder huset beskidt med de omtalte forhold. I behøver ikke vaske vinduerne ute når i kører, og ei heller tørre fodlister/sokkelklinker. Bare i forlader huset i samme stand som ved indflytning. God ferie. Det er ikke et veldig stort problem for meg at huset er skittent. Jeg var mest redd for vaskejobben jeg selv må ta om en uke. Men skjønner nå at det ikke er så farlig... Bare støvsuge og vaske gulver, og de overflater som vi har brukt. Selv om jeg ikke liker å gi fra meg noe sånn. Men merker jeg at jeg blir litt irritert på dansommer. Syntes de virkelig at dette er bra nok? Skal også nevnes at gresset er veldig langt og usselt. Jeg syns faktisk det burde vært klippet... Ikke nyklippet for hver leietaker, men klippet en gang i blant. Hva slags erfaringer har dere med renhold av feriehus? Pleier det å være bedre enn dette? Skal jeg gidde å klage igjen? Det handler mest om prinsippet for meg nå. Anonymous poster hash: badf9...27c 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 Jeg skal innrømme at jeg aldri orker å leie feriehus med "vask selv" policy nettopp av slike grunner. Rydd og ta med søpla er helt ok, men resten bør rengjørere står for slik at jobben faktisk blir gjort. De fleste tjener såpass på utleie av feriehus at det er direkte gnient å ikke få jobben gjort skikkelig. Det verste er jo de som leier ut slik og så er det ikke engang basis vaskeutstyr/midler i huset! Ikke nok med at man må bruke masse tid på rengjøring, man må også handle inn utstyr! Anonymous poster hash: 3e6d9...334 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 Ta Jeg må si jeg ble litt skeptisk til det jeg også, etter dette. Trodde dansommer var litt mer proffe, og ville vaske dette huset uansett, når jeg klager. Gidder hvertfall ikke å bruke penger på å la dem vaske for meg når vi drar. Da gjør jeg bare en like dårlig vask som de før meg. Tar meg en halvtime. Men føles ikke riktig.... Anonymous poster hash: badf9...27c
Gjest Halvveis Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 (endret) Vi er på ferie i Danmark nå. Huset har fem stjerner, og er et pent, nyere hus, med moderne interiør. Bortsett fra den gamle tykke tven og masse tørka blomster Men huset er skittent. Det er et jevn, tynt lag med støv overalt, inni alt av skaper og hyller, på all pynten. Det er sand i kriker og kroker. Alle listene har tykke lag med støv på seg. Det er stygge vannmerker på dusjdørene og dusjen var i det hele tatt veldig ekkel. Et digert dusjkabinett med masse funksjoner. Det er rustet og muggent, oransje-møkkete fuger. Det er fuglebæsj, spindelvev og pollen på vinduene. Døde insekter i vinduskarmene. Det er skitne flekker på vegger og dører. Men huset er stort, og det er selvfølgelig ikke slik overalt. Så man ser det ikke med en gang. Men begynner man å se etter ser man at huset hadde trengt en skikkelig vårrengjøring.Anonymous poster hash: badf9...27c Nei takk til slike feriehus. Godt renhold skal være et minimum. Endret 16. juni 2015 av Halvveis
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Dette opplevde vi og i Danmark. Der kom de og vasket litt, men ikke topp vasking. Huset var mer rent etter at vi hadde bodd der. De fikk en klage da vi leverte inn nøklene. Anonymous poster hash: 7a6d6...e20
HvittHus Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Dette er ikke spesielt for Dansommer. Vi har leid litt her og der, og kvaliteten på renholdet er så som så. Vil tro noe av problemet ligger i at dette er et hus som ikke har vært brukt siden sist sesong, og så har ikke eier rengjort foran denne sesongen. Det som er viktig er å dokumentere husets befatning når man ankommer, gjerne med dato på bildene. Da har man bevis hvis det skulle bli klager i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 TS Jeg skal skrive en klage til dem når vi er hjemme igjen. Gidder ikke bruke mer energi på dette i ferien. Men føler meg litt dum siden de ikke var enige... Kanskje det bare er jeg som er vanskelig.... Anonymous poster hash: badf9...27c
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #8 Skrevet 16. juni 2015 TS Jeg sa at det så ut som om vi var de første denne sesongen, men det avkreftet de. Og da jeg kastet søppel senere samme dag, fant jeg søppelposer, så det har vært noen før oss. Jeg har ikke tatt bilder (enda) men føler at klagen min holder som dokumentasjon. De har bedt meg om å forlate huset i samme stand som det var, så da blir det sånn. Anonymous poster hash: badf9...27c
Alice123 Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Ta bilder TS. Jeg har dummet meg ut så mange ganger på at jrg ikke har gjort det
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #10 Skrevet 17. juni 2015 OK, takk for tipset, Alice Har du opplevd at de har klaget på ditt renhold? Anonymous poster hash: badf9...27c
Jade Skrevet 18. juni 2015 #11 Skrevet 18. juni 2015 Huff, så ekkelt. Prøv å få tatt noen bilder. Dere fant boss fra de forrige gjestene? Jeg hadde ikke likt å bodd i en hytte/leilighet hvor det er opp til forrige gjest hvor rent det er for de neste. Synes rengjørere bør ta seg av slikt. Lykke til med klagen. Dere bør prøve å få noe avslag pga dette.
