Gå til innhold

Taxxfree/dutyfree - hva, hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, alle sammen! Jeg håper at det er riktig kategori å dele dette innlegge under. 

Spørsmålet mitt er om taxfree og dutyfree. Jeg er ærlig talt ikke så veldig kjent med dette. Hva er forskjellen mellom disse to? Eller er det ene engelsk og det andre norsk? 

spørsmål nr. 2: Hvor er det man kan kjøpe taxfree/dutyfree, etter at man har sjekket inn og vist pass og billett og skal vente på flyet ut av ladet eller når man har kommet inn i landet? Jeg håper at ''ingen spørsmål er dumme'' fortsatt gjelder. Men jeg lurer virkelig på dette.

Jeg skal reise fra Gardermoen om ikke så lenge, og da vil jeg gjerne kjøpe parfyme og/eller sminke som jeg håper å få rimeligere. Hvor mye kan jeg kjøpe? Noen grenser? 

Tusen takk for alle slags svar :)

Anonymous poster hash: c6f37...655
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet er taxfree og dutyfree det samme. Du kan handle etter du har gått gjennom passkontrollen på Gardermoen, og når du kommer tilbake. (Eller på flyplassen du skal til).

Ingen kvoter på parfyme og sminke :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!

-TS

Anonymous poster hash: c6f37...655

Skrevet

Eneste kvoten er at du ikke får ta med deg varer hjem som overstrider 7000kr(totalt for alle varer), men regner med at du ikke skal bruke så mye på sminke og parfyme. Men hvis du skal kjøpe dyr veske ellerno kan jo den grensa bli et problem.

Det er ofte taxfree både ved avgang og ankomst. Røyk er ofte billigere i Norge enn i andre land.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...