Alice123 Skrevet 18. juni 2015 #12 Skrevet 18. juni 2015 OK, takk for tipset, Alice Har du opplevd at de har klaget på ditt renhold? Anonymous poster hash: badf9...27c Overtok et reir av en leilighet en gang. Brukte to uker på å vaske ut. Tok dessverre ikke bilder fordi jeg var dust, og fikk ikke gjennomslag for klagen
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #13 Skrevet 18. juni 2015 TS Det var ikke søppel fra de forrige gjestene inne, men i søppelkassen ute Hovedkontoret ringte meg i dag og spurte om jeg var fornøyd etter at det lokale kontoret hadde vært her å vasket. Og da fortalte jeg at de ikke hadde vasket, men lagt igjen en lapp om at de var overrasket over at jeg syntes det var skittent. Måtte snakke engelsk igjen, for vi forstår hverandre ikke Så jeg fikk ikke sagt alt jeg ville. Men fikk beskjed om at jeg ikke trengte å vaske så veldig godt når vi drar. Hun spurte om jeg klarte å ha det sånn de siste dagene, og det sa jeg ja til. Så skal de få vasket skikkelig til neste gjest. Jeg orker ikke å klage mer, eller gjøre noe mer ut av dette. Ble litt motløs etter lappen fra vaskepersonalet. Tenker at det sikkert er jeg som er vanskelig kunde... Men må bare si at jeg har det langt fra strøkent hjemme! Og har på ingen måte støv på hjernen. Anonymous poster hash: badf9...27c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #14 Skrevet 18. juni 2015 Jeg tror ikke jeg gidder å prøve å få noe avslag. Vi betalte 3000 for det, og det er jo ganske rimelig for et så stor og fint hus. Men håper dansommer blir nøyere på vasking. Anonymous poster hash: badf9...27c
Brimi Skrevet 18. juni 2015 #15 Skrevet 18. juni 2015 Tydeligvis ikke (flinke) renholdere... Hadde ikke godtatt det.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #16 Skrevet 18. juni 2015 Ta med lappen fra vaskepersonalet, og legg den ved klagen. Ta bilder av smuss og lort, og send klage når du kommer hjem. Vi er også i et flott feriehus i Danmark nå, og her var det rent og pent når vi ankom. Dog spanderer jeg på meg sluttrengjøring. Støvsuger og vasker over gulvene før jeg drar, resten har jeg betalt for at andre skal gjøre. Søpple ute kan du ikke klage på. Ærlig talt. Det blir tømt ukentlig av renovasjonsverket. Det er ikke Dansommer sitt ansvar.Anonymous poster hash: 8f80a...e1b
Duckie Skrevet 18. juni 2015 #17 Skrevet 18. juni 2015 (endret) Søpple ute kan du ikke klage på. Ærlig talt. Det blir tømt ukentlig av renovasjonsverket. Det er ikke Dansommer sitt ansvar.Anonymous poster hash: 8f80a...e1b Hun klaget da ikke på søppel ute, det var bare en bekreftelse på at det hadde bodd folk der før de denne sesongen. Edit: Jeg hadde heller ikke synes det var godt nok slik du beskriver. Ta gjerne saken videre av prinsipp, det hadde jeg gjort, da slipper nestemann å få samme problem (forhåpentligvis). Endret 18. juni 2015 av Duckie
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #18 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har tatt bilder, og fant enda mer møkk. Masse sand og støv under tvbenken blant annet. Vi har ikke vært i nærheten av sand, så det kommer garantert ikke fra oss. Helt utrolig at noen kan gi det fra seg sånn, og at firmaet kan si at det er bra nok! Håper de tar en skikkelig runde med vaskekluten før neste gjester! Det virker som det skulle vært en vårrengjøring som aldri er blitt tatt. Veldig mye støv rundt omkring. Og møkk på vegger, ved lysbrytere og håndtak. Spindelvev og døde insekter i vinduskarmene. Her er forresten huset: http://www.dansommer.dk/danmark/hovborg/sommerhus-8-personer-b3022?adults=2&duration=7&country=208&locations=Hovborg&mode=l&ne=55.6122%2C8.96363&sw=55.5911%2C8.92581&view=list&from=20151024 TS Anonymous poster hash: badf9...27c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #19 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har tatt bilder, og fant enda mer møkk. Masse sand og støv under tvbenken blant annet. Vi har ikke vært i nærheten av sand, så det kommer garantert ikke fra oss. Helt utrolig at noen kan gi det fra seg sånn, og at firmaet kan si at det er bra nok! Håper de tar en skikkelig runde med vaskekluten før neste gjester! Det virker som det skulle vært en vårrengjøring som aldri er blitt tatt. Veldig mye støv rundt omkring. Og møkk på vegger, ved lysbrytere og håndtak. Spindelvev og døde insekter i vinduskarmene. Her er forresten huset: http://www.dansommer.dk/danmark/hovborg/sommerhus-8-personer-b3022?adults=2&duration=7&country=208&locations=Hovborg&mode=l&ne=55.6122%2C8.96363&sw=55.5911%2C8.92581&view=list&from=20151024 TSAnonymous poster hash: badf9...27c En ganske merkelig booking-side. Her kan man altså velge/velge bort sluttrengjøring (Dkr 1050,-). Det betyr vel at feriegjestene er ganske prisgitt forrige leietakere? Har forrige leietakere betalt for sluttrengjøring, kommer man da til et profesjonelt rengjort hus. Har de valgt bort å betale for dette, kan det da vært så-som-så med hva som møter neste gjest. Merkelig at en så stor aktør har et slikt system. Vi har leid ferieboliger i mange, mange år, og det har alltid vært obligatorisk sluttrengjøring. Vi har leid i Italia, Frankrike, Sverige og Norge. Vi har leid både via små firma/enkeltpersoner og via større firma. Men valgfri sluttrengjøring har vi aldri vært borte i. Anonymous poster hash: 8e051...69b
Sirah Skrevet 18. juni 2015 #20 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har opplevd dette med Dansommer flere ganger. Første gangen leide vi et hus med stygge rødvinsflekker på teppene og som det stinket spy og urin av madrassene. Insisterte på å bytte og fikk et hus som høres ut som "ditt" TS. Første natta i hus nr 2 kom det en gjeng med tyskere på døra som det viste seg at hadde byttet fra "vårt" hus fordi de ikke var fornøyde med rengjøringen. Det "nye" huset de hadde fått var vist helt forferdelig og de ante ikke hva de skulle gjøre så de hadde tatt en bråsjangs på å dra tilbake og se om de kunne få overnatte. Heldigvis var det nok av sengeplasser der, så den natta fikk vi selskap... Prøvde å leie av dem igjen noen år senere og kom til et hus hvor det stinket så innestengt og kjeller at det var helt forferdelig. Skulle bare være der tre netter og xen orket ikke styre med å klage. Så vi brukte hele første dagen på å skure huset ned. Når jeg kom hjem havnet jeg på sykehuset med alvorlig luftveisinfeksjon (ble syk der nede) og legene mente det var pga av fuktskade i huset. Jeg reagerer veldig på det. Aldri mer Dansommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